اصطلاحات رایج قهوه و اسپرسو باریستا ها

قهوه اسپرسو

همانطور که می دانید اسپرسو محبوب ترین نوشیدنی قهوه در جهان است. و این قهوه بسیار خوشمزه را می توان با خرید دستگاه اسپرسو به راحتی تهیه کرد.

اما نه تنها اسپرسو ، بلکه بسیاری از قهوه های دیگر را می توان با آن تهیه کرد. زیرا اسپرسو اساس بسیاری از نوشیدنی های قهوه است. مثل قهوه لاته ، کاپوچینو ، آمریکانو ، ….

همچنین تعدادی اصطلاح برای دستگاه های اسپرسو و قهوه اسپرسو استفاده می شود که برای بیشتر قهوه ها استفاده می شود. اصطلاحاتی که تعریف آنها می تواند کار با دستگاه و تهیه قهوه با آن را تسهیل کند. این اصطلاحات و اصطلاحات شامل موارد زیر است:

اصطلاحات مربوط به اسپرسو و دستگاه اسپرسو

در اینجا شایان ذکر است که برخی از این اصطلاحات مربوط به تولید کنندگان اسپرسو و برخی دیگر مربوط به قهوه اسپرسو است.

تک شات

شات یک واحد اندازه گیری اسپرسو است و معادل 25 تا 30 میلی لیتر (سی سی) است. این بدان معناست که یک وعده اسپرسو معادل 25 تا 30 میلی لیتر قهوه اسپرسو است.

دو شات

به طور طبیعی ، شوت مضاعف به معنای شوت مضاعف است. یعنی قهوه ای که 60 میلی لیتر اسپرسو دارد. برای تهیه اسپرسوی دوتایی ، قهوه آسیاب شده باید دو بار در یک فیلتر پرتافی ریخته شود.

شرایط قهوه

پورتافیلتر

Portafilter وسیله ای است که متعلق به دستگاه اسپرسو است. برای تهیه اسپرسو ، پودر قهوه را در سبد پورتافیلتر ریخته و آن را به گروه دستگاه اسپرسو وصل کنید.

گروه تولید کننده اسپرسو (رهبر گروه)

Headgroup بخشی از هر دستگاه اسپرسو و قلب آن است. زیرا وظیفه تهیه یک فنجان اسپرسو خوب است. هدبند در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد و دارای کف فلزی است.

پورتافیلتر به گروه سر دستگاه اسپرسو متصل می شود و سپس آب جوش از طریق گروه سر داخل پودر قهوه درون پورتافیلتر ریخته می شود.

این 4 اصطلاح مهمترین کلماتی است که در تهیه قهوه اسپرسو استفاده می شود. برای تهیه قهوه اسپرسو یا قهوه دیگر ، یک یا دو عکس قهوه آسیاب شده در فیلتر فیلتر بریزید. سپس فیلتر پورت را به گروه اصلی دستگاه متصل کرده و در آخر دکمه اسپرسو را در دستگاه روشن کنید.

اکنون استفاده از این اصطلاحات تهیه انواع قهوه را برای شما آسان می کند. همچنین ، برای خرید راحت و ایمن قهوه ، قهوه ساز ، دستگاه اسپرسو ، … به وب سایت کافی دات کام مراجعه کنید.

سوالات متداول

منظور از سخت شدن قهوه چیست؟

معتدل کردن قهوه یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل تهیه قهوه با دستگاه اسپرسو است. وقتی پودر قهوه را داخل فیلتر فیلتر می ریزید ، باید آن را فشرده کنید تا یک قهوه خوشمزه و بی نظیر بدست آورید. به فشردن قهوه با مزاج و اهرم ، قهوه خوی گفته می شود.

آیا دستگاه گروه با فیلتر پورت سازگار است؟

بله ، به آن پورتافیلتر دسته ای گروهی نیز گفته می شود.

بهترین زمینه های قهوه برای قهوه اسپرسو چیست؟

هیچ تفاوتی بین عربیکا ، قهوه Robesta یا ترکیبی از هر دو وجود ندارد. انتخاب دانه های قهوه بر اساس سلیقه افراد است.

کلمه اسپرسو به چه معناست؟

اسپرسو نوعی نوشیدنی ایتالیایی است که از کلمه express به معنی جمع و جور و سریع گرفته شده است.

پورت فیلترها با یک و دو نازل چیست؟

نازل یا نازل پورتافیلتر در واقع بخشی است که عصاره قهوه از پورتافیلتر خارج می شود. پورتافیلتر با یک نازل دارای یک خروجی و پورتافیلتر با دو نازل دارای دو دهانه خروجی است و برای استخراج همزمان 2 فنجان اسپرسو مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *