مطالعه برخی از عوامل تأثیرگذار در طراحی کافه

لیست عناوین

  • برخی از روندهای مهم در طراحی کافه را بررسی کنید
  • اینکه سفر چگونه بر طراحی کافه تأثیر می گذارد
  • ایجاد تعادل بین طراحی و عملکرد کافه
  • روی محیط کافه کار کنید
  • تصویری منسجم از مارک کافه ایجاد کنید
  • تأثیر رسانه های اجتماعی در طراحی یک کافه

برداشت مشتری از کافه بلافاصله پس از ورود به کافه شکل می گیرد. مدتی طول می کشد تا تصمیم بگیرند فضایی که وارد کرده اند ارزش وقت گذاشتن را دارد یا اینکه نیاز به ترک دارند. از نظر تاریخی ، بعضی از کافه ها معمولاً جنبه زیبایی شناسی جالبی ندارند. بسیاری از این فضاها متعلق به کارخانه ها یا مغازه هایی بود که به منظور دیگری مورد استفاده مجدد قرار گرفتند و در واقع برای تجربه مشتری طراحی نشده بودند. از همان روزهای ابتدایی ، روندها و الگوهای مختلف بصری پدید آمده است. بسیاری از کافه ها یک زیبایی مینیمالیستی و براق را انتخاب کردند ، در حالی که برخی دیگر سبک روستایی و “مدرسه قدیمی” را انتخاب کردند و برخی دیگر به طور کلی انتظارات را نادیده گرفتند. من با برخی از باریستاها و صاحبان کافه ها صحبت کردم تا درباره عوامل تأثیرگذار در طراحی کافه بیشتر بدانم. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

برخی از روندهای مهم در طراحی کافه را بررسی کنید

طراحی قهوه در دهه گذشته بسیار پیشرفت کرده است. از نظر تاریخی ، زنجیره های بزرگتر سبک های تمیز و ساده با زنجیرهایی را برای مارک ، پیام و صحبت در مورد خود انتخاب کرده اند. به طور کلی ، کافه های مستقل و کافه های موج سوم از نظر بصری با این زنجیره ها متفاوت هستند و تفاوت چشمگیری دارند. در ابتدا ، بسیاری از آنها سبک باز و صنعتی را انتخاب کردند ، که این فقط به دلیل فضای اشغال شده است. بسیاری از مکانهای موج سوم که دانه های قهوه بو داده (یا بو داده) در کارخانه ها یا مجتمع های صنعتی سابق باز هستند تا از نظر قانونی تجهیزات آنها را برآورده کنند. در حالی که بسیاری توانایی خود را در پخت قهوه نشان دادند ، آنها کافه را به عنوان مکمل درآمد اضافه کردند. یک فضای مشترک ایجاد کنید که اغلب دارای سقف های بلند ، نمای آجری ، کف های بتونی و کمی نور طبیعی باشد. روند اصلی دیگری از ابتدای موج سوم در حداقل گرایی و ساده سازی در میان کافه ها پدیدار شده است. برای بسیاری از دارندگان کافه ها ، اصطلاح “زیبایی در سادگی است” به جای تمرکز روی رنگها و نمادهای روشن است که می تواند “گیج کننده” باشد ، به معنی تمرکز بر روی خود قهوه است.

این جنبش عمدتا با کافه های آسیا (معمولاً ژاپن ، جایی که مینیمالیسم یک مکتب طراحی متفاوت است) همراه بود ، اما در سال های اخیر به اروپا و آمریکای شمالی گسترش یافته است. این کافه ها اغلب با مقداری مبلمان و فضای خالی طراحی می شوند. برای برخی از افراد ، این سبک بصری خلوص و آرامش را تداعی می کند. با این حال ، منتقدان معتقدند که این فضاها کسل کننده هستند یا از ویژگی های خاصی برخوردار نیستند.

اینکه سفر چگونه بر طراحی کافه تأثیر می گذارد

همانطور که در دهه بیست و اوایل قرن بیست و یکم سفر راحت تر ، ارزان تر و مقرون به صرفه تر شد ، صاحبان قهوه به دنبال الهام گرفتن در خارج از مناطق محلی خود بودند. کافه داران اغلب از سفرهایی که انجام داده اند تحت تأثیر قرار گرفته اند و کافه های آنها باید به شهرهایی که آنها را تحت تأثیر قرار داده اند ادای احترام کنند. ترکیب برخی از ویژگی های آشنا با سایر ویژگی های کمتر معمول غیر معمول است. آلدریک استوارت صاحب کافه Harken ، یک کافه و کباب در ونکوور ، بریتیش کلمبیا است. او به من گفت که هنگام طراحی هارکن ، از فرهنگ قهوه تعدادی از شهرهای مختلف الهام گرفته است.

آلدریک توضیح می دهد: “من در ملبورن زندگی کردم و سه سال و نیم در دنیای قهوه غرق شدم و سپس به برلین رفتم.” “این بدان معناست که من باید به سبک قهوه استرالیایی نگاه کنم. همچنین باید بررسی کنم که چگونه بازار اروپا با مکان آنها سازگار است.”

“سپس من به ونکوور برگشتم و دیدم که بسیاری از کافه های ما در حالی که مدل طراحی شرکت را دنبال می کردند ،” خاص “طبقه بندی می شدند.”

در نتیجه ، آلدریک کافه هارکن را افتتاح کرد. او به من می گوید که هارکن به عنوان یک بار سوشی طراحی شده است ، به این معنی که وقتی نوشیدنی آماده شد مشتریان جلوی باریستاها بودند. وی اضافه می کند که این فرایندی را ایجاد می کند که مشتری در آن تمرکز می کند.

ایجاد تعادل بین طراحی و عملکرد کافه

آلدریک می گوید زیبایی نوار سوشی هارکن به گونه ای طراحی شده است که برای خدمات مشتری ضروری است. او به من می گوید که این تصمیم از تغییرات مشابهی در بخش هتل و رستوران الهام گرفته شده است. یکی از جالب ترین نمونه های آن Benihana ، یک رستوران زنجیره ای آمریکایی-ژاپنی بود. مشتریان سر آشپزهای رستوران های بنیه دور میز می نشینند و در حالی که شوخی می کنند و با کسانی که در آنجا غذا می خورند معاشرت می کنند ، در وسط میز بر روی تپانیاکی کبابی می کنند.

آلدریک می گوید که او می خواسته بخشی را ایجاد کند که باعث سرگرمی مشتریان شود و همچنین خدمات به مشتریان را در اولویت قرار دهد. ما می خواستیم نحوه برخورد با مشتریان هنگام تهیه سفارشات در رستوران و همچنین سفارشات خارج از رستوران را بررسی کنیم. این به ما کمک می کند بدون نیاز به مراجعه به بسیاری از میزها که به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد ، تجربه نسبتاً بهتری داشته باشیم.

“ما در حال تلاش برای طراحی همه چیز در اطراف آن هستیم ، بنابراین نوار در وسط آن فضا قرار دارد. ما تصمیم گرفتیم یک فضای کامل طراحی کنیم … این پیشخوان از یک بار سوشی ژاپنی یا یک کوکتل بار الهام گرفته شده است. “ما می خواستیم سطح خدمات بهتری بدون گران قیمت ارائه دهیم ، بنابراین یک طراحی سبک را انتخاب کردیم.”

روی محیط کافه کار کنید

هنگامی که یک کافه راه اندازی می کنید یا یک فروشگاه جدید در این نزدیکی باز می کنید ، بسیاری از مردم فکر می کنند که احترام و احراز هویت منطقه مهم است. اسپرسوی مقدس یک دهه پیش در لندن افتتاح شد. او می گوید وقتی یک کافه جدید در یک شهر یا منطقه خاص باز می شود ، شما باید از مارک کافه خود با توجه به هویت منطقه استفاده کنید. “با تغییر لندن ، ما مکان های بیشتری را گشوده ایم.”

“ما در حال تلاش برای هماهنگی آنها هستیم ، ضمن احترام به هر یک از مناطق جداگانه و هویت منحصر به فرد آنها. “دیدن طرح هایی که ظاهر می شود و تنوع در شهر و سراسر جهان هیجان انگیز است.”

“هدف ما ایجاد یک احساس تمیز و زیبا در کافه هایمان با تأمین نور طبیعی زیاد است. ما دوست داریم خود را به عنوان ترکیبی هماهنگ از آپارتمان های بلندمرتبه در سادگی در اسکاندیناوی و نیویورک معرفی کنیم. “ما از خطوط بی عیب و نقص و مواد بادوام مانند آجر ، چوب ، فولاد ملایم ، سنگ و بتن استفاده می کنیم.”

آلدریک هنگام مطالعه تأثیر فرهنگ های دیگر تعیین مرزها دشوار است. “شهرک سازی ژاپنی ها در ونکوور (جایی که هارکن در آن واقع شده است) منطقه نسبتاً جدیدی است. همه مهاجران ژاپنی در این شهر زندگی می کنند ، بنابراین ما سعی کردیم آن را به روشی کاملا ظریف طراحی کنیم. ما نمی خواستیم فرهنگ آنها را به هم بزنیم ، اما می خواهیم به تاریخ منطقه احترام بگذاریم. “ما تا آنجا که ممکن است قسمتهای خارجی را دست نخورده باقی گذاشتیم.”

تصویری منسجم از مارک کافه ایجاد کنید

به طور طبیعی ، طراحی و چیدمان یک کافه باید هویت مارک آن را نشان دهد. اگر شاخه ای از یک زنجیره یا مارک فعلی باشد ، احتمالاً با توجه به مدل طراحی موجود طراحی می شود. اگر اینگونه نیست ، شاید مالکان باید بیشتر فکر کنند و بیشتر در مورد آنچه که برای کافه و مارک تجاری است ، بیشتر تلاش کنند.

آلدریک به ما می گوید که با کارشناسان مارک همکاری کرده است تا مطمئن شود بسته بندی محصول با دید زیبایی شناختی وی برای تجارتش مطابقت دارد. “این به هویت برند بستگی دارد. “ما به عنوان شرکتی که ادکلن ، عطر یا کالای دیگری را طراحی می کنیم ، از منظری مشابه به آن نگاه می کنیم.”

“احساسی وجود دارد که مردم از شرکت دریافت می کنند. این شامل بسته بندی در فضا است [همچنین چیدمان و طراحی] F. “ما می خواهیم همه چیز را به روشی کاملاً پیچیده و ظریف ارائه دهیم.”

لئون به ما می گوید که برای سنت اسپرسو ، هدف او ایجاد تصویری بود که با محیط اطرافش مخلوط شود و منطقه محلی را در نظر بگیرد ، اما برای جذب افراد جدید به اندازه کافی قابل توجه است. لئون توضیح می دهد: “ما کافه های محلی را اداره می کنیم ، بنابراین باید مطمئن شویم که فضا فقط برای آن منطقه کار می کند.” اگرچه ما در طراحی خود خطوط عالی را دوست داریم ، اما سعی می کنیم همه چیز را نرم و آرام نگه داریم. “ما سبزی و گیاهان زیادی داریم.”

“هدف ما این است که همه فضاها زیبا و جذاب ، ساده و اختصاصی باشند. ما می خواهیم بهترین قهوه و بهترین تجربه را برای محله و دوستان بیاوریم. فقط “

تأثیر رسانه های اجتماعی در طراحی یک کافه

رسانه های اجتماعی به یک موتور محرکه در موفقیت آمیزترین کافه های جهان تبدیل شده اند. محتوای با کیفیت و هویت بصری قوی در سیستم عامل هایی مانند اینستاگرام و Pinterest به معنای مراجعه بیشتر مشتری به کافه شما است. با این حال ، هر دو روش کار می کند. اگر کافه شما فضای بصری جذاب یا بصری را ارائه می دهد ، افراد به احتمال زیاد عکس های آن را به صورت آنلاین ارسال می کنند و دوستان خود را نشان می کنند.

لئون به ما می گوید حضور در شبکه های اجتماعی برای صاحبان کافه ها بسیار ارزشمند است. “من فکر می کنم این یک عامل در طراحی یک کافه برای بسیاری از کافه های جدید است. “به عنوان یک مارک ، هیچ چیز ارزشمندتر از دیدن کسی نیست که تجربه خود را با شما در اینستاگرام به اشتراک بگذارد ، زیرا ما می دانیم که کار درستی انجام می دهیم.”

آلدریک اذعان می کند که رسانه های اجتماعی تمرکز اصلی وی نیستند ، اما می گوید این شبکه باید در اولویت باشد. “من فکر می کنم این بخشی از طرز فکر شما درباره مسائل است. ما تعجب می کنیم که آیا همه چیز در تصویر و غیره خوب به نظر می رسد؟ “شما باید بتوانید محتوا ایجاد کنید … این بسیار بسیار مهم است.”

برای بسیاری از افراد ، کافه ها نقطه پایانی زنجیره تأمین قهوه هستند. این یک بازار کاملا رقابتی است و برجسته بودن یک مزیت نیست – برای کافه های جدید ، این باید در بالای دستور کار باشد.

برای ایجاد یک فضای جذاب باید چند مورد را در نظر بگیرید. آیا انتخاب طرح شما تصویر ذهن شما را منعکس می کند؟ آیا فضای شما با زیبایی محلی در آنجا مطابقت دارد؟ آیا در عکس ها خوب به نظر می رسد؟ آیا این باعث می شود مردم به آنجا بروند؟ قبل از بازسازی فضای خود یا افتتاح یک کافه جدید ، اینها و س otherالات دیگر را از خود بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *