چگونه نوع دستور تهیه قهوه خود را با توجه به درجه تفت قهوه تنظیم کنیم؟

تهیه قهوه خوب به معنای متعادل سازی بسیاری از متغیرها است. همانند روش تهیه قهوه و نسبت قهوه به آب ، باید پروفایل بو دادن قهوه خود را نیز در نظر داشته باشید.

برای تهیه قهوه عالی با آبجو V 60 ممکن است لازم باشد دستورالعمل های خود را دنبال کنید ، اما ممکن است بخواهید در مورد اینکه آیا از کمی تفت داده شده به بو داده متوسط ​​تبدیل می کنید ، تجدید نظر کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا از نحوه تنظیم مشخصات بو دادن قهوه خود ایده بگیرید.

نحوه تغییر مشخصات قهوه بو داده

قهوه بو داده معمولاً به سه دسته تقسیم می شود روشن ، متوسط ​​و تاریک تقسیم می شود و احتمالاً برای پختن آن در خانه باید از پروفیل پخت استفاده کنید. اما تفاوت اصلی در مشخصات بو دادن قهوه چیست؟

هیچ استاندارد صنعتی برای تعریف سبک ، متوسط ​​و سنگین وجود ندارد و نانوایان قهوه اغلب از حروف خود برای مشخصات مختلف استفاده می کنند. اما به طور کلی ، کباب های سبک عطر و طعم دانه های قهوه را می دهند. آنها حاوی مقدار بیشتری هستند و این مشخصات ممکن است شامل مشخصات گلها و مرکبات باشد. وقتی قهوه به مقدار زیاد بو داده می شود ، این رایحه های لطیف گل و مرکبات بیش از رایحه شکلات و مغزها ماسک می خورند (احساس نمی شوند). اگر قهوه دیگری بو داده شود ، می تواند تلخ شود.

مزه تنها تفاوت در پروفیل های پخت نیست. وقتی قهوه در معرض گرمای بیشتری قرار بگیرد ، متخلخل می شود و بنابراین حلالیت آن افزایش می یابد. این بخشی از دلایلی است که اغلب از قهوه های بو داده متوسط ​​یا تیره برای تهیه اسپرسو استفاده می شود – چون زمان کمی برای استخراج اسپرسو وجود دارد ، بنابراین قهوه بو داده که محلول تر باشد بهتر از قهوه بو داده است.

چرا باید قهوه های روشن و تاریک مختلف دم کنید؟

یک فنجان خوب قهوه به سطح صحیح استخراج بستگی دارد. هنگامی که دانه های بو داده و آسیاب شده با آب تماس می گیرند ، تعدادی ترکیبات شیمیایی استخراج می شوند که ابتدا استخراج می شوند ، که مسئول نوت های میوه و اسیدیته هستند. سپس قندها استخراج می شوند و در نتیجه رایحه ای شیرین ایجاد می شود و سپس ترکیبات مسئول تلخی استخراج می شوند. اگر قهوه ای کمتر از آنچه می خواهید بنوشید ، ممکن است طعم ترشی داشته باشد ، زیرا قندهای آن هنوز فرصت ورود به سیستم تولید دم را ندارند. اگر قهوه بیش از حد استخراج شود ، می تواند بسیار تلخ شود.

از آنجا که قهوه های بو داده سبک تخلخل کمتری نسبت به قهوه های بو داده تیره دارند. ترکیبات شیمیایی با سرعت بیشتری از آن خارج می شوند. به همین دلیل است که قهوه های کمی تفت داده شده اغلب با روش های دم آوری ملایم درست می شوند – زیرا دانه ها زمان بیشتری برای تماس با آب دارند تا روش های دم آوری فوری مانند اسپرسو.

این بدان معنی است که اگر می خواهید دقیقاً از دستور تهیه یک نوع قهوه سوخاری با پروفیل های مختلف استفاده کنید. در آخر ، طعم های مختلف و همچنین احساسات مختلف دهان را امتحان کنید.

سام که او باریستا است (که قهوه های مختلفی را تهیه و سرو می کند) و بنیانگذار Kaffiend Brews (یک کافه در سنگاپور) است. او به من می گوید ، “قهوه کمی تفت داده شده ؛ خواص معطر طعم پیچیده ای به شما می بخشد و این نت ها می توانند با تزریق آرام تری به عنوان یک روش پاک کنندگی برجسته شوند. “ممکن است قهوه بو داده تیره به دلیل سرعت استخراج ، به آرامی درخشش نداشته باشد و این باعث بوی نامطبوع یا رایحه های تلخ بیشتری می شود.”

چگونه دستورالعمل خود را برای تهیه نمایه متفاوت پخت تنظیم کنیم

بنابراین ، شما دستورالعمل پخت و پز خود را آماده کرده اید ، اما می خواهید دانه های جدید را امتحان کنید. چگونه روش خود را متناسب با نمایه های مختلف تنظیم می کنید؟ برای جبران تفاوت در تخلخل و حلالیت می توانید تعدادی متغیر را تغییر دهید.

اندازه ذرات قهوه

وقتی قهوه را به ذرات کوچکتر خرد می کنید ، سطح بیشتری ایجاد می کند. این به این معنی است که بازیابی سریعتر انجام می شود. بنابراین ، اگر از قهوه دم کرده متوسط ​​استفاده می کنید ، برای تهیه قهوه کمی تفت داده شده باید آسیاب بیشتری انجام دهید (اندازه آسیاب قهوه باید ریزتر باشد). به همین ترتیب ، اگر معمولاً از دانه های قهوه به عنوان تفت سبک استفاده می کنید ، اما می خواهید از تفت تیره استفاده کنید ، آسیاب قهوه با اندازه بزرگتر را انتخاب کنید (.

مالوس ون پوتن مدیر فروشگاه و باریستای زنجیره قهوه هلندی Coffeecompany است. وی می گوید: “من شخصاً همیشه قهوه سبکتر می نوشم.” من ذرات قهوه خود را ریزتر خرد کرده و از ذرات درشت تری برای قهوه بو داده تیره تر استفاده می کنم. “این بدان دلیل است که قهوه با یک تفت تیره تمایل به تلخی بیشتری دارد و بنابراین مدت زمان تماس بیشتر بین آب و قهوه منجر به استخراج بیش از حد آن می شود.”

دمای آب

دمای مناسبی برای تهیه قهوه وجود ندارد (اگرچه محدودیت های توصیه شده ای وجود دارد ، مانند توصیه SCA در محدوده 195-205 درجه فارنهایت). [90 – 96 درجه سانتی گراد]) اما اگر از آب گرم تری استفاده شود ، استخراج سریعتر انجام می شود. برخی از ترکیبات هرگز در دمای پایین استخراج نمی شوند ، به همین دلیل تزریق سرما بسیار دلپذیر و شیرین است ، اما برای متعادل سازی سایر نت ها نیز می تواند تلخ باشد.

دمای آب به عنوان یکی از عواملی که می توانید برای گرفتن طعم دلخواه قهوه در نظر بگیرید. اگر از قهوه با گل رز تیره استفاده می کنید ، ممکن است برای جلوگیری از استخراج بیش از حد و کاهش احتمال طعم تلخ ، از درجه حرارت پایین آب استفاده کنید. اگر از قهوه برشته سبک تر از حد معمول استفاده می کنید ، استفاده از آب گرمتر می تواند به شما کمک کند کمی سریعتر عصاره گیری کنید.

مارلوس می گوید: “قانون عادی استفاده از دمای پایین برای نان تست های تیره تر و دمای بالاتر برای نان تست روشن تر است.” نکته منفی این است که اگر برش های تیره تست شده با آب با درجه حرارت بالا پخته شوند ، خوشمزه نیستند. “از طرف دیگر ، برش های تست شده سبک تر ، وقتی در دمای پایین تر آب پخته شوند ، می توانند طعم بهتری داشته باشند.”

زمان پخت و پز

هر چه قهوه بیشتر در معرض آب قرار بگیرد ، مدت بیشتری نیاز به استخراج آن دارد. بخاطر داشته باشید که هنگام انتخاب روش تهیه قهوه – همانطور که گفته شد ، اسپو فقط زمان استخراج کوتاه دارد ، بنابراین قهوه بو داده کمی ممکن است گزینه خوبی نباشد.

در میان هر روش پخت و پز ، می توانید تکنیک خود را تغییر دهید تا زمان پخت کوتاه یا طولانی تر را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، با ریختن آرامتر آب در هنگام فیلتر کردن قهوه ، یا با فشار دادن فرانسوی خود قبل از سرو کردن. وقت بیشتری برای خیساندن بگذارید.

سام می گوید: “برای قهوه برشته سبک تر ، می بینم که بگذارید مدت بیشتری خیس بخورد تا اینکه اولین قطره آب به قهوه وقت بیشتری برای رایحه های پیچیده بدهد.” تری را از خود دور کنید.

عوامل دیگری که باید در خاطر داشته باشید

جالب است که از پروفیل های مختلف بو دادن با اندازه دانه های مختلف زمین ، دمای مختلف آب و زمان پخت و پز استفاده کنید و ببینید که چگونه این پارامترها روی فنجان شما تأثیر می گذارند. اما همچنین باید در نظر بگیرید که چه عواملی می توانند خودسرانه تغییر کنند.

با رشد دانه های قهوه ، عطر و طعم آنها کاهش می یابد. اکسیداسیون و گاززدایی منجر به از بین رفتن روغنهای اساسی و ترکیبات قهوه که در بدن نقش دارند ، عطر و طعم آن می شود. معمولاً توصیه می شود تا دو هفته پس از خرید از دانه های قهوه بو داده استفاده کنید و آنها را در ظروف بسته و در برابر هوا و نور محافظت کنید و همچنین در صورت لزوم آنها را آسیاب کنید تا از اکسید شدن سریع آنها جلوگیری شود.

اگر می دانید که دانه های شما کمی قدیمی است ، می توانید دستورالعمل خود را تغییر دهید تا جبران شود. با خرد کردن قهوه تفت داده شده به اندازه ریزتر ، می توانید سطح موثر آن را افزایش داده و سرعت استخراج آن را افزایش دهید. برای احیای دانه های قهوه قدیمی قدیمی مانند این.

دانه های قهوه بو داده تیره قدیمی می توانند بسیار متخلخل و در نتیجه بسیار محلول باشند. خرد كردن آن كمي غليظ تر و يا استفاده از آب سردتر باعث كند شدن استخراج و جلوگيري از تلخ شدن قهوه مي شود.

مارلوس توصیه می کند به خاطر داشته باشید که چندین عامل دیگر می توانند نتیجه نهایی شما را خراب کنند. “چه نوع آب ، طراوت دانه های قهوه ، کیفیت دانه ها ، تمیزی تجهیزات خود را استفاده می کنید؟” “باید توجه داشته باشید که هر مرحله روی آخرین کاسه تأثیر می گذارد.” آزمون و خطا. اما وقتی قهوه را با مشخصات بو داده جدید امتحان می کنید یا از دانه های قهوه رست دیگر استفاده می کنید ، وقت آن است که در روش خود تجدید نظر کنید. با درک اینکه چگونه می توان متغیرهایی مانند اندازه ذرات قهوه آسیاب شده (اندازه قابلمه قهوه) ، زمان دم آوری و دمای آب را تنظیم کرد ، می توانید با هر پروفیل برشته به نتایج خوبی برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *