آموزش تمیز کردن و رسوب زدایی دستگاه اسپرسوساز

رسوب زدایی دستگاه اسپرسوساز

رسوب زدایی دستگاه اسپرسوساز جزو کارهایی می باشد که یک باریستا باید بیاموزد ، زیرا عدم رسوب زدایی و تمیز کاری دستگاه های قهوه ساز موجب نامناسب شدن طعم قهوه های تولیدی می شود.

اولین کاری که برای تهیه یک اسپرسو خوب انجام می شود ، تمیز کردن و رسوب زدایی دستگاه اسپرسو است.تمیز کردن دستگاه در طولانی مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.حتی اگر بهترین دانه های قهوه را خریداری کنید ، در صورت کثیف بودن دستگاه اسپرسو نوشیدنی خوبی دریافت نخواهید کرد.با خواندن این بخش ، شما یاد می گیرید که چگونه دستگاه اسپرسو خود را به صورت هفتگی و ماهانه تمیز کنید.

رسوب زدایی اسپرسوساز

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین ابتدا سعی کنید تا حد امکان از خطا روی دستگاه خودداری کنید.ساده ترین راه استفاده از آب تصفیه شده است.اگر در مناطقی زندگی می کنید که سختی آب زیاد است ، حتماً از آب تصفیه شده استفاده کنید. آب سخت دارای مقدار زیادی آهک است و باعث رسوب در دستگاه می شود.

آموزش نظافت اسپرسوساز با جوش شیرین

تمام کاری که ما باید انجام دهیم شستن دستگاه از داخل است.اگر دستگاه شما تنظیمات ویژه ای برای تمیز کردن داخلی دارد ، دستورالعمل ها را دنبال کنید. اگر اینگونه نیست ، باید دستگاه را مجبور به “شستشوی مجدد” کنید.

برای این کار باید فیلتر کور را جایگزین پورتافیلتر کنید. آب را از دستگاه اسپرسو دور نگه دارید.قبل از هر کاری مخزن آب را خالی کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و آب تصفیه شده گرم پر کنید.

از پر بودن مخزن آب و بسته بودن قسمت پورتافیلتر اطمینان حاصل کنید.فیلتر فیلتر را در جای خود قفل کنید و به مدت 5 ثانیه از اسپرسو شلیک کنید. بگذارید 10 تا 15 ثانیه بماند.با این کار آهک ، روغن و پودر قهوه از بین می رود.هنگام برداشتن پورتافیلتر ، مراقب باشید در اثر آب گرم نسوزید. فیلتر پرتافیل و سپس فیلتر کور را بردارید.

ما این کار را انجام دادیم تا گروه اصلی با جوش شیرین شسته شود.فیلتر پورت را دوباره ببندید و دستگاه را روشن نگه دارید تا آب از دستگاه خارج شود.مخزن را با آب تمیز و تازه پر کنید ، حداقل نیمی از آب را خارج کنید و مطمئن شوید که ظرف فاقد جوش شیرین است.به جای جوش شیرین ، می توانید از پاک کننده های دیگر دستگاه های اسپرسو استفاده کنید.

نظافت منظم دستگاه

اگر می خواهید دستگاه خود را به طور منظم و هفتگی تمیز کنید. ممکن است در پایان ماه دستگاه تمیز داشته باشید و نیازی به تمیزکاری ماهانه نداشته باشید.با این وجود می توانید این شستشو را انجام دهید تا مطمئن شوید آهک وجود ندارد.آب گرم دستگاه را گرم کرده و باعث از بین رفتن آلودگی ها می شود.

از خالی بودن سینی آبگیر اطمینان حاصل کنید.به این دلیل آب گرم نامیده می شود که می خواهید سینی را با آب گرم از طریق گروه اصلی و پرتافیلتر خالی کنید.وقتی تقریباً نیمی از آب مخزن تمام شد ، شستشو را متوقف کنید.هنگام انجام این کار حتما دستکش بپوشید.

اجزای قابل جابجایی دستگاه را برداشته و تمیز کنید.چند حوله پهن کرده و مولفه قابل جدا شدن را روی آن قرار دهید. اجزایی مانند پورتافیلتر ، گروه سر و واشر ، سینی و نازل بخار هنگام جدا کردن اجزا به یاد داشته باشید که چگونه آنها به هم متصل شده اند. قبل از برداشتن دستگاه می توانید از آن عکس بگیرید.حتما برس دسته سر داشته باشید. زیرا به شما کمک می کند فضای داخلی را بهتر تمیز کنید.

تميز كردن دستگاه قهوه ساز , رسوب زدایی اسپرسو ساز , نحوه رسوب زدایی دستگاه اسپرسو , رسوب زدایی اسپرسو ساز نوا , تميز كردن قهوه ساز , روش رسوب زدایی اسپرسو ساز , محلول رسوب زدایی اسپرسو ساز , شستشوی اسپرسو ساز خانگی , سرویس اسپرسو ساز نوا , تميز كردن دستگاه اسپرسو , جرم گیری دستگاه اسپرسو ساز , رسوب زدایی اسپرسو ساز با سرکه , هواگیری دستگاه اسپرسو خانگی , رسوب زدایی اسپرسو ساز با جوش شیرین , مواد شوینده دستگاه اسپرسو , رسوب زدایی دستگاه اسپرسو دلونگی , چگونه رسوب قهوه ساز را از بین ببریم , نحوه هواگیری دستگاه اسپرسو نوا , تمیز کردن اسپرسوساز , طرز شستشوی دستگاه اسپرسو , نحوه شستشوی دستگاه اسپرسو , جرم گیری اسپرسو ساز , پودر تمیز کننده دستگاه اسپرسو , اسکوپ قهوه ساز , جرم گیر اسپرسوساز , چطور قهوه جوش را تمیز کنیم , تمیز کردن اسپرسو ساز , رسوب زدایی دستگاه اسپرسو , شستشوی دستگاه اسپرسو با سرکه , چگونه رسوب دستگاه قهوه ساز را تمیز کنیم , رسوب زدایی قهوه ساز , بک واش دستگاه اسپرسو , جرم گیری قهوه ساز , رسوب زدایی قهوه ساز با سرکه , رسوب گیری قهوه ساز , نحوه رسوب زدایی قهوه ساز دلونگی , هواگیری اسپرسو ساز نوا , هواگیری دستگاه اسپرسو بیزرا , نحوه هواگیری اسپرسو ساز , هواگیری اسپرسو ساز مباشی , نحوه کار با دستگاه اسپرسو ساز نوا 128

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *