آسیاب قهوه چیست و چند نوع است؟ تاریخچه چرخ قهوه

آسیاب قهوه چیست؟

خرید چرخ قهوه برای هر فرد قهوه خور ضروری است. چه قهوه ساز باشید ، چه قهوه ساز ، طرفدار قهوه ترک ، طرفدار اسپرسو یا طرفدار انواع دیگر قهوه ، برای نوشیدن یک فنجان قهوه خوشمزه و معطر به آسیاب قهوه نیاز دارید. زیرا آسیاب كردن تازه دانه های قهوه قبل از دم كردن قهوه تأثیر زیادی در طراوت ، طعم و رایحه قهوه دارد.

تاریخچه چرخ قهوه

آسیاب قهوه توسط رومی ها در سال 1350 قبل از میلاد و قبل از کشف قهوه اختراع شد. با این تفاوت که در گذشته به جای چرخاندن قهوه ، از آن برای تهیه آرد و خرد کردن غذا استفاده می کردند.

به طور طبیعی ، هنگامی که قهوه در اتیوپی کشف شد و به سایر نقاط جهان ارسال شد ، آنها از این آسیاب بسیار ساده و اساسی برای آسیاب و آسیاب قهوه به همراه سایر مواد استفاده کردند. این قهوه Grinder شبیه ملات چوب یا سنگ بود.

اما اولین آسیاب قهوه دستی در آسیا توسط ایرانیان یا ترک ها ساخته شد. و در اروپا شخصی به نام Nicholas Buk مشغول ساخت و تولید انبوه آسیاب مورد نظر خود است.

این آسیاب ها بدون تغییر باقی نمی مانند و با گذشت زمان و با پیشرفت صنعت و فناوری آسیاب های قهوه از تنوع بیشتری برخوردار می شوند و آسیاب قهوه برقی به این گروه اضافه می شوند.

آسیاب قهوه بخرید

انواع آسیاب قهوه

پشت هر فنجان قهوه خوشمزه یک آسیاب قهوه قرار دارد. آسیاب قهوه از آن دست وسایلی است که هم بین وسایل آشپزخانه و هم تجهیزات کافه ها قرار می گیرد. اما بسته به نوع تهیه قهوه یا تعداد فنجان قهوه ای که در طول روز استفاده می کنید ، آسیاب های قهوه به دو دسته خانگی و صنعتی تقسیم می شوند.

آسیاب قهوه خانگی

اول از همه ، باید توجه داشت که بهتر است هنگام خرید دستگاه قهوه ساز ، آسیاب قهوه خریداری کنید. اما قبل از خرید باید به تعداد فنجان های قهوه ای که روزانه تهیه می کنید توجه کنید. زیرا اگر هر روز قهوه نمی نوشید یا بیشتر از 1 یا 2 فنجان قهوه در روز نمی نوشید ، چرخ دستی قهوه بهترین انتخاب برای شماست.

زیرا هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و هم فضای کمتری اشغال می کند و هم آلودگی صوتی بسیار کمتری دارد. روش کار با آسیاب قهوه دستی بسیار مناسب است. فقط پس از ریختن دانه های قهوه اهرم را بچرخانید. اما گزینه های زیادی برای میزان آسیاب شدن قهوه ندارید.

آسیاب قهوه برقی

چرخ آسیاب قهوه برقی برای کافه ها و مکانهایی که مردم در طول روز زیاد قهوه می نوشند ، مانند هتل ها ، .. استفاده می شود. یا حتی برای برخی از دستگاه های اسپرسو ساز خانگی که باید قهوه بسیار ریز خرد کنند.

آسیاب قهوه برقی با توجه به نوع تیغه به دو دسته آسیاب قهوه با تیغه و آسیاب قهوه با دندان تقسیم می شود. خود خلال دندان به دو دسته صفحه دندان و قیف تقسیم می شود.

عملکرد همه آسیاب های قهوه یکسان است و تنها تفاوت در شکل تیغه است. روش کار این دستگاه ها بدین صورت است که ابتدا میزان قهوه ریز یا درشت را تنظیم می کنید. سپس ، با روشن کردن دستگاه ، دانه های قهوه به سمت تیغه ها حرکت کرده و آسیاب می شوند. سرانجام اهرم های راهنما قهوه آسیاب شده را درون مخزن می ریزند.

ویژگی بزرگ و منحصر به فرد این آسیاب های برقی این است که می توانید مقدار کمی یا زیاد قهوه ساییده را کاملاً دقیق انتخاب کنید.

آسیاب قهوه بخرید

مقدار قهوه آسیاب شده

عواملی وجود دارد که بر میزان آسیاب قهوه تأثیر می گذارد. در اینجا مهمترین عوامل را در تعیین میزان آسیاب قهوه در نظر می گیریم.

نوع قهوه

دانه های قهوه باید متناسب با نوع نوشیدنی قهوه آسیاب شوند. به عنوان مثال ، برای تهیه اسپرسو ، قهوه آسیاب شده باید نرم باشد ، برای قهوه ترکی آسیاب شده باید بسیار ریز باشد ، و برای قهوه فرانسوی باید درشت آسیاب شود.

نوع دستگاه قهوه ساز

علاوه بر نوع قهوه ، تهیه قهوه مورد استفاده نیز مهم است. به عنوان مثال ، اگر دستگاه قهوه ساز مطبوعاتی فرانسوی است ، باید از قهوه آسیاب شده درشت استفاده کنید. اگر دستگاه قهوه ساز شما دارای یک ست یا سیفون است ، شما به یک آسیاب قهوه با اندازه متوسط ​​و یک دستگاه اسپرسو قهوه آسیاب شده بسیار نرم نیاز دارید.

خرید آسیاب قهوه بصورت آنلاین علاوه بر اینکه از این پس قهوه بسیار خوشمزه تری می خواهید ، در وقت و هزینه شما صرفه جویی کرده است. Cafe .Com انواع مختلف آسیاب قهوه دستی و برقی را برای شما فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *