بهترین شیر برای تهیه کاپوچینو و کف چیست؟

کف دوشش

در دنیای شگفت انگیز و متنوع قهوه ، نوشیدنی های زیادی وجود دارد که شیر یکی از اصلی ترین موارد در آنهاست. و خرید قهوه با شیر بیشتر از قهوه های دیگر است. مانند قهوه لاته ، کاپوچینو ، موکا ، سفید تخت ، …. اما شیری که برای تهیه این قهوه های خوشمزه استفاده می شود شیر معمولی نیست.

شیر به اصطلاح گازدار است. اما اکنون این س arال مطرح می شود که کف شیر چیست و چگونه کف می شود؟ و مهمتر اینکه آیا تمام شیرهایی که درست کردم برای این قهوه ها مناسب است یا نه؟

شیر کف دار چیست؟

شیر فوم دار شیر است که با حباب های کوچک در بخار آب مخلوط می شود. وقتی بخار آب یا هوا وارد دریچه می شود ، میلیون ها حباب کوچک هوا به شیر تزریق می شود.

در نتیجه ، پروتئین های موجود در شیر با حرارت از بین می روند و در اطراف حباب های هوا یک پوشش محافظ ایجاد می کنند که از ترکیدن آنها جلوگیری می کند. در نتیجه شیر غلیظ شده و طعم شیرین تری دارد.

چگونه شیر را در خانه کف کنیم

بهترین ابزار برای کف کردن شیر نازل دستگاه اسپرسو است. این بدان معنی است که با خرید دستگاه اسپرسو و قرار دادن نازل بخار در داخل شیر و روشن شدن دستگاه ، شیر به راحتی کف می شود.

اما در غیاب دستگاه اسپرسو ، شیر را می توان با همزن یا پرس فرانسه کف کرد. اما باید توجه داشته باشید که شیر با میکسر و پرس فرانسه با کیفیتی که با دستگاه اسپرسو کف می شود مطابقت ندارد.

بهترین شیر برای کاپوچینو

جرثقیل های مختلفی در بازار وجود دارد. چه شیر پاستوریزه و چه شیر محلی. اما نوع شیر مهم نیست. اما میزان چربی شیر مهم است. بهترین شیر برای تهیه قهوه کاپوچینو و لاته ، شیر پرچرب است. یعنی شیری که بیش از 3٪ چربی یا 3٪ داشته باشد.

از آنجا که شیر پرچرب بافت بهتری و مخملی به شیر می بخشد ، کف شیر در مدت زمان کوتاهی از بین نمی رود. همچنین باعث خامه شدن بیشتر شیر می شود.

فقط به یاد داشته باشید که اگر شیر را با دستگاه اسپرسو کف می کنید ، باید مراقب باشید که دمای شیر خیلی زیاد نشود. زیرا طعم قهوه از بین می رود و شما شیر همگنی نخواهید داشت.

کوزه بهترین ظرف برای ایجاد کف شیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *