قهوه ویتنامی چیست و ویژگی های قهوه ویتنامی چیست؟

قهوه ویتنامی

برای پرورش دانه های قهوه آب و هوای خاصی لازم است. به همین دلیل بسیاری از کشورها نیستند که قهوه را پرورش دهند و آن را به تمام کشورهای جهان صادر کنند.

یکی از این کشورهای محدود ویتنام است. گوش دادن به نام ویتنام می تواند جنگ های طولانی آن را به شما یادآوری کند. اما این کشور یکی از کشورهای پیشرو در زمینه پرورش قهوه است.

این دومین در لیست 10 کشور قهوه است. بنابراین امروزه ویتنام به دلیل نوع قهوه ای که در آن رشد می کند بیشتر شناخته شده است تا تاریخ نظامی.

اکنون ، برای دیدن بهتر قهوه در ویتنام ، ما محتوای کامل را در زیر ذکر کرده ایم ، که قطعاً ارزش خواندن دارد. پس با ما همراه باشید.

قیمت قهوه در ویتنام

تاریخچه قهوه ویتنامی

در قرن هجدهم ، مردم در بیشتر نقاط جهان با نوشیدن قهوه و چگونگی انجام آن با دستگاه های قهوه بسیار کمی آشنا بودند. اما در ویتنام نیست.

در اواسط این قرن ، ویتنام توسط فرانسه اداره می شد. همچنین به دلیل قرار گرفتن در یکی از بهترین مناطق جغرافیایی در جهان آب و هوای خوبی برای رشد قهوه داشت.

فرانسوی ها که با شرایط ویژه پرورش دانه های قهوه و هماهنگی آن با این آب و هوا آشنا بودند ، تصمیم به پرورش درختان قهوه در ویتنام گرفتند. در سال 1857 ، اولین درخت توسط فرانسوی ها در شمال ویتنام کاشته شد.

با گذشت زمان و با تجربه کشاورزان ویتنامی متوجه شدند که می توانند این درخت را در مناطق دیگر کشورشان پرورش دهند. در نتیجه ، آنها رشد درختان قهوه را در مناطق شمالی ، مرکزی و جنوبی کشور آغاز کردند.

به طور طبیعی ، با افزایش سطح زیر دانه های قهوه ، تولید قهوه در این کشور در سال های اخیر از 6000 تن به بیش از 1،600،000 تن رسیده است.

این افزایش تولید قهوه نیز محبوبیت بسیار بالای قهوه ویتنامی را نشان می دهد. دانه های قهوه ویتنامی یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین انواع قهوه در جهان است.

قهوه متوسط ​​ویتنامی

خصوصیات قهوه ویتنامی

ویتنام بیش از 17 درصد قهوه جهان را تولید می کند. حدود 90٪ این محصولات قهوه Robesta است. دانه های قهوه روبستا و عربیکا پرمصرف ترین دانه های قهوه در جهان هستند که خصوصیات کاملاً متضادی دارند.

در مقاله ، چند نوع دانه قهوه در جهان وجود دارد؟ نگاهی به این دو دانه قهوه انداختیم. اما به طور کلی ، ویژگی های قهوه Robesta عبارتند از:

  • اسیدیته کم
  • تلخی زیاد
  • رایحه تلخی دارد
  • کافئین زیاد است

علاوه بر آب و هوای مناسب برای کاشت درخت قهوه ، نحوه برداشت قهوه نیز بر کیفیت دانه های قهوه تأثیر می گذارد. قهوه در ویتنام با دست با دست جمع می شود.

این می تواند زمان لازم برای جمع آوری میوه قهوه را افزایش دهد ، اما قهوه سالم و رسیده از قهوه نارس جدا می شود. در نتیجه ، محصول نهایی دارای رنگ قهوه ای یکنواخت و بسیار با کیفیت است.

تولید قهوه در ویتنام به طور دوره ای کاهش می یابد. خوشبختانه در این دوره ها علاوه بر اینکه تولید قهوه را متوقف نکرد ، به سرعت افزایش یافت. به حدی که اکنون تصور دنیای قهوه بدون قهوه ویتنامی غیرممکن است.

نیازی به گفتن نیست ، همانطور که همه می دانند ، دولت ویتنام و کشت دانه های قهوه در این کشور در حال حاضر تحت نظارت کامل دولت ویتنام است.

Cafe .Com بهترین و بهترین دانه های قهوه را برای خرید آنلاین در وب سایت خود منتشر کرده است. تنها با مراجعه به وب سایت این فروشگاه می توانید در مدت زمان کوتاهی خریدی مطمئن و راحت انجام دهید.

سوالات متداول

آیا قهوه در ویتنام باید با قهوه های دیگر ترکیب شود یا قهوه Ono به تنهایی استفاده شود؟

این به سلیقه فرد بستگی دارد. اما از آنجا که این قهوه بسیار تلخ است ، بیشتر قهوه های ویتنام با قهوه عربیکا ترکیب می شود.

قهوه عربیکا یا روبستا بهتر است؟

این نیز به سلیقه شما بستگی دارد. اگر تلخی قهوه را دوست دارید یا به انرژی زیادی احتیاج دارید ، از قهوه روبستا استفاده کنید. در غیر این صورت ، قهوه عربیکا بهتر است.

قهوه ویتنامی و قهوه برزیلی برعکس هستند ، درست است؟

آره. برزیل قهوه عربیکا و ویتنام قهوه روبستا تولید می کنند.

آیا برای پرورش قهوه به آب و هوا نیاز دارید؟

قهوه را باید در مناطقی کشت کرد که بارندگی زیاد است و دما به یخ نمی رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *