آشنایی با قهوه یمنی و ویژگی های مزه ای قهوه یمنی چیست؟

قیمت قهوه در یمن

اگر شما علاقه مند به خرید قهوه هستید و همیشه دانه های قهوه را خریداری می کنید و خودتان آن را آسیاب می کنید ، باید با قهوه یمنی آشنا باشید. یا حتی اگر او کمی با دنیای قهوه آشنا باشد ، احتمالاً نام یمن را شنیده اید.

زیرا طبق داستان های موجود ، قهوه برای اولین بار در یمن یا اتیوپی کشف شد. اما آنچه ثابت شده و درست است این است که یمن اولین کشور در جهان است که قهوه تجاری تولید می کند.

در حال حاضر ، قهوه یمنی حضور ضعیفی در بازار قهوه دارد. اما در ابتدا ، به مدت 200 سال ، این قهوه تنها قهوه ای بود که در سراسر دنیا تولید و تحویل داده می شد.

تا اینکه بازرگانان هلندی کارخانه قهوه را مخفیانه به اندونزی بردند و در آنجا پرورش دادند. قهوه یمنی به قهوه موکا نیز معروف است.

و به همین دلیل ، قهوه یمنی موکا نام دارد ، جایی که دانه های قهوه از بندر المها منتقل می شود. و کلمه المها سرانجام به موکا تبدیل شد.

خواص قهوه یمن

ویژگی های قهوه یمن

قهوه یمنی یکی از خوشمزه ترین و لذت بخشترین قهوه های عربیکا در جهان است (و برای تهیه آن نیازی به خرید قهوه ساز خاص نیست). زیرا با گذشت سالها ، این قهوه هنوز به روش سنتی تولید و فرآوری می شود.

به دلیل شرایط آب و هوایی در یمن ، قهوه زیاد نیست. در نتیجه ، دانه های قهوه را می توان به راحتی با دست از درخت جدا کرد. پس از چیدن دانه های قهوه ، آنها را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می دهند.

سپس گوشت قهوه از دانه های قهوه جدا شده و در نهایت دانه های قهوه بو داده یا بو داده می شوند. به طور کلی ، قهوه یمن به دسته های زیر تقسیم می شود:

قهوه ماتاری: اسیدیته بالا ، طعم وحشی ، رایحه شکلات و رایحه قوی.

قهوه San’ani: نسیم معتدل و طعم پیچیده ای دارد که به میوه نزدیکتر است.

قهوه اسماعیل: قهوه نرم ، وقتی کمی تفت داده شود ، طعم آن مانند یک موز شکلاتی است و وقتی تفت داده شود ، طعم آن مانند کاکائوی تلخ و شیرین با نوشیدنی های کارامل است.

قهوه هیرازی: دارای مشخصات نیم متری ، با اسیدیته بیشتر و طعم میوه ای غنی تر است.

قهوه داماری: طعم شیرین تری دارد ، اما کمی شور هم هست. همچنین طعم آن مانند کاکائو ، موز ، هلو خشک ، ..

در حال حاضر تولید قهوه در یمن به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی با مشکل روبرو است. خوشبختانه هنوز هم می توانید این قهوه خوشمزه را امتحان کنید.

Coffee.com یک فروشگاه آنلاین است که انواع قهوه ها ، دستگاه های قهوه ساز و دستگاه های اسپرسو را به فروش می رساند که می توانید این قهوه دلپذیر را از آن درست کنید.

سوالات متداول

آیا قهوه موکا جاوا نوعی قهوه یمنی است؟

و بله ، و نه در حقیقت ، قهوه موکا جاوه ای ترکیبی از قهوه یمنی و قهوه اندونزیایی است.

اسیدیته قهوه یمن زیاد است یا کم؟

از آنجا که قهوه یمنی نوعی قهوه عربیکا است ، دارای اسیدیته بالا و کافئین کمتری است.

آیا قهوه یمنی برای قهوه دم کرده یا اسپرسو بهتر استفاده می شود؟

این برای هر دو روش مناسب است ، اما بیشتر برای قهوه های دم کرده مانند کامکس ، قهوه ترک ، فرانسوی مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *