تفاوت بین یخ کافی و قهوه سرد یا قهوه سرد چیست؟

تفاوت بین یخ کافی و قهوه سرد

با نزدیک شدن به روزهای گرم اواخر بهار و تابستان ، خرید قهوه کمی متفاوت است. به همین دلیل قهوه های جدید به فهرست کافه ها اضافه می شوند.

قهوه را کافی اسید و قهوه سرد می نامند. از آنجا که هر دو قهوه باعث سرماخوردگی ما می شوند ، ناخودآگاه فکر می کنیم این قهوه ها یکی با نام های مختلف هستند. یا حتی اگر اختلافاتی وجود داشته باشد ، بسیار کم است.

در صورتی که این باور کاملاً اشتباه است. زیرا تنها وجه اشتراک بستنی و قهوه سرد سرد بودن آن است. و در موارد دیگر ، از جمله روش تهیه ، مقدار کافئین ، عطر ، طعم ، نوع قهوه ساز ، … متفاوت است.

تفاوت کافی اسید و قهوه سرد

اول از همه ، لازم به ذکر است که یخ کافی یخ کافی است. اما در لاتین یخ به اندازه کافی به عنوان (قهوه یخی) هجی می شود ، بنابراین تلفظ صحیح این کلمه یخ کافی است.

قهوه سرد به قهوه سرد نیز معروف است. این نام از روش تهیه می آید که در زیر توضیح خواهیم داد.

یخ کافی چیست؟

کافی قهوه سرد

این قهوه با ریختن قهوه داغ (معمولاً اسپرسو) روی تکه های یخ درست می شود. بنابراین ، با خرید دستگاه اسپرسو یا دستگاه قهوه ساز گرم ، می توانید اولین قدم را به سمت خوردن کافی قهوه ترش بردارید.

سپس چند تکه یخ درون فنجان قهوه خود بریزید و قهوه داغ را روی تکه های یخ اضافه کنید. ترکیب همزمان قهوه داغ با تکه های یخ طعم بسیار جذاب و جدیدی ایجاد می کند.

قهوه سرد

اما در قهوه سرد یا سرد ، قهوه با آب در همان دمای محیط یا آب سرد درست می شود. و قهوه سازها را قهوه سازها نیز می نامند.

قهوه ی سرد سرد بیش از یخ کافی زمان می برد. در نتیجه ، کافئین بیشتری وجود دارد. اما رایحه ، عطر و اسیدیته قهوه در قهوه های اسد بیش از اندازه کافی است.

طرز تهیه قهوه سرد

زیرا ، اگرچه هنگام تهیه قهوه سرد ، عطر قهوه بیشتر در فضا پخش می شود ، اما عطر قهوه عنصر با دوام نیست. در نتیجه ، پس از چند دقیقه رایحه قهوه از بین می رود. در نتیجه ، هنگام سرو قهوه ، ممکن است قهوه برخلاف اسید کافی عطر خاصی نداشته باشد.

و هنگامی که به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی آب داغ روی پودر قهوه ریخته می شود ، اسیدیته قهوه بیشتر آزاد می شود در حالی که آب سرد به پودر قهوه اضافه می شود. اما در مقابل ، طعم قهوه سرد نرمتر از یخ کافی است.

امتحان هر دو قهوه تجربه ای متفاوت اما لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد. کافی است چند دقیقه از وقت خود را برای تهیه این قهوه ها اختصاص دهید تا از تفاوت آنها به خوبی آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *