طرز تهیه کافه کاپوچینو در خانه

کاپوچینو یکی از معروف ترین و معروف ترین نوشیدنی های جهان است. ترکیب عالی کف شیر با اسپرسو نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از افراد است و الهام بخش بسیاری از نوشیدنی های قهوه بر پایه شیر است. اگرچه تاریخچه این نوشیدنی به سال 1800 برمی گردد ، اما کاپوچینوی سنتی ایتالیا در سال 1930 ظاهر شد.

این اتفاق قبل از اختراع دستگاه اسپرسو مدرن رخ داده است ، به این معنی که برای ساخت یک کاپوچینوی کلاسیک در خانه به این دستگاه احتیاج ندارید. من با سه متخصص کاپوچینو صحبت کردم تا بفهمم چگونه می توان این نوشیدنی خوشمزه را در خانه و بیرون کافه های محلی تهیه کرد.

اینها Tosca Cesarti و Misha Bosemi ، صاحبان Rooster های Spring Town مستقر در تگزاس و Chiara Bergonzi ، قهرمان سه بار قهوه ایتالیا Latte ، مربی SCE و داور بین المللی هستند.

کاپوچینو چگونه ساخته می شود؟

کاپوچینو از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: مقدار اندازه گیری شده شیر ، قهوه و کف شیر. در روش کلاسیک ایتالیایی ، کف شیر به جای کاپوچینو با قهوه مخلوط می شود. اگرچه تغییراتی در کف و نسبت آن ایجاد می شود ، این سه قسمت همیشه ثابت هستند.

توکا و میشا می گوید: “اگرچه به معنای یک وعده قهوه با دو وعده شیر است ، اما شیر به یک وعده شیر پرچرب و یک وعده کف تقسیم می شود.” نتیجه نهایی نوشیدنی رضایت بخش است.

Chiara در کتاب Latte Art خود اظهار داشت: “اثر خامه ای کف کاپوچینو باید یک نوشیدنی کامل و راضی کننده ایجاد کند که بتواند جوانه های چشایی را در دمای 60 تا 65 درجه سانتیگراد تحریک کند.” از نظر آلشا و میشا ، فقط مقادیر و نسبت ها. آنها کاپوچینو را از سایر قهوه های لبنی جدا و محدود نمی کنند و دلایل بیشتری وجود دارد. آنها معتقدند نوشیدن یک کاپوچینو خوب یک تجربه حسی خاص است زیرا اثر قابل مشاهده کف را با بوی شیرین شیر و کف قهوه ترکیب می کند.

در ایتالیا ، کاپوچینو نوشیدنی صبحگاهی است که به گونه ای طراحی شده است که بدون از دست دادن تعادل خامه ای و حباب دار از آن لذت می برد. معمولاً با شیر کم چرب و کف بیشتری تهیه می شود که طعم قوی تری به آن می دهد.

به گفته کیارا ، یک کاپوچینوی سنتی ایتالیایی: “تاج سفید در بالا است و با یک حلقه قهوه احاطه شده است.” انتخاب فنجان و لیوان مناسب یکی از مهمترین موارد برای کاپوچینو است. با انتخاب یک فنجان اشتباه ، کاپوچینو شما به سرعت گرمای خود را از دست می دهد. طبق استاندارد انستیتوی ملی اسپرسو ایتالیا ، فنجان ها و فنجان های کاپوچینو باید دارای پایه باریک و دیواره و لبه پهن باشند.

کیارا معتقد است که برای کاپوچینوی خانگی ، اندازه فنجان مهم نیست. وی می گوید: “بسیاری از افراد از عینك های بزرگ یا كوچك استفاده می كنند و این مشكلی نیست زیرا مقدار مناسب مهم است و تا زمانی كه لیوان بتواند این كار را انجام دهد مشكلی نیست.”

طرز تهیه کاپوچینو در خانه

در کافه ها کاپوچینو با کمک ماشین های خاص و پیشرفته ساخته می شود اما برای تهیه کاپوچینوی خانگی نیازی به داشتن این دستگاه ها نیست. اگر دستگاه اسپرسو یا باریستای خانگی در خانه ندارید ، می توانید از دستگاه های قهوه معروف مانند قوری های Moka یا Newpolitan استفاده کنید.

این دستگاه ها ارزان ترند و می توان از آنها برای تهیه قهوه اسپرسو غلیظ استفاده کرد. آلدر و میشا برای تهیه کاپوچینوی خانگی یک ظرف موکا و یک کتری ارائه می دهند. “قهوه باید بسیار غلیظ باشد زیرا ما می خواهیم به آن شیر اضافه کنیم ، بنابراین غذای موکاپات برای آن بسیار مناسب است زیرا تمام روغنها و چربیهای طبیعی قهوه حفظ می شود.”

به گفته توسکا و میشا ، فرنچ پرس ممکن است راه حل خوب دیگری باشد. اما هنگام تهیه کاپوچینو با پرس فرانسه ، نسبت آب و قهوه باید تنظیم شود. توسکا و میشا پیشنهاد می کنند مقدار آب را به غلظت مورد نظر کاهش دهند.

مهم نیست که باید متغیرهای دیگری مانند نوع قهوه ، اندازه قابلمه قهوه و زمان استخراج را تنظیم کنید تا به دستورالعمل های خاص برسید. مهم است که شما برای بررسی و شفاف سازی دستورالعمل های خاص خود تلاش متفاوتی انجام دهید.

اگر قصد خرید دستگاهی را دارید ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. کیارا می گوید که یک کاپوچینو ساز خوب باید فشار قهوه خوب و مداوم و همچنین بخار شیر داشته باشد. مهم نیست که کدام روش را انتخاب کنید ، مهم این است که قهوه غلیظ درست کنید.

وقتی از تکنیک های قهوه سازی ، مانند پوره استفاده می کنید ، تهیه کاپوچینوی خوب دشوار می شود زیرا به گفته توسکا و میشا ، “فیلترها بدن قهوه را از بین می برند و غلظت مناسب را ایجاد می کنند ، در حالی که ما برای ساخت کاپوچینو به بدن احتیاج داریم.”

قهوه خود را انتخاب کنید

قبل از شروع تهیه کاپوچینو با کیفیت خود ، باید قهوه مناسب را با دقت انتخاب کنید. شما باید سعی کنید دانه های تازه بو داده را خریداری کنید و در صورت امکان از نانوایی محلی خود برای انتخاب قهوه مناسب بخواهید. Alder و Misha پیشنهاد می کنند که یک لوبیای متوسط ​​بو داده را انتخاب کنند و آن را آسیاب کنند انگار که شما اسپرسو درست می کنید.

این اندازه برای یک غذای موکا مناسب است. اندازه سابر شما بسته به نحوه دمکردن قهوه متفاوت است. کیارا می گوید آزمون و خطا کلیدی است. حتی با یک آسیاب با کیفیت پایین می توانید اندازه های مختلف اندازه گیری و روش های پخت را تجربه کنید تا به روش ایده آل خود برسید.

وی می گوید شما می توانید از قهوه قبل آسیاب شده نیز استفاده کنید و این قهوه باید از کیفیت خوب و تازه ای برخوردار باشد. افرادی که آسیاب ندارند یا از آسیاب استفاده نمی کنند می توانند از آسیاب قهوه بخواهند که قهوه را به اندازه دلخواه خرد کند. اگرچه قهوه خوب برای یک ظرف موکاپات ایده آل است ، اما در فرنچ پرس قهوه باید دانه درشت باشد. اگر سوالی دارید می توانید در مورد تفت دادن قهوه صحبت کنید.

نوع مناسب شیر

ایجاد کف فوق العاده کاپوچینو یک ترکیب شیمیایی است. عوامل زیادی از جمله کیفیت شیر ​​و دمای گرم شدن روی کف کاپوچینو تأثیر می گذارد. با استفاده از دماسنج برای مقایسه دمای شیر ، توسکا و موش نیز می گویند که اولین قدم مهم انتخاب نوع مناسب شیر است.

“شیر کامل طبیعی بهترین گزینه است. “زیرا مقدار زیادی چربی وجود دارد و شما برای تهیه کف و حباب به آن نیاز دارید.” اما لازم است شیر ​​بیش از حد گرم نشود ، زیرا با این کار پروتئین ها از بین می روند و کف شما رقیق و رقیق می شود.

انجمن قهوه نکاتی را برای افرادی که می خواهند در خانه یک قهوه کاپوچینو با کیفیت درست کنند ، ارائه داده است. SCA گفت شیر ​​باید بین 50 درجه سانتیگراد (122 درجه فارنهایت) تا 70 درجه سانتیگراد (158 درجه فارنهایت) گرم شود. اگرچه نمی خواهید روزانه از شیر استفاده کنید ، اما می توانید از شیر سویا یا بادام استفاده کنید زیرا کف کف خوبی ایجاد می کند. آلدر و میشا توصیه می کنند از شیر نارگیل یا شیر بادام هندی استفاده نکنند ، زیرا این شیرها نازک و آبکی هستند.

یک پف عالی و شگفت انگیز درست کنید

ساده ترین راه برای تهیه کف کف شیر استفاده از تابه و همزن دستی است. فقط شیر آب خود را روی اجاق گاز گرم کنید و هنگامی که شروع به کف شدن کرد ، اجاق را خاموش کرده و شروع به هم زدن کنید. اگر دماسنج دارید ، طبق توصیه SCE ، وقتی دما به 70 درجه سانتیگراد رسید ، باید شیر را از فر خارج کنید. همزدن شیر را ادامه دهید تا شیر شما شروع به تورم و سفت شدن کند و کف خود را بدست آورید.

سایر گزینه ها گرم كردن شیر روی اجاق گاز و استفاده از مخلوط كننده برای متورم شدن است. اما مراقب باشید شیر زیاد گرم نشود ، زیرا فشار زیاد به مخلوط کن شما آسیب می رساند. از پرس فرانسه می توان برای بخار دادن و باد كردن شیر نیز استفاده كرد. این روشی است که کیارا پیشنهاد کرده است. وی می گوید استفاده از شیر بسیار سرد قبل از گرم كردن آن در ظرف ، كف بسیار خوبی ایجاد می كند. وقتی شیر را گرم کردید ، آن را درون دستگاه پرس فرانسوی خود بریزید و پیاز را بکشید و فشار دهید تا کف شما آماده شود.

برای جدا کردن شیر گرم شده از کف ، کافی است آن را با احتیاط در محفظه جداگانه ریخته و به آرامی بچرخانید تا حباب های هوا خارج شود. برای از بین بردن حباب های هوا و جدا کردن کف ، باریستاها معمولاً بر خلاف جهت دهان آن به کوزه شیر بر روی سطح میز برخورد می کنند که در صورت عدم مراقبت ممکن است شلوغ و کثیف شود.

روش نیمه تخصصی دیگر خرید دستگاه کف شیر است که خود گزینه ها و ویژگی های متنوعی دارد. اگر دستگاه جمع و جور و ارزان قیمت می خواهید ، می توانید یک دستگاه فوم دستی بخرید. توسکا و میشا دستگاه را به عنوان “وسیله ای که می توانید در تعطیلات با خود ببرید” توصیف می کنند.

متغیرهای دیگر

داشتن دستورالعمل های دقیق کاپوچینو و نسبت های ثابت به شما این آزادی را می دهد که کاپوچینو خود را به روش های دیگر امتحان کنید. به عنوان مثال می توانید کمی پودر کاکائو یا دارچین اضافه کنید که قدمت آن به اوایل قرن بیستم باز می گردد. امروزه در بسیاری از کشورهای اروپایی به جای استفاده از کف و شیر بخارپز ، از خامه و شکر کاپوچینو استفاده می کنند. میشا هل ، دارچین و جوز هندی را به کاپوچینو اضافه می کند ، اما می گوید دستورالعمل های دقیق کاپوچینو به ذهنیت فرد در صبح بستگی دارد. الدر دستورالعمل های دقیق تری دارد و آن را “یک آرزوی کوچک” می نامد. من یک کاپوچینو با رنگ قهوه ای بسیار ضخیم درست می کنم و برای شیرین کردنش از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده می کنم. “یکی از رازهای من اضافه کردن کمی نمک است.”

مهم نیست که چگونه قهوه خود را درست کنید یا شیر خود را باد کنید ، مهم این است که کاپوچینوی مورد علاقه خود را تهیه کنید. دستورالعمل کاپوچینو شما بدون توجه به اینکه از چه روشی استفاده می کنید ، باید تنظیم شود و آزمون و خطا به شما کمک می کند تا به یک دستور العمل کامل برسید. مهمترین چیز تفریح ​​است. به قول میشا و توسکا: “سعی کنید از این تجربه و تمام جزئیات آن لذت ببرید.”

زمان لازم برای آماده سازی 20 دقیقه.

کاپوچینو چگونه ساخته می شود؟

کاپوچینو از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: مقدار اندازه گیری شده شیر ، قهوه و کف شیر. در روش کلاسیک ایتالیایی ، کف شیر به جای کاپوچینو با قهوه مخلوط می شود.

طرز تهیه کاپوچینو در خانه

اگر دستگاه اسپرسو یا باریستای خانگی در خانه ندارید ، می توانید از قهوه سازهای معروف مانند قوری موکا یا نیوپولیتن استفاده کنید.

انتخاب قهوه

شما باید سعی کنید دانه های تازه بو داده را خریداری کنید و در صورت امکان از نانوایی محلی خود برای انتخاب قهوه مناسب بخواهید.

کرم کف و کاپوچینو درست کردم

ساده ترین راه برای تهیه کف کف شیر استفاده از تابه و همزن دستی است. فقط شیر آب خود را روی اجاق گاز گرم کنید و هنگامی که شروع به کف شدن کرد ، اجاق را خاموش کرده و شروع به هم زدن کنید. اگر دماسنج دارید ، وقتی دما به 70 درجه سانتیگراد رسید ، باید شیر را از فر خارج کنید

نوع شیر مصرفی

شیر کامل طبیعی بهترین گزینه است. زیرا چربی زیادی وجود دارد و شما برای تهیه کف و حباب به این چربی ها نیاز دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *