ما 3 بهترین کشور تولید کننده قهوه روبوستا در جهان را به شما معرفی می کنیم

بهترین قهوه روبوستا

وقتی برای خرید قهوه وارد یک فروشگاه می شوید ، متوجه خواهید شد که کشورهای زیادی هستند که این لوبیای خوشمزه را تولید و صادر می کنند. و این در صورتی است که دانه های قهوه معمولاً به سه دسته تقسیم می شوند. قهوه عربیکا ، قهوه روبوستا و قهوه لیبریکا سه نوع دانه قهوه هستند.

در این لیست ، قهوه های عربیکا و روبوستا بیشترین میزان تولید را دارند. و انواع Robusta به دلیل دارا بودن کافئین زیاد در بسیاری از کشورها تولید می شود. اما کدام یک از این کشورها بهترین هستند؟

قهوه برزیلی

قهوه برزیلی

برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است. که نه تنها دانه های قهوه Robusta ، بلکه قهوه Arabica نیز تولید می کند. در حال حاضر ، این تنها کشوری است که گیلاس های قهوه را از طریق دستگاه های مکانیکی ویژه از درختان جدا می کند.

ویژگی های مشترک قهوه Robusta برزیلی: ارتفاع: 400 تا 1600 متر از سطح دریا ، زمان برداشت: مه و سپتامبر ، محتوای کافئین: زیاد ، تولید سالانه ، بارزترین طعم ها: شیرین ، شکلات ، طعم های تند ، برداشت

میناس گریس ، اسپیرو سانتو ، سائو پائولو ، باهیا ، راندونیا ، پارانا از مهمترین شهرهای تولید قهوه در برزیل هستند.

قهوه ویتنامی

قهوه ویتنامی

ویتنام دومین تولید کننده بزرگ قهوه در روبوستا است که قهوه ساز مخصوص به خود را دارد. قهوه ویتنامی به دلیل روش سنتی ویتنامی در پردازش قهوه و سبک خاص خود در تهیه قهوه شناخته شده است.

مردم ویتنام با استفاده از دستگاه قهوه ساز بومی خود به نام فیلتر phin ، دانه های قهوه بو داده را دم می کنند. با این وجود در کشورهای دیگر از قهوه ویتنامی برای قهوه سازهای مختلف استفاده می شود.

از مشخصات اصلی این قهوه می توان به تلخی زیاد و اسیدیته کم اشاره کرد که محبوب ترین طرفداران قهوه تلخ توسط مصرف کنندگان اصلی این دانه های قهوه هستند. قهوه روبوستا نیز اغلب در مناطق جنوبی کشور پرورش می یابد.

قهوه اندونزیایی

قهوه اندونزیایی

اندونزی یکی از خوبی های قهوه روبوستا است. اندونزی یکی از پرفروش ترین و معروف ترین انواع قهوه در جهان را تولید می کند. و اگر می خواهید قهوه عربیکا و روبوستا بخرید ، می توانید قهوه اندونزیایی بخرید. از آنجا که این کشور ، مانند دو کشور اول ، هم عربیکا و هم روبوستا را ارائه می دهد ، نوع روبوستا درصد بالاتری دارد.

کشت قهوه از قرن هجدهم در اندونزی آغاز شد. از آن لحظه به بعد ، مردم دریافتند که کشورشان از نظر جغرافیایی و اقلیمی بهترین منطقه برای پرورش قهوه است.

اسیدیته کم و باد شدید از ویژگی های قهوه روبوستا اندونزی است. گرانترین نوع قهوه اندونزیایی روبوستا قهوه ای به نام کوپی لووک است. بارزترین طعم دهنده های این قهوه عبارتند از: شکلات شیری ، کاکائو ، مرکبات شیرین ، خاکی ، .. و بهترین جزایر برای پرورش قهوه در اندونزی شامل سوماترا ، جاوا ، سولاوسی ، پاپوآ است.

در آخر ، یک ویژگی بسیار خوب این قهوه ها این است که می توانند از آنها به عنوان منبع واحد و هم به عنوان مخلوط استفاده کنند. و برای خرید آنها به Coffee.com با قیمت های شگفت انگیز مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا این قهوه ها کارما هم دارند؟

بله ، قهوه های روبوستا معمولاً خامه بسیار بهتری نسبت به قهوه عربیکا دارند. اما به یاد داشته باشید که میزان کارما به عوامل دیگری نیز بستگی دارد.

کدام یک از این قهوه ها مناسب قهوه اسپرسو است؟

هر سه این دانه های قهوه برای قهوه اسپرسو عالی هستند. مهم سلیقه شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *