کاهش وزن با رژیم قهوه در مدت کوتاه

کاهش وزن با رژیم قهوه در مدت کوتاه

کاهش وزن با قهوه شاید آخرین درمانی باشد که به ذهن شما می رسد ، اما پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید تا ببینید قهوه چگونه بر کاهش وزن شما تأثیر می گذارد. پزشکان همچنین قهوه را برای کاهش وزن تجویز می کنند ، بنابراین دانستن این امر می تواند به کاهش وزن بهتر کمک کند.

این رژیم غذایی که توسط دکتر باب آروونت در کتاب Coffee Lovers ارائه شده است ، یکی از اساسی ترین روش های رژیم غذایی است.

مزایای لاغری قهوه

  • متابولیسم را افزایش می دهد
  • چربی بیشتری می سوزاند
  • از چاپ کالری جلوگیری می کند
  • و در نهایت غذا خوردن را کاهش داد

رژیم قهوه در مدت کوتاه

برنامه کاهش وزن قهوه به معنی نوشیدن سه فنجان قهوه (720 میلی لیتر) با Rast Light است (زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های بیشتری نسبت به Rast Dark است).

نوع قهوه ای که برای کاهش وزن انتخاب می کنید و نحوه پردازش آن بر نتایج کاهش وزن شما تأثیر زیادی می گذارد. دکتر. به گفته آرونت ، بهترین قهوه برای رژیم کاهش وزن ، بو داده و با آب تصفیه شده دم می شود.

تفاوت زیادی بین قهوه کافئین دار و بدون کافئین وجود ندارد و فقط باید مراقب باشید که از خامه یا شکر در آن استفاده نکنید.

برای اینکه رژیم قهوه شما در کاهش وزن موثرتر باشد ، توصیه می شود سایر وعده های غذایی شما حاوی غلات کامل ، میوه ها ، سبزیجات و فیبر بوده و کالری کمی داشته باشند.

میزان کالری استاندارد در رژیم کاهش وزن قهوه 1500 کالری است که کمتر از تعداد کالری است که یک فرد معمولاً مصرف می کند.

کاهش اشتها و درمان کم خوری با قهوه

همانطور که در بالا ذکر شد ، قهوه سرشار از کافئین ، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است که فواید مختلفی برای سلامتی مانند کاهش التهاب و دفع رادیکال های آزاد دارد.

وقتی صحبت از مزایای کاهش وزن قهوه می شود ، دو مزیت بالقوه کاهش اشتها و افزایش متابولیسم وجود دارد که هر دو به کاهش وزن کمک می کنند.

دکتر. بر اساس تحقیقات آروانت ، رژیم قهوه می تواند اشتها را کاهش داده و در نتیجه کالری روزانه کمتری داشته باشد.

نوشیدن قهوه کمی قبل از غذای اصلی باعث کاهش اشتها و در نتیجه کاهش میزان کالری مصرفی در روز می شود.

با این حال ، نوشیدن قهوه 3-4 ساعت قبل از غذا تأثیر چندانی در کاهش اشتها نخواهد داشت.

قهوه حاوی آنتی اکسیدان های سالم است و با سرکوب اشتها و افزایش متابولیسم می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با این حال ، رژیم قهوه عوارض جانبی دیگری نیز دارد.

سوخت و ساز و متابولیسم با قهوه

قهوه بدون کافئین نیز یکی از گزینه های رژیم کاهش وزن قهوه است ، اما اکثر مردم قهوه کافئین دار را ترجیح می دهند ، در حالی که بیشتر اثرات متابولیکی قهوه به کافئین موجود در آن نسبت داده می شود.

با این حال ، مصرف بیش از حد کافئین می تواند مشکلات دیگری را ایجاد کند که برای سلامتی مضر است.

فشار خون بالا یکی از عوارض جانبی کافئین است. افرادی که سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز می نوشند ، فشار خون بالاتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

یکی دیگر از عوارض جانبی داروهای دیورتیک کافئین است که باعث می شود مایعات بیشتری در ادرار دفع شود و در نتیجه مواد مغذی محلول در آب مانند پتاسیم در ادرار دفع می شود.

مصرف زیاد کافئین بر حملات قلبی ، سردرد ، بی خوابی تأثیر مستقیم دارد و خطر شکستگی استخوان ، پوکی استخوان و حتی افسردگی را افزایش می دهد.
با قهوه متابولیسم را افزایش دهید.

تعداد کالری هایی که فرد هنگام استراحت می سوزاند را نرخ متابولیسم استراحت (RMR) می نامند. هرچه این مقدار بیشتر باشد ، کاهش وزن راحت تر است.

کافئین بر این مقدار تأثیر مستقیم دارد. تحقیقات نشان می دهد که کافئین می تواند متابولیسم را بین 3 تا 11 درصد افزایش دهد.

این در صورتی است که تأثیر کمتری بر افراد چاق داشته باشد. کافئین همچنین چربی سوزی را در افراد افزایش می دهد که در افراد لاغر بیشتر از افراد چاق است.

علاوه بر این ، چربی سوزی با قهوه با انجام فعالیت بدنی کمتر به چربی سوزی بیشتر و کاهش وزن بیشتر کمک می کند.

مضرات رژیم لاغری قهوه

رژیم لاغری قهوه منجر به کاهش شدید کالری می شود-از جمله 1500 کالری در روز توصیه شده در رژیم قهوه ، معمولاً به دلیل تغییراتی که به دلیل محدودیت کالری تجربه می کنید ، منجر به افزایش وزن می شود.

بدن به میزان کالری که می سوزاند عادت می کند. بنابراین ، هنگامی که میزان کالری دریافتی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید ، بدن شما با کند کردن متابولیسم و ​​کاهش میزان کالری سوزانده شده به آن عادت می کند.

علاوه بر این ، تغییرات هورمونی به دلیل محدودیت کالری ممکن است اشتهای شما را افزایش دهد.

لپتین هورمونی است که به شما احساس سیری می دهد و سیگنالی را برای متوقف کردن غذا به مغز می فرستد.

با این حال ، در رژیم کم کالری ، سطح لپتین در بدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد ، که ممکن است منجر به گرسنگی بیشتر و میل شدید به غذا شود.

به همین دلایل ، کاهش وزن با استفاده از رژیم غذایی مانند رژیم قهوه بسیار دشوار است ، که نیاز به کاهش قابل توجه کالری دارد.

نتیجه نهایی افزایش وزن است. بر اساس برخی مطالعات ، حدود 80 درصد از افرادی که با رژیم غذایی کم کالری وزن خود را کاهش می دهند ، در ماه اول رژیم غذایی خود کمی وزن اضافه می کنند.

تقریباً 100 نفر از افراد ظرف 5 سال پس از رژیم گرفتن وزن خود را افزایش می دهند.

طبق مشاهدات ، افراد معمولاً تا دو هفته از رژیم قهوه پیروی می کنند.

در واقع ، استفاده طولانی مدت از این رژیم غذایی می تواند به دلایل زیادی خطرناک باشد.

نوشیدن مقدار زیادی قهوه کافئین دار می تواند منجر به مصرف زیاد کافئین شود که می تواند مشکلات زیادی از جمله بی خوابی و افسردگی را به دنبال داشته باشد.

رژیم قهوه نیز یک رژیم کم کالری است ، کاهش وزن و حفظ وزن با موفقیت دشوار است.

متأسفانه ، هیچ مطالعه طولانی مدت برای ارزیابی ایمنی یا اثربخشی رژیم قهوه وجود ندارد. به همین دلیل است که نباید از رژیم قهوه پیروی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *