انواع ماسک قهوه ور روش های تهیه آن در خانه

انواع ماسک قهوه ور روش های تهیه آن در خانه

ماسک قهوه یکی از جدید ترین محصولات ترمیم و حفاظت از پوست صورت می باشد که خواص ترمیمی و درخشندگی پوست را به همراه دارد. ماسک قهوه می تواند تأثیر بسزایی در زیبایی پوست شما داشته باشد. از این روش ها می توان خراش ها و آلودگی های صورت را کاملاً پاک کرد و شفافیت پوست را دو چندان کرد. با ادامه سایت کافیست همراه باشید.

ماسک قهوه برای صورت

قهوه یکی از جذاب ترین و محبوب ترین نوشیدنی های این روزها است که فواید خارق العاده ای برای سلامت جسمی دارد و رایحه شگفت انگیز کافئین و آنتی اکسیدان ها تأثیر زیادی در سلامت پوست و مو دارد.

حفظ سلامتی و زیبایی پوست و مو بسیار مهم است و برای محافظت از آن در برابر محیط بدن به دفاع اولیه بدن نیاز است. استفاده از ماسک و اسکراب یکی از راه های کمک به سلامت پوست و مو است و همیشه مورد توجه قرار می گیرد و تأثیرات و خواص آن غیرقابل انکار است.

بدن انسان به طور مداوم گرفتار آلودگی هوا و آلاینده های محیطی مانند دستهای آلوده شده و باعث ایجاد آلودگی و آسیب به پوست و مو می شود. علاوه بر این ، همه موارد فوق حاوی رادیکال های آزاد هستند که می توانند آسیب جدی به سلول های پوست و مو وارد کنند. وجود دارد

خواص قهوه برای پوست

باقیمانده قهوه از بافت خوبی برای استفاده به عنوان لایه بردار برخوردار است و وجود اسید کافئیک نیز تولید کلاژن را افزایش می دهد. کلاژن یک پروتئین ضروری برای حفظ سختی و خاصیت ارتجاعی پوست است. تا زمانی که جوان هستیم ، سلول های پوستی می توانند در سنین جوانی خود را بازسازی کنند ، بنابراین پوست ما نرم و کشیده به نظر می رسد. با این حال ، روند تولید کلاژن با افزایش سن کند می شود و کلاژن موجود به دلیل مراقبت ناکافی و آفتاب آسیب می بیند. در نتیجه ، پوست پیر و فرسوده به نظر می رسد.

برخی از مردم فکر می کنند ماسک های لایه بردار باید ناهموار باشند تا روی پوست تأثیر بگذارند ، اما چنین نیستند. لایه بردار ساخته شده از مواد دانه ای به پوست شما آسیب می رساند. بنابراین بهتر است دانه های قهوه را آسیاب کنید تا ماسک لایه بردار از قراضه های قهوه تهیه شود.

اگر پوست شما خشک و خشن است ، کافی است باقیمانده قهوه را روی پوست خود بمالید تا سلول های مرده از بین برود و پوست شما شاداب شود. با این حال ، اگر به دنبال یک لایه بردار چند جزئی هستید ، می توانید از مخلوطی از 1 فنجان کیک قهوه (پومر داغ) ، 2 فنجان روغن زیتون بکر و نصف قاشق چای خوری نمک دریا استفاده کنید. ماسک قهوه باید در مناطق بسیار خشک پوست به خصوص پا و آرنج خشک شود و بعد از حدود 2 دقیقه شسته شود. توصیه می شود قبل از شستشو ، پوست را تا حد ممکن تمیز کنید تا در هنگام تمیز کردن ، کثیف نشوید.

ماسک قهوه و عسل

معرفی ماسک های صورت مورد علاقه خود ، ماسک قهوه و عسل است. این ماده نه تنها باعث سفت شدن پوست می شود بلکه به عنوان صاف و صیقل دهنده نیز عمل می کند. مقدار کمی قهوه درست کنید و برای این ماسک صورت پودر قهوه اضافه کنید.

عسل یکی از مهمترین محصولات زیبایی است و فواید زیادی از جمله فواید مفید برای جوان سازی پوست دارد. عسل فواید نرم کنندگی و مرطوب کنندگی برای پوست دارد ، به همین دلیل از آن در اکثر کرم های پوستی استفاده می شود.

ماسک قهوه و عسل برای خشکی پوست مفید است ، اگر پوست خشک دارید و می خواهید ماسک بزنید ، این ماسک بهترین انتخاب است. از آنجا که ممکن است هنگام پوشاندن لباس های شما کثیف شود ، یک حوله دور گردن خود قرار دهید تا لباس هایتان کثیف نشود.

طرز تهیه

  1. ابتدا عسل را روی آتش قرار دهید تا کمی نرم شود.
  2. سپس عسل و قهوه را در ظرف مناسب مخلوط کنید
  3. با قاشق یا انگشت خود لایه نازکی به پوست خود بزنید.
  4. بگذارید پوست شما به مدت 10 دقیقه خشک شود.
  5. در آخر صورت خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک قهوه برای لک صورت

یکی از فواید اصلی ماسک قهوه از بین بردن لک صورت است که می توان به عنوان بهترین روش برای ان کار به شما برود. ماسک برای آبرسانی به پوست بسیار مفید است ، لکه ها و کک و مک را از بین می برد ، فقط یک بار سعی کنید پوست شما شفاف و لطیف شود. این ماسک برای انواع پوست خوب است اما برای خشکی پوست معجزه می کند. بعد از استحمام به هیچ وجه از این ماسک استفاده نکنید زیرا بی فایده است. بهترین زمان استفاده از این ماسک قبل از خواب روغن زدن با بقیه روغن زیتون است. .

علت تاثیر ماسک قهوه بر روی پوست

  1. قهوه گردش خون را افزایش می دهد ، که برای پوست صورت ما بسیار مفید است. مردم سرم ها و روغن های مختلفی را برای افزایش گردش خون در پوست صورت امتحان می کنند ، و اگر مواد ارزان تر چنین ویژگی مفیدی را ایجاد می کنند ، چرا انتخاب نمی شود؟
  2. آنتی اکسیدان های قهوه فواید زیادی برای پوست شما دارند.
  3. عسل باعث سفت شدن پوست می شود و در صورت استفاده مرتب ، باعث درخشندگی پوست می شود.
  4. بعد از استفاده از این ماسک صورت ، لطافت پوست را احساس خواهید کرد.
  5. رایحه مخلوط قهوه و عسل شما را آرام می کند.
  6. هفتگی استفاده می شود ، به جوان سازی پوست کمک می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *