فواید قهوه

در دنیا افرادی که قهوه می خرند به دو دسته کلی تقسیم می شوند. گروهی از افراد علاقه زیادی به قهوه و طعم آن دارند. و گروه دوم افرادی هستند که به دلیل خواص مفید بیشتر آن را می نوشند.

مفیدترین ماده دانه های قهوه آنتی اکسیدان ها هستند. این ماده یکی از مهمترین موادی است که باید روزانه وارد بدن شود. در واقع ، آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از تولید رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کنند. رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که در بدن جمع می شوند و باعث ایجاد بیماری های خطرناکی مانند سرطان می شوند.

اما همانطور که می دانید ، دانه ها پر از مواد دیگری به نام کافئین هستند. صرف نظر از اینکه از چه گروهی قهوه می نوشید ، کافئین عاملی است که تقریباً همه برای آن قهوه می نوشند.

چرا؟ زیرا حتی اگر طعم آن را دوست ندارید ، این نوشیدنی جذاب را برای دریافت انرژی و رفع خواب آلودگی انتخاب می کنید. اما کافئین نه تنها دارای خواص خواب آلودگی است بلکه شما را خوشحال و سرزنده می کند. اما چگونه کافئین شما را خوشحال می کند؟

خواص قهوه

عملکرد قهوه بر احساس خوشبختی

کافئین یک ماده خوراکی طبیعی است و همچنین به عنوان یک محرک شناخته می شود. کافئین همچنین به گونه ای کار می کند که وقتی وارد بدن می شود ، وارد جریان خون شده و به سمت گیرنده های آدنوزین رفته و عملکرد آنها را مسدود می کند. گیرنده های آدنوزین انتقال دهنده های عصبی هستند که باعث خواب آلودگی و خستگی در بدن می شوند.

با جلوگیری از حرکت گیرنده های آدنوزین ، بدن مجبور می شود دو ماده به نام دوپامین و گلوتامات را آزاد کند. این دو ماده مسئول ایجاد احساس لذت و خوشبختی هستند. و اینگونه کافئین باعث خوشحالی شما می شود.

جالب است بدانید که از دوپامین و گلوتامات در تولید داروهای توهم زا و مخدر نیز استفاده می شود. با این تفاوت که مقدار آنها بسیار بیشتر از مقدار موجود در قهوه است.

هنگامی که از بسیاری از خواص این نوشیدنی خوشمزه و تلخ آگاهی یافتید ، برای خرید با کیفیت و تازه این ماده شگفت انگیز به کافی شاپ مراجعه کنید این مجموعه یک مارک مشهور و تأمین کننده بهترین دستگاه های قهوه ساز ، دستگاه های اسپرسو ، دانه های قهوه ، لوازم جانبی قهوه … موجود در بازار است.

قهوه روزانه چقدر برای بدن مفید است؟

متخصصان مصرف 3-4 فنجان قهوه را توصیه می کنند.

آیا کافئین نیز به صورت مصنوعی ساخته می شود؟

بله ، اما به میزان کمتری. زیرا در تولید غذاهای کافئین دار ، کافئین طبیعی با جداسازی کافئین از مواد طبیعی مانند قهوه ، …