اسپرسوی رمان چیست؟

اسپرسو رومانو نوشیدنی ساده اما جذابی است. در خالص ترین شکل ، اسپرسویی است که با یک تکه لیمو سرو می شود ، اگرچه تهیه آن در کافه های مختلف متفاوت است. با وجود این سادگی ، هنوز در مورد این نوشیدنی سردرگمی وجود دارد.

در ابتدا نام های مختلفی در مناطق مختلف جهان و مناطق خاصی از ایتالیا داشت.

بعلاوه ، در حالی که کلمه “romano” در نام این نوشیدنی است ، هیچ دلیل قطعی مبنی بر ارتباط تاریخی آن با روم یا ایتالیا وجود ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسپرسو رومانو ، که آن را می نوشد و تاریخچه آن بیشتر بخوانید.

نقد و بررسی: اسپرسو رومانو

اسپرسوی رومانو از ترکیب یک قاشق اسپرسو با یک تکه آب لیمو یا لیمو و یک قاشق چای خوری شکر تهیه می شود. آب آن را می توان از یک تکه لیمو گرفته و داخل قهوه ریخت و گاهی شیرین کرد.

این نوشیدنی های مختلفی است که می تواند به صورت گرم ، سرد یا یخ – با شیر یا بدون شیر – استفاده شود.

برخی از کافه ها همچنین یک نوشیدنی شیرین ، یک لیکور مدیترانه ای را که از دانه های رازیانه تهیه می شود ، اضافه می کنند (مانند Sambuca: لیمو ایتالیایی ؛ و Pastis: لیکور فرانسه).

Massi Milano Matone باریستا و مشاور است. او اغلب به ما می گوید که روغن پوست لیمو قبل از ریختن قهوه در فنجان به آن اضافه می شود.

برخی از افرادی که این نوشیدنی را مصرف می کنند می توانند پوست لیمو را در آن قرار دهند ، در حالی که دیگران می توانند آن را از نوشیدنی حذف کنند.

این نوشیدنی در منطقه کامپانیا ایتالیا ، که شامل شهر ناپل ، کاپری و ساحل آمالفی است ، محبوب است.

در اینجا اغلب به عنوان Caffe canarino یا Caffe al limone شناخته می شود. مردم محلی ادعا می کنند که این نوشیدنی در شهر جولیانو اختراع شده است. امروزه این نوشیدنی منحصر به فرد در شهر است و یکی از غذاهای لذیذ منطقه محسوب می شود.

در این منطقه اسپرسوی رومانو اغلب با لیمو سورنتو (شهری با لیمو ترش در ایتالیا) درست می شود.

اتحادیه اروپا نشان جغرافیایی لیمو سورنتو را تأیید کرده است. این بدان معنی است که آنها به طور مستقل ارزیابی می شوند و با کیفیت و ماهیت منحصر به فرد آنها مشخص می شود.

علاوه بر این ، اعتماد ملی ایتالیا (Fondo Ambiente Italiano) کشت تاریخی لیموترش سورنتو را که بنام Baia Di Leranto در نزدیکی شبه جزیره سورنتو نامیده می شود ، حفظ می کند.

داستان منحصر به فرد او را بررسی کنید

با وجود کلمه “Romano” در نام نوشیدنی – که به معنای “Roman” است – داستانهای متناقضی در مورد منشا نوشیدنی وجود دارد. برخی می گویند این یک اختراع آمریکایی است که برای جذب گردشگر به میراث جعلی ایتالیا نسبت داده شده است.

برخی دیگر ادعا می کنند که این نوشیدنی در فرانسه اختراع شده است. اگرچه هیچ مدرک قطعی مبنی بر ارتباط تاریخی آن با ایتالیا وجود ندارد ، اما داستان هایی وجود دارد که نشان می دهد این نوشیدنی از آن سرچشمه گرفته است.

ده ها سال است که ایتالیایی ها قهوه دم کرده را با قوری های موکا یا دستگاه های اسپرسو مصرف می کنند.

دستگاه اسپرسو در اوایل قرن بیستم و قوری موکا در دهه 1930 اختراع شد. هر دو از اختراعات ایتالیایی هستند.

با این حال ، در اوایل قرن بیستم ، به لطف جنگ جهانی اول و دوم ، محدودیت هایی برای واردات به ایتالیا اعمال شد.

در این مدت ، ایتالیایی ها مجبور به مصرف قهوه فوری و ارزان قیمت شدند که اغلب توسط سربازان آمریکایی درست می شد. در آن زمان ، برخلاف قهوه ، احتمالاً طعم خیلی خوبی نداشت و کاملاً محلول بود. که امروزه در فروشگاهها موجود است.

پس از پایان جنگ جهانی دوم ، زمان آن فرا رسیده بود که تجارت بین المللی قهوه از سر گرفته شود و بحران اقتصادی در ایتالیا آغاز شود.

از آنجا که بسیاری از مردم ایتالیا فقط به قهوه بی کیفیت دسترسی داشته اند ، به احتمال زیاد آن را با لیمو ترکیب می کنند تا طعم نامطبوع تجربه شده را از بین ببرند.

رایحه های اسپرسوی رومانو

دکتر ویلتون سوارز کاردوسو یک مدرس و پزشک در انستیتوی آموزش فدرال ، Ciência e Tecnologia برزیل است. وی می گوید وقتی اسپرسو و لیمو با هم ترکیب می شوند ، میزان شدت و اسیدیته لیمو با شدت و تلخی اسپرسو و بالعکس به طور موثری متعادل می شود.

وی توضیح می دهد: “اسید سیتریک با طعم تازه میوه های مرکبات ارتباط دارد.” “به دلیل تلخی قهوه ، اسیدیته آن به اندازه رایحه لیمو مشخص می شود.” وقتی لیمو و قهوه با هم ترکیب می شوند ، طبیعتاً بهتر است که مواد اولیه مرغوب داشته باشید.

وقتی از حبوبات بی کیفیت استفاده می شود ، نوشیدنی طعم تلخ یا تندی خواهد داشت و طعم متمایز لیمو غالب خواهد شد.

به نظر می رسد در میان افرادی که این نوشیدنی را می نوشند ، اسپرسوی رومانو توانایی کاهش اثرات خماری را نیز دارد. کافئین به طور طبیعی توانایی انقباض رگ های خونی را دارد که به کاهش سردرد کمک می کند ، در حالی که روغن های موجود در لیمو به هضم غذا کمک کرده و عملکردهای متابولیکی را تسریع می کنند.

اسپرسو رومانو نوشیدنی عجیبی است. با وجود این واقعیت که ممکن است ساده به نظر برسد ، اما به نظر نمی رسد توافق زیادی در مورد ریشه و تاریخچه آن وجود داشته باشد. علاوه بر این ، به نظر می رسد نام مورد اختلاف دائمی است.

این نوشیدنی چه در ایالات متحده ، فرانسه ، رم یا یک شهر کوچک در کامپانیا اختراع شود ، با فرهنگ ایتالیایی همراه است.

تعادل وضوح و اسیدیته آن با شدت و تلخی آن با فرهنگ خاص قهوه مدرن موازی است. چه کسی می داند – ممکن است به تدریج در جاهای دیگر محبوب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *