طرز تهیه قهوه کورتادو

طرز تهیه قهوه کورتادو

قهوه کورتادو نوعی قهوه گرم از اسپانیا است ، نوعی قهوه گرم که با مقادیر تقریبی شیر جوشانده تهیه می شود. این قهوه در کشور خاستگاه خود طرفداران زیادی دارد و از همین رو نیز توانست خودش را جهانی ماید.

کورتادو چیست ؟

کورتادو نوعی قهوه گرم است که از اسپرسو تهیه می شود و تقریباً با همان مقدار شیر گرم مخلوط می شود تا اسیدیته قهوه را کاهش دهد. شیر موجود در کورتادو مانند بسیاری از نوشیدنی های قهوه ایتالیایی جوشانده می شود!

کلمه کورتادو از فعل اسپانیایی cortar (برش) به معنی رقیق سازی است و می تواند به انواع قهوه یا نوشیدنی های اسپرسو در اسپانیا ، پرتغال و کوبا اشاره داشته باشد.

با توجه به نگرانی ها و مشغله هایی که در دنیای امروز داریم ، همه ما وقتی صبح با یک خواب بد بیدار می شویم ناراضی هستیم! و ما به دنبال یک چای یا قهوه خوشمزه هستیم که انرژی ما را بازیابی کند و بتوانیم کار خود را به سرعت شروع کنیم!

یکی از پیشنهادات ما این است که انواع مختلف قهوه را یاد بگیرید و امتحان کنید تا بتوانید به سرعت کدام یک را دوست دارید و روحیه خود را بهبود ببخشید! قهوه کورتادو یکی از آنهاست!

طرز تهیه کورتادو

همانطور که قبلاً گفتیم ، تقریباً همه ما نوشیدنی های قهوه مانند کاپوچینو ، لاته ، موکاچینو و ماکیاتو را می شناسیم ، این قهوه ها در فهرست “قهوه با شیر” هستند. شاید به ندرت نام قهوه کورتادو را شنیده باشید. به همین جهت طرز تهیه این قهوه را برایتان توضیح می دهیم.

اگر مطمئن هستید که کورتادو مناسب شماست ، اما کمی شیرینی و طعم های دیگر می خواهید ، می توانید آن را با خامه قهوه ، عسل یا شربت وانیل میل کنید!

عناصر تشکیل دهنده

اسپرسو دوتایی
یک ششم شیر جوشانده
شربت وانیل یک چهارم
1/4 شربت عسل (برای عسل کورتادو)

شرح آموزش تهیه نوشیدنی کورتادو

دو فنجان اسپرسو درست کنید.
شیر را بجوشانید.
شربت وانیل و عسل را به قهوه اضافه کرده و مخلوط کنید.
کمتر از نیمی از اسپرسو را به مخلوط قهوه و شربت اضافه کنید ، سپس یک لایه نازک کف روی شیر بریزید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *