قهوه دی اولا چیست؟

قهوه دی اولا یک نوشیدنی تاریخی قهوه مکزیکی است که از ترکیبی ادویه و قهوه در قوری سفالی تهیه می شود. دستورالعمل های دقیق تهیه آن معمولاً از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت است و نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. اعتقاد بر این است که این نوشیدنی برای سربازان این کشور در طول انقلاب مکزیک در اوایل قرن بیستم اختراع شده است. با ترکیب ادویه ها و قهوه در یک قوری سفالی ، سربازان می توانند قهوه را دم کرده و از نوشیدنی های گرم در شب های سرد و طولانی در اردوگاه ها لذت ببرند.

امروزه ، د لا اولا به عنوان یک نوشیدنی سنتی مکزیکی و بخشی تاریخی از فرهنگ قهوه این کشور شناخته می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوشیدنی و اینکه آیا در آینده در فرهنگ قهوه مدرن جایگاهی خواهد داشت ، ادامه مطلب را بخوانید.

ابتدا منشا قهوه دی اولا

برای اطلاعات بیشتر در مورد قهوه ، من با جورج رودریگز رینا ، یک قهوه ساز در مکزیک و یک محقق صحبت کردم. او همچنین یکی از بنیانگذاران MUMO است ، یک بستر تحقیقاتی که میراث فرهنگی مکزیک را بررسی و ارتقا می بخشد.

قهوه از اواخر قرن 18 در مکزیک رشد کرده است. امروزه این نهمین تولید کننده بزرگ قهوه در جهان است و پایه واردات قهوه آمریکا از مکزیک است. جورج به ما گفت که این قسمت قابل توجهی از فرهنگ مکزیک است. وی گفت که در حالی که قهوه برای اولین بار در مکزیک اختراع شد ، هنوز اطلاعات سازگارتر از علت یا زمان آن وجود ندارد. با این حال ، یک نظریه مشهور این است که این نظریه در طول انقلاب 1910 مکزیک اختراع شده است.

ظاهراً Adelitas (زنی انقلابی) برای سربازان یک نوشیدنی قهوه شیرین و شور تهیه کرده تا آنها را در اردوگاه های نظامی گرم نگه دارد و تمام شب را نخوابد. جورج می گوید: “اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد ، اما این احتمال وجود دارد که سربازان قهوه گرم و قدیمی مصرف کرده باشند ، بنابراین باید طعم بهتری داشته باشند.”

همانطور که از نامش پیداست ، ساده است: coffee de ola ، به معنی “قهوه در قوری” یا “قهوه از قوری”. این قوری معمولاً از خشت ساخته می شود که نه تنها گرما را به خوبی حفظ می کند بلکه به آن طعمی دلپذیر و خاکی می بخشد زیرا یک قوری قابل نفوذ است.

سنت و تغییرات آن در طول نسل ها

جورج می گوید هیچ راهی درست یا غلط برای تهیه قهوه وجود ندارد. وی گفت: هر دستورالعمل آموزشی از خانواده ای به خانواده دیگر متفاوت است و اغلب از منطقه ای به حوزه دیگر تغییرات قابل توجهی وجود دارد. مادربزرگ خانواده معمولاً یک دستور العمل منحصر به فرد قهوه را به همراه سایر دستورهای سنتی به نسل بعدی می رساند. اگرچه هر یک متفاوت است ، اما بیشتر دستور العمل ها شامل قهوه ، پیلونسیلو ، دارچین و میخک است. در مناطق جنوبی کشور ، کارخانه های آبجوسازی معمولاً شوید یا پوست پرتقال یا لیمو را اضافه می کنند.

به طور سنتی ، این نوشیدنی قبل از افزودن قهوه با آب جوشانده شده با چوب دارچین و سایر ادویه ها تهیه می شود ، اما تهیه آن از یک دستور به دستور دیگر متفاوت است.

به عنوان مثال ، در وراکروز ، یک کارخانه آبجوسازی در مکزیک ، تولید کنندگان معمولاً قهوه آسیاب شده ، شکر و ادویه را در پارچه می پیچند و آن را در آب جوش می ریزند. در صورت استفاده از پوست مرکبات ، در انتها اضافه می شود. پس از تهیه قهوه ، قبل از سرو در Olla ، مدتی استراحت کنید.

قهوه اولین فرهنگ مکزیک است

دیانا پاتینو بنیانگذار و مالک قهوه Kumo ، یک کافی شاپ خصوصی در مکزیکو سیتی است. وی می گوید ، برای مکزیکی ها قهوه به معنای خانه ، راحتی و سنت است. وی افزود: “این یادآوری زمانی است که با عزیزانمان می گذرانیم.” در مکزیک ، تولید کنندگان قهوه روستایی قرن ها در واحدهای خانوادگی قهوه می کارند. از نظر تاریخی ، مادر خانواده کل مراحل را از ابتدای کشت تا جمع آوری و فروش قهوه هدایت می کرد.

امروزه این اتفاق در سراسر کشور در حال رخ دادن است و بسیاری از این خانواده های مولد همچنان به روش های سنتی و بدون فناوری مدرن کار می کنند. بسیاری از آن یک قدم جلوتر می روند ، قهوه را در ظرف تفت می دهند و سپس آن را با یک ابزار سنگی معروف به آسیاب نعناع یا ذرت آسیاب می کنند. سپس قهوه دم کرده و به روش سنتی به عنوان قهوه مصرف می شود.

تعداد مکزیکی هایی که هنوز به این روش سنتی قهوه مصرف می کنند در حال کاهش است. اکثر مصرف کنندگان روش سنتی مصرف قهوه را تغییر داده اند و بیشتر بر روی مواردی مانند منشا ، تنوع و طعم قهوه تمرکز کرده اند که همگی نشان دهنده موج سوم فرهنگ خاص قهوه است.

جورج می گوید: “اگرچه این تغییر مردم را ترغیب می کند که به دنبال قهوه بهتر برای نوشیدن باشند ، اما این نباید به هزینه فرهنگ و سنت باشد.” او می گوید: “خوب است که در مورد سفر قهوه تا لوبیا بدانید.” “اما حتی بهتر است چیزی در مورد متعادل کردن آن با سنت های خود بدانیم.”

به عنوان بخشی از این ، او می گوید ، مهم است که به یاد داشته باشید که نوشیدنی های سنتی مانند قهوه مهم هستند. جورج می گوید کافه ها مانند گذشته به او سرویس نمی دهند. این چیزی است که ما باید در مورد آن صحبت کنیم و با نسل های جدیدتر به اشتراک بگذاریم تا سعی کنیم آن را حفظ کنیم.

دایانا موافق است و می گوید نسل جوان در مکزیک قهوه کمتری نسبت به گذشته می نوشند. آنها حتی هنگام نوشیدن قهوه ، نوشیدنی هایی با قند بیشتر را که از زنجیره های قهوه مشخص است ترجیح می دهند. وی می گوید: “نسل های جوان قهوه د اولا را قدیمی و سنتی می دانند كه واقعاً دارای ارزش غذایی بالایی باشد.”

“واقعاً شرم آور است که ما به جای مصرف نوشیدنی هایی که متعلق به کشورمان است ، دقیقاً همان چیزی را مصرف می کنیم که کشورها مصرف می کنند و سنت های خود را از دست می دهیم.”

آیا آینده ای وجود دارد؟

جورج می گوید او و شریک زندگی اش کریستینا قبلاً روی روش های افزودن قهوه به فهرست غذای خود کار کرده اند. وی می افزاید که آنها یک نوشیدنی سرد تهیه کرده اند که در کوکتل استفاده می شود. وی گفت که این بازگشت به دورانی است که مردم با ترکیب نوشیدنی های ته پودر (روح اسپانیایی و آمریکای لاتین) آنچه را که به عنوان “قهوه تند و تیز” شناخته می شود ، ایجاد می کنند.

دیانا می گوید وقتی منوی کافه خود را طراحی کرد ، احساس نیاز کرد که قهوه را در آن بگنجانم. وی گفت: “ما نمی خواستیم مکزیکی ها را از سنت خود خارج کنیم زیرا این همان چیزی بود که مشتریان ما می دانستند و دوست داشتند.”

وی در ادامه گفت که شربت قهوه Di Ola جدیدی ساخته شده است که با پیلونسیلو ساخته شده و مشتریان می توانند دارچین را به نوشیدنی های خود اضافه کنند. هم دیانا و هم جورج به ما گفتند که مشتریان خارج از مکزیک قهوه را اول ارزش می دهند و بسیاری از کافه های مکزیک در کشورهای دیگر این نوشیدنی را ارائه می دهند. وی گفت که معتقد است کافه های محلی مکزیک باید چنین باشد و معتقد است که این نوشیدنی به ارائه قهوه به مردم کمک می کند. در نتیجه ، آنها را ترغیب می کند که نوشیدنی های جدید را امتحان کنند یا یک قدم جلوتر به سمت قهوه خود بروند.

با کاهش تعداد افرادی که این نوشیدنی را مصرف می کنند ، ممکن است کاملاً از بین برود ، مگر اینکه کافه ها به ارائه این نوشیدنی ادامه دهند. اما صرف سنتی بودن به این معنی نیست که باید به روش خاصی سرو شود. برای رفتن به جلو ، صاحبان کافه ها باید تعادل بین سنت و قهوه را برقرار کنند تا نیازهای هر دو مخاطب را برآورده کنند. به نظر می رسد تعادل جدید با کالاهای قدیمی بیشتر مشتری را به خود جلب می کند و ایده هایی را در مورد دم نوشیدن اولیه قهوه سرد یا حتی یک نوشیدنی حاوی شیر با طعم و مزه که باعث ایجاد طعم های سنتی قابل مصرف با این نوشیدنی های سنتی می شود ، به مصرف کنندگان قدیمی و مدرن قهوه می آموزد. ویژگی های آنها را بشناسید و تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *