قهوه کوبانو چیست؟

  • کوبانو: تاریخچه و آماده سازی
  • قهوه خود را انتخاب کنید
  • فرهنگ و کوبانو

در آمریکای لاتین ، کشورهای تولید کننده قهوه روش های سنتی تهیه قهوه را دارند که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. قهوه کوبا که از کوبا نشات گرفته است ، یکی از این نمونه هاست. با این حال ، در حالی که اصل نوشیدنی قهوه کوبایی (اسپرسوی کوبایی نیز شناخته می شود) کوبایی است ، اکنون از آن در همه جا استفاده می شود.

اکنون می توان آن را در سراسر جهان در مناطقی با جمعیت قابل توجه کوبا ، از جمله شهرهای فلوریدا مانند میامی و تامپا ، یافت. در حالی که در نگاه اول این نوشیدنی مانند اسپرسوی معمولی به نظر می رسد ، قهوه کوبانو به روشی کاملاً متفاوت تهیه می شود و طعم بی نظیری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کوبانو و تاریخچه آن به ادامه مطلب بروید.

کوبانو: تاریخچه و آماده سازی

اگرچه کوبانو از کوبا می آید ، رشد و محبوبیت آن در چند دهه گذشته را می توان تا حد زیادی به دلیل گسترش نوشیدنی در جزیره نسبت داد. پس از انقلاب کوبا در سال 1959 ، تعداد قابل توجهی

تاریخچه قهوه کوبانو
تاریخچه قهوه کوبانو

بسیاری از کوبایی ها در ایالات متحده زندگی می کنند ، به ویژه بسیاری در فلوریدا. امروز ، میامی یکی از بزرگترین جوامع کوبایی در جهان است. تخمین زده می شود از 6.2 میلیون نفر در شهر و اطراف آن ، بیش از 1.2 میلیون نفر وارث کوبا باشند.

مدیر عامل و مسس مارتین مایورگا ارگانیک مایورگا F. پس از فرار خانواده اش به نیکاراگوئه ، وی در جوامع کوبا در میامی بزرگ شد. مارتین به ما می گوید که به یاد دارد که هنگام گفتن داستانهایی درباره کوبا ، بزرگسالان در سراسر شهر کوبایی می نوشیدند. او به ما می گوید که چیزهای زیادی در مورد فرهنگ کشور و قهوه آنجا که امروز از آن لذت می برد ، به او آموخت.

مارتین می گوید کوبانو ترکیبی از قهوه غلیظ با مقدار زیادی قند است که یک شربت غلیظ برای نوشیدنی درست می کند. اغلب از نیشکر یا شکر قهوه ای طبیعی استفاده می شود که به سرعت با چند قطره اول قهوه مخلوط می شود و به نوشیدنی طعم شهد مانند در دهان می بخشد. در حالی که شات مورد استفاده در کوبانو را می توان با دستگاه اسپرسو تهیه کرد ، این نوشیدنی به طور سنتی با گلدان موکا تهیه می شود.

مارتین می گوید برای تهیه کوبانو ابتدا به یک فنجان کوچک مقدار زیادی قند اضافه می کند. وی سپس مقدار زیادی قهوه غلیظ را در قابلمه موکا دم می کند. سپس او چند قطره اول قهوه را درون فنجان می ریزد و آنها را به سرعت با شکر مخلوط می کند تا یک “کرم مصنوعی” (یا کف روی قهوه) به نام اسپومیتا ایجاد شود. وی پس از دم كردن بقیه قهوه ، آن را در یك فنجان جداگانه ریخته و سپس بزاق را روی آن می ریزد.

دیوید مک لنان بنیانگذار و مالک مشترک XO Espresso Bar در میامی است. او به ما می گوید که مردم اغلب انواع مختلف کوبانو ، از جمله کورتادیتو (نوعی کوبانو با کمی شیر بدون چربی اضافه شده) ، کولادا (سه تا شش عکس کوبانو به یک لیوان بزرگتر از پلی استر ، که بعد از آن توسط بسیاری از افراد به اشتراک گذاشته می شود) ، تولید می کنند. ) ، و حتی یک دستگاه قهوه کوبایی برای بهبودی.

قهوه خود را انتخاب کنید

کوبانو را باید با یک تفت تیره تهیه کنید تا طعم شیرین و شدید قهوه ایجاد کند. مارتین می گوید که از لحاظ تاریخی کوبانو با روبوستای برزیل یا قهوه ارزان دیگر تهیه می شود. با این حال امروز ، مارتین می گوید با استفاده از قهوه غلیظ ، طبیعی تر و شیرین تر ، یک کوبایی “مدرن” درست می کند. به گفته وی ، برای این منظور ، مایورگا ارگانیک مخلوط ویژه ای برای ساخت کوبانو ایجاد کرده است که از قهوه ارگانیک هندوراس ، پرو و ​​نیکاراگوئه استفاده می کند.

فرهنگ قهوه کوبانو
فرهنگ قهوه کوبانو

مارتین می گوید با این کار یک فنجان قهوه خالص تر می شود و در حین بو دادن آنها تمرکز خود را بر روی تولید قندهای قهوه برای مدت طولانی در دمای نسبتاً پایین می گذارند. دیوید می گوید از کباب تیره با دانه های قهوه کلمبیایی برای کوبانو استفاده می کند که در XO سرو می شود. وی می گوید در حالی که Dark Roast به خوبی برای Cubano کار می کند و با قند اضافه شده تعادل دارد ، اما فکر نمی کند که قهوه باید زیاد تفت داده شود ، در غیر این صورت خاصیت و طعم متمایز خود را از دست می دهد.

فرهنگ و کوبانو

مارتین به ما می گوید که بسیاری از مهاجران کوبایی. آنها قهوه را بخشی از فرهنگ خود می دانند. وی گفت: “آنها فکر می کنند قهوه بخشی از جوانی آنها است.” “آنها وقتی مادربزرگشان قهوه درست می کند خاطره دارند.”

وی می گوید ، برای كوبایی ها و سایر آمریكای لاتین ، قهوه اغلب با خانواده و دوستی همراه است. در نتیجه ، نوشیدنی های سنتی مانند کوبانو طبق دستورالعمل ها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند ، اما تغییرات زیادی ندارند. به عنوان مثال ، مردم به عادت استفاده از کوبانو عادت کرده اند و دهه هاست که این کار را انجام می دهند.

مارتین می گوید کوبانو نباید جای خود را در صنعت قهوه پیدا کند – در عوض ، او معتقد است که صنعت قهوه باید راهی برای اسکان کوبانو پیدا کند. او می گوید به عنوان یک نوشیدنی با مصرف کنندگان بسیار خاص ، صنعت قهوه باید به خاطر داشته باشد که تقاضا در حال حاضر وجود دارد و باید برآورده شود.

دیوید می گوید قبل از رفتن به میامی هیچ وقت به محبوبیت این نوشیدنی پی نبرد. وقتی فهمید این نوشیدنی چقدر محبوب است ، آن را به فهرست افزود. وی گفت: “من به شدت معتقدم كه در هرجای دنیا كه باشید ، باید از آنچه در این فرهنگ محلی رواج دارد بپذیرید.” “میامی تأثیر زیادی در آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی دارد ، بنابراین منطقی است که این نوشیدنی را به فهرست غذای خود اضافه کنید.” وی برای کمک به برتری کوبانو در XO ، گفت که قهوه دم کرده را با یک اسپرسوی دوتایی جایگزین می کند. “این بسیار ضخیم است ، اما همچنین بسیار زیبا است. – مردم آن را دوست دارند.

قهوه کوبا
قهوه کوبا

به نظر می رسد قهوه کوبانو با فرهنگ قهوه موج سوم مغایرت دارد. این غذا را معمولاً با کباب تیره درست می کنند ، با مقدار زیادی قند شیرین می کنند و معمولاً به جای اسپرسو با قهوه دم کرده غلیظ و در قابلمه موکا درست می کنند.

اما این بدان معنا نیست که بخشهای تخصصی قهوه باید آن را نادیده بگیرند یا نادیده بگیرند. بنابراین ، مخاطب خاص این نوشیدنی به این معنی است که جایگاه ویژه ای در بخش قهوه دارد و باید مورد تأیید قرار گیرد. باریستاها به جای تهیه قهوه برای مخاطبان متفاوت ، در واقع می توانند از تجربه کوبایی سنتی استفاده کنند و به محبوبیت آن فکر کنند. در عوض ، به آنها کمک می کند مخاطب را درک کنند و به نوشیدنی های سنتی قهوه ، مانند نوشیدنی های موجود در بازار ، ارزش بیشتری می بخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *