نظافت روزانه و ماهانه دستگاه اسپرسو با مواد شوینده

مقیاس گذاری دستگاه اسپرسو ساز خانگی

یکی از مهمترین عواملی که طعم قهوه را تحت تأثیر قرار می دهد تمیز بودن دستگاه اسپرسو است. علاوه بر این ، با تمیزکاری صحیح دستگاه ، عمر دستگاه اسپرسو نیز افزایش می یابد. در نتیجه بهتر است بدانید که چگونه از دستگاه اسپرسو مراقبت یا تمیز کنید. پس با ما همراه باشید.

مراحل تمیز کردن دستگاه اسپرسو

اگر از آب لوله کشی یا آب با نمک زیاد استفاده کنید ، دستگاه اسپرسو برای مدتی ته نشین خواهد شد. همچنین بعد از هر بار اتصال پورتافیلتر به گروه سر و آماده سازی قهوه ، مقداری پودر قهوه در گروه سر باقی می ماند. بنابراین ، بهتر است دستگاه اسپرسو روزانه ، ماهانه یا سالانه تمیز شود.

دستگاه رسوب زدایی اسپرسو

نظافت روزانه دستگاه اسپرسو

بعد از هر بار قهوه از دستگاه ، یک بار دستگاه را روشن کنید تا مقداری آب از گروه دستگاه خارج شود. سپس برس تمیز کردن گروه سر را به گروه بمالید تا ذرات قهوه باقی مانده در گروه سر برداشته شود. در آخر ، یک پارچه نرم و تمیز را روی سطح و اطراف هدبند قرار دهید.

تمیزکاری ماهانه یا سالانه دستگاه

بسته به کیفیت آب مصرفی و تعداد فنجان قهوه ای که روزانه با دستگاه درست می کنید ، باید دستگاه را کاملا تمیز کنید. اگر در طول روز نمک زیادی استفاده می کنید و مقدار زیادی قهوه درست می کنید ، باید دستگاه را ماهانه تمیز کنید.

اما اگر اینگونه نباشد ، اگر سالی یک بار آن را تمیز کنید ، مشکلی ایجاد نمی کند. بنابراین این کاملاً به نحوه استفاده از دستگاه مرتبط است.

برای تمیز کردن دستگاه اسپرسو به صورت ماهانه یا سالانه ، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

– مخزن دستگاه را حداکثر پر کنید و سپس مواد شوینده را در آن حل کنید.

– دستگاه را روشن کرده و به اندازه اسپرسو اجازه دهید آب از سربند خارج شود. این کار برای پاک کردن گروه اصلی از چربی و گرد و غبار انجام می شود.

تمیز کردن دستگاه اسپرسو

– دستگاه را خاموش کرده ، پرده را در فیلتر پورت وارد کرده و فیلتر پورت را به دستگاه وصل کنید. دستگاه را به مدت 20 دقیقه دوباره روشن کنید. با این کار داخل دستگاه کاملا تمیز می شود.

– سپس دکمه بخار را روشن کرده و منتظر بمانید تا آب باقیمانده از نازل بخار دستگاه خارج شود تا نازل تمیز شود.

– و در آخرین مرحله ، مخزن دستگاه را با آب تمیز دوباره پر کنید و آب تمیز را با همان روش هایی که در بالا ذکر شد ، از دستگاه خارج کنید. این مرحله برای تمیز کردن دستگاه از مواد شوینده انجام می شود.

با این کار دستگاه شما به درستی تمیز می شود. اما به یاد داشته باشید که هر دستگاه روش شستشوی خاص خود را دارد. برخی از لوازم خانگی دارای شستشوی اتوماتیک هستند و برخی از آنها باید به صورت دستی تمیز شوند. بنابراین قبل از هر کاری ، نحوه تمیز کردن دستگاه را بیاموزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *