تفاوت بین Comax و v60

اگر می خواهید یک قهوه ساز بخرید ، احتمالاً متوجه شده اید که در میان قهوه سازها دو قهوه ساز بسیار شبیه به هم هستند. این دو قهوه ساز قهوه سازهای کامکس و قهوه سازهای V60 هستند.

و شاید از خود بپرسید که تفاوت عملکرد این دو دستگاه در چیست؟ یا اینکه طعم قهوه ساخته شده با این دو قهوه ساز یکسان است؟ در پاسخ باید بگوییم نه. برای توضیح پاسخ خود ، در زیر چند دلیل آورده ایم.

تفاوت دستگاه قهوه کوماکس با V60

این دو دستگاه از خانواده دستگاه های قهوه ساز نسل سوم هستند که به آنها دستگاه های قهوه فوری نیز گفته می شود. اما Comax و V60 را دستگاه های قهوه قطره ای نیز می نامند. و این نام به دلیل نحوه تهیه قهوه با آنهاست.

تهیه قهوه با هر دو دستگاه مراحل یکسانی دارد. فقط کافیست قهوه را خرد کنید ، فیلتر را روی آن قرار دهید ، مرحله به مرحله آب جوش را روی پودر قهوه بریزید و سپس اجازه دهید که عصاره قهوه تمام شود.

کمیک بخرید

اما علی رغم این واقعیت که این مراحل تهیه قهوه همان Comex و V60 است ، از نظر طعم کمی متفاوت است (صرف نظر از نوع قهوه ای که هنگام خرید قهوه خریداری می کنید). قهوه به دلیل عبور از یک فیلتر کاغذ ضخیم تر ، طعم تمیزتری دارد. از آنجا که کاغذ ضخیم تر باعث جذب بیشتر روغن و حلال در آب قهوه می شود ، طعم قهوه تمیزتر خواهد بود.

تفاوت دیگر در ظاهر آنهاست. V60 را باید روی فنجان قهوه قرار دهید تا عصاره قهوه درون فنجان ریخته شود. همچنین جنسیت های مختلفی وجود دارد. مانند شیشه ، پلاستیک ، سرامیک … و از آنجا که از نظر اندازه و وزن کوچکتر هستند ، می توان آنها را به محل کار ، اوقات فراغت ، مسافرت ، ..

اما کمیک ها مثل ساعت شنی هستند. این از شیشه ساخته شده و بزرگتر از V60 است ، بنابراین نمی توان آن را در هر جایی پوشید. سرانجام ، زمان تهیه قهوه در هر دو دستگاه قهوه ساز یکسان است و تقریباً 5 دقیقه است.