حال ، اگر شما از افرادی هستید که به طعم قهوه اهمیت می دهید ، باید بدانید که دانه های مختلف قهوه طعم های مختلفی دارند. از جمله: شکلات ، مرکبات ، تلخ ، ترش .

قهوه علاوه بر طعم ، رایحه بسیار غنی نیز دارد. رایحه هایی که عاشق قهوه های دیوانه هستند. این دوستداران معتقدند که قهوه طعم های مختلفی دارد. مانند: گل ، مرکبات ، شکلات ، کره ، ادویه جات …

و این باور کاملاً درست است. اما شاید ندانید که چه عواملی باعث ایجاد این عطر قهوه می شوند. حتی اگر علاقه زیادی به قهوه داشته باشد. بنابراین با ما همراه باشید تا از این موضوع مطلع شوید.

قهوه بو داده

رایحه در دانه های قهوه

عوامل مختلفی در ایجاد طعم و رایحه قهوه نقش دارد. اما در واقع عامل اصلی پخت یا گرم کردن است بذر لوبیا قهوه است. این بدان معنی است که دانه های قهوه سبز طعم خاص و متفاوتی ندارند. بلکه تفاوت در قهوه بو داده است.

هر دانه قهوه دارای ترکیبات شیمیایی است. و این ترکیبات شیمیایی تحت تأثیر عواملی مانند نوع آب و هوایی که قهوه در آن رشد می کند ، ارتفاعی که در آن رشد می کند ، نوع خاک ، نوع روش تهیه قهوه ، .. ایجاد می شود.

این مواد شیمیایی اکنون با حرارت دادن دانه های قهوه سبز آزاد می شوند. در اینجا نیز عواملی که در بالا ذکر کردیم با فعل و انفعالات شیمیایی ایجاد شده توسط گرمای قهوه آشکار می شوند.

این بدان معناست که در این مرحله از تولید قهوه ، به عنوان مثال ، قهوه روبوستای هند از عطر و طعم متفاوتی نسبت به روبوستا برزیل برخوردار است. چگونگی ایجاد این تعاملات یک بحث علمی است که فراتر از این مقاله است. اما به زبان ساده ، طعم قهوه متفاوت است.