قهوه گواتمالا چیست؟ ویژگی های مزه این دانه قهوه چیست؟

قهوه گواتمالایی

در میان قهوه های عربیکا در جهان ، خرید قهوه گواتمالا یکی از پرفروش ترین قهوه ها است. چرا؟ با توجه به شرایط بسیار مناسب آب و هوایی این کشور برای پرورش و تولید قهوه عربیکا.

طبیعتاً این شرایط مناسب منجر به تولید قهوه بسیار مرغوب می شود. حتی برخی از انواع قهوه گواتمالا در دسته قهوه های ارگانیک قرار می گیرند. اما ویژگی های این شرایط مناسب چیست؟

کشور گواتمالا

گواتمالا کشوری در آمریکای مرکزی است که از دو طریق با دریا در ارتباط است. از جنوب غربی اقیانوس آرام و از شرق دریای کارائیب. این کشور مساحت بسیار کمی دارد (منطقه ای کمی بزرگتر از مساحت استان اصفهان).

گواتمالا سرزمینی از جنگل های انبوه ، آتشفشان ها و بیابان های خشک و دریاچه های زیبا است. و آب و هوای آن دشت های ساحلی و گرمسیری است ، اما در مناطق کوهستانی معتدل است.

همه این شرایط منجر به کشاورزی شده است که 53 درصد نیروی کار گواتمالا را تشکیل می دهد و منجر به تولید قهوه عربیکا با کیفیت می شود. اگرچه گواتمالا محصولات کشاورزی دیگری نیز دارد ، مهمترین قهوه است.

در اینجا این سوال مطرح می شود که ویژگی های قهوه تولید شده در این شرایط چیست؟

قیمت قهوه گواتمالا

قهوه گواتمالایی

قهوه در مناطق مرتفع این کشور (1200-1700 متر بالاتر از سطح دریا) کشت می شود. در نتیجه از طعم و رایحه بسیار قوی برخوردار است. یعنی قهوه ای با کمی اسیدیته ، طعم شیرین شکلاتی ، رایحه عمومی – مرکبات.

نکته دیگری که به کیفیت قهوه گواتمالا می افزاید نحوه فرآوری آن است. زیرا هنوز به روشی سنتی و دستی انجام می شود. به این ترتیب دانه های قهوه معیوب از قهوه های سالم جدا شده و همان قهوه ای موجود در بازار را ارائه می دهند.

قهوه آنتیگوا و قهوه کوبا انواع قهوه گواتمالایی هستند که هنگام خرید قهوه گواتمالایی از شما س beال می شود که به دنبال کدام نوع هستید. اما باید بگویم که این قهوه ها تفاوت زیادی ندارند ، اما منطقه رشد آنها متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *