آیا می توان از قهوه به عنوان مکمل تناسب اندام استفاده کرد؟

نوشیدنی ها و مکمل های ورزشی در بین ورزشکاران و متخصصان تناسب اندام بسیار محبوب هستند ، اما در سال های اخیر محصولات بیشتری ظاهر شده اند که فواید سلامتی و تناسب اندام آنها را نشان می دهد.

با تمرکز فزاینده بر تناسب اندام و سلامتی ، برخی از مصرف کنندگان قند و ترکیبات فرآوری شده مصرف نمی کنند ، بلکه در عوض از مواد طبیعی “تازه” برای بهبود ورزش خود استفاده می کنند.

این محصولات شامل قهوه ای است که به روش های مختلفی تهیه می شود ، از جمله قهوه بو داده و آسیاب شده ، قهوه فوری و حتی با ترکیب مواد دیگر برای ایجاد مواد افزودنی پیچیده تر.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازار قهوه ، با برخی از متخصصان صحبت کردم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکالمات آنها به ادامه مطلب بروید.

از قهوه روی بدن شما چه می دانیم؟

همانطور که همه ما می دانیم ، قهوه حاوی کافئین است: محرکی که باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری و هوشیاری در مصرف کنندگان می شود. ما همچنین می دانیم که قهوه به طور طبیعی حاوی آنتی اکسیدان و حتی به عنوان یک مکمل غذایی است. مطالعات همچنین نشان می دهد که نوشیدن منظم قهوه با کیفیت حتی می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل ، سرطان و حتی دیابت نوع 2 شود.

با این حال ، مصرف زیاد قهوه عوارض جانبی دارد. این اثرات شامل سردرد ، اضطراب و وابستگی فیزیولوژیکی است. علاوه بر این ، ترکیبات اسیدی ترشح شده از قهوه کمتر بو داده یا فرآوری شده می توانند دستگاه گوارش را برهم بزنند.

تأثیر قهوه بر سلامت انسان در سالهای اخیر مورد بحث بسیاری بوده است ، از جمله دادخواست قابل توجهی بین انجمن ملی قهوه و ایالت کالیفرنیا. امروزه ، رایج رایج بر این است که نوشیدن قهوه با کیفیتی که به درستی دم بکشد برای سلامتی بسیار مفید است و میزان قند طبیعی و کالری پایین آن ، آن را به گزینه مناسبی برای نیازمندان به غذا تبدیل می کند.

از کافئین به عنوان مکمل تناسب اندام استفاده کنید

کافئین به دلیل توانایی در بهبود هوشیاری و هوشیاری ، به عنوان ماده اصلی در مکمل های مختلف تناسب اندام استفاده می شود. “بمب انرژی” که کافئین فراهم می کند می تواند در ورزش یا ورزش مفید باشد. حتی قهوه با برخی ورزش ها یا فعالیت های ورزشی ، عمدتا دوچرخه سواری ارتباط منحصر به فردی دارد. این ارتباط بین قهوه و تناسب اندام باعث شده تا شرکتها محصولات قهوه خود را مجدداً به بازار عرضه کنند تا بازار مکمل تر و گسترده تری را تسخیر کنند. موریلو آلن مدیر بازاریابی ارتش کافئین ، یک شرکت برزیلی است که مکمل تناسب اندام به نام SuperCoffee را تولید می کند. SuperCoffee مواد مختلفی را با قهوه ارگانیک برزیلی منطقه Chapada da Diamantia مخلوط می کند. این محصول ادعا می کند که عملکرد متابولیک را تا 11٪ افزایش می دهد و همچنین باعث کاهش و غلظت چربی می شود.

موریلو می گوید: “قهوه به دلیل توانایی های ارگوژنیک (تقویت کننده عملکرد) و توانایی تحریک هوشیاری ، توجه و تمرکز ، یک ماده اصلی در فرمولاسیون محصولات ما است.”

برونو لیما بنیانگذار و مدیر عامل ارتش کافئین است. او افزود:

“از آنجا که همه موادی که استفاده می کنیم طبیعی هستند ، بدون ایجاد اضطراب یا انرژی بیش از حد ، عملکرد فیزیکی و شناختی را بهبود می بخشند.”

در بسیاری از مکمل ها برای افزایش کارایی ، کافئین با نوتروپیک ها (یا داروهای هوشمند) نیز ترکیب می شود. نوتروپیک ها طیف گسترده ای از مکمل ها ، داروها و سایر موادی هستند که عملکرد شناختی را بهبود می بخشند. آنها در سالهای اخیر با فروش بیش از 1 میلیارد دلار در سال 2015 بیشتر شناخته شده اند. نمونه هایی از آن شامل alpha-GPC ، DMAE ، تورین و L-theanine است.

قهوه به عنوان مکمل: تأثیرات آن چیست؟

Enico Aranaz بوکسور ، مربی شخصی و صاحب بخشی از استراحت قهوه San Jorge در آراگون اسپانیا است. او پنج سال است که با قهوه های تخصصی کار می کند و از قهوه به عنوان مکمل ورزشی استفاده می کند. اِنیکو می گوید برای بهبود کارایی شما ، استفاده از قهوه رویکرد یکسانی ندارد. او می گوید: “این به تحمل شخصی شما بستگی دارد.” “یافتن اندازه متناسب با نیازهای شما به آزمون و خطا بستگی دارد.”

وی در ادامه گفت که کافئین هر روز تأثیر یکسانی بر روی شما ندارد و خاطرنشان می کند که متغیرهای مختلفی وجود دارد که بر واکنش بدن شما به کافئین تأثیر می گذارد. اینها شامل میزان استرس ، میزان هیدراته شدن بدن و آنچه می خورید هستند.

وقتی کافئین مصرف می شود ، 40 تا 50 دقیقه طول می کشد تا بدن انسان تحت تأثیر قرار گیرد. برخی از افراد نسبت به دیگران نسبت به قهوه حساسیت بیشتری نشان می دهند ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که این اثر فوری است. این به دلیل تأثیر فیزیولوژیکی است که گیرنده های زبان سیگنال هایی را به مغز ارسال می کنند.

دو تا سه ساعت پس از مصرف کافئین ، به سطح متابولیسم خود در بدن می رسد و پس از مصرف حدود چهار ساعت در بدن شما باقی می ماند. انیکو می گوید ، هنگام مصرف کافئین برای کمک به شما در ورزش یا مسابقات ، باید مراقب نحوه و زمان نوشیدن قهوه باشید.

به عنوان مثال ، از آنجا که کوهنوردی به انرژی طولانی مدت نیاز دارد ، مصرف قهوه هنگام کوهنوردی انرژی و هوشیاری زیادی را به صورت پایدار برای شما فراهم می کند.

انیکو می گوید وقتی بوکس زد و مجبور شد وزن خود را در سطح مشخصی حفظ کند ، مصرف قهوه خود را افزایش داد. وی توضیح می دهد: “با مصرف بیشتر قهوه ، می توانم سریع تمرین كنم و در طی یك هفته تمرین شدید با خستگی مبارزه كنم.”

وی افزود که اغلب قبل از انجام فعالیت بدنی قهوه سرد می نوشید. به این دلیل که قهوه سرد معمولاً ضخیم تر از قهوه ای است که معمولاً دم می شود و بنابراین اغلب حاوی کافئین بیشتری است.

آینده قهوه و مواد افزودنی چیست؟

پیش بینی می شود بازار جهانی نوتروپنیک تا سال 2026 به 5.32 میلیارد دلار برسد که نشانگر رشد تقاضا است. به طور کلی ، مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری در ورزش و سلامت سرمایه گذاری می کنند. افزایش دسترسی به مکمل ها ، مولتی ویتامین ها و سایر مواد مشابه ، انتخاب این سبک زندگی را آسان کرده است.

با بهبود اوضاع جهانی با اثرات Covid-19 ، به نظر می رسد این روند کلی برای سلامتی و رفاه ادامه دارد. موریلو می گوید ، تقاضا برای محصولات ارتش کافئین دار در سراسر همه گیری بسیار زیاد بوده است ، زیرا مردم به طور فزاینده ای تلاش می کنند تا سالم و متناسب باشند.

سرانجام ، اگرچه بازار نوتروپ کاملاً تثبیت شده است ، اما نگرانی در مورد تأثیرات آن و نحوه بازاریابی آنها نشانگر فرصت های آینده قهوه و محصولات مبتنی بر قهوه است.

در سال 2019 ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده و کمیسیون تجارت فدرال هشدارهایی درباره تبلیغات و تقلب در بازاریابی علیه بسیاری از محصولات ضد عفونی کننده صادر کردند. قهوه می تواند جایگزین مناسبی برای مشتریانی باشد که می خواهند یک ماده محرک طبیعی برای کمک به خود در طول تمرین یا تمرین باشد.

با توجه به اینکه کافئین برای بهبود هوشیاری مورد نیاز است ، می توان جایگزین طبیعی برخی از داروهای نوتروپنیک شد. ورزشکاران در سراسر دنیا دهه ها ، اگر نه قرن ها ، از کافئین استفاده کرده اند. علاوه بر این ، ارتباط منحصر به فرد بین قهوه و ورزش (به ویژه دوچرخه سواری) ممکن است به تعدادی از فرصت های جدید بازار در حال ظهور برای شرکت های قهوه اشاره کند.

بنابراین ، دفعه بعدی که برای دویدن می روید یا به باشگاه می روید ، قبل از رفتن قهوه درست کنید. این می تواند به شما قدرت لازم را بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *