شیکر ابزاری بسیار مفید برای تهیه انواع نوشیدنی های سرد است

شیکر چیست؟

اگر به نوشیدن یا تهیه نوشیدنی های سرد علاقه دارید ، اولین کاری که باید انجام دهید خرید یک شیکر است. زیرا با استفاده از این دستگاه می توان در مدت زمان کوتاهی تمام نوشیدنی های خنک و حتی مدرن را تهیه کرد. نوشیدنی هایی مانند: کوکتل ، لیموناد ، موهیتو ، اسموتی …

اما از آنجا که بیشتر بارمن ها از مردم خانه استفاده می کردند ، کمتر شناخته شده است. با ما همراه باشید تا با این دستگاه بسیار جالب آشنا شوید.

شیکر چیست؟

شیکر ابزاری برای ترکیب (مخلوط کردن) مواد مختلف برای تهیه غذاهای خوشمزه سرد و خوشمزه است. برای تهیه این نوشیدنی ها به ابزار پیچیده یا کار زیادی احتیاج ندارید.

تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که مواد مورد نظر خود را درون شاکر ریخته ، درپوش آن را گذاشته و برای مدت زمان لازم تکان دهید. (جالب است بدانید که یکی از مواردی که میزان مهارت بارمن را نشان می دهد ، نحوه تکان دادن وی است. هر چقدر آن را تکان دهید ، همراه با حرکات نمایشی و جالب ، مهارت بالای بارمان را نشان می دهد).

اگر برای تهیه این نوشیدنی های دلپذیر به آب گازدار نیز نیاز دارید ، می توانید آب را به راحتی با نوشابه گازدار کرده و به ترکیب نوشیدنی خود اضافه کنید. همچنین بسته به نوع نوشیدنی و دستورالعمل آن می توانید در ابتدا یا انتهای آن تکه های یخ را به شاکر اضافه کنید.

یک کیت شارژ خنک بخرید

مدل های مختلف شیکر وجود دارد ، اما متداول ترین و پرفروش ترین ها شیکرهای بوستون (عکس 1) و کوبلر (عکس 2) هستند. این دو شیکر اگرچه از کاربرد و شکل ظاهری مشابهی برخوردارند اما کمی متفاوت هستند.

شیکر کوبلر از سه قسمت مخزن (محفظه) ، فیلتر (فیلتر) و سری (درپوش) تشکیل شده است. اما مدل بوستون از دو پنجره استوانه ای تشکیل شده است ، یکی کوچکتر از دیگری. به لیوان کوچکتر شیشه مخلوط و به شیشه بزرگتر تال گفته می شود.

این شیرآلات جدید از استیل ، شیشه یا تالک ساخته شده اند ، نوع فولاد از کیفیت بالاتری برخوردار است. هر دو مدل مزایا و معایب خود را دارند اما بوستون از کوبلر حرفه ای تر است. به همین دلیل است که بیشتر متصدیان بار از بوستون استفاده می کنند.

شیکرها معمولاً به همراه سایر تجهیزات باری سرد در بسته های باری سرد به بازار عرضه می شوند. اما از آنجا که شیکر کاربردهای بیشتری نسبت به سایر لوازم جانبی سرد دارد ، به طور جداگانه نیز به فروش می رسد. فروشگاه اینترنتی Coffee.com یکی از سایتهایی است که می توانید یک شیکر با ست مخصوص میله سرد یا جداگانه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *