قهوه ماروچینو چیست؟

قهوه ماروچینو یک نوع نوشیدنی قهوه محسوب میشه که جدیدا در کافی شاپ های ایران مورد توجه قرار گرفته و امروز می خوایم آموزش طرز تهیه اون رو خدمتتون در سایت کافیست ارائه بدیم.

لایه لایه کردن نوشیدنی های قهوه زمان بیشتری می برد و به مراقبت بیشتری نسبت به تهیه یک نوشیدنی معمولی بر پایه اسپرسو نیاز دارد.

با این حال ، ظاهر منحصر به فرد آنها – از آنجا که بیشتر نوشیدنی ها در شیشه های شیشه ای سرو می شوند و لایه های آن نیز نمایان است – اغلب مورد پسند مشتریان است.

با این حال ، اگرچه بیشتر نوشیدنی های لایه ای نسخه های دقیق نوشیدنی های قبلی هستند ، اما می توان نوشیدنی های آنها را با لایه برداری از مواد تشکیل دهنده آنها تهیه کرد. قهوه ماروچینو یکی از این نمونه هاست.

ماروچینو نوشیدنی ایتالیایی است که با لایه لایه سازی پودر کاکائو ، اسپرسو و کف شیر در شیشه های کوچک شیشه ای تهیه می شود. طعم آن یادآور نوشیدنی های دیگری است که از ترکیباتی مشابه موکا قهوه استفاده می کنند.

قهوه ماروچینو از کجا آمده است؟

در حالی که قهوه ماروچینو در اواسط قرن بیستم اختراع شد ، ایتالیایی ها از نوشیدن قهوه که قرن ها با مواد مشابه ساخته می شد ، لذت می برند. Bavareisa اولین بار در قرن هجدهم ظاهر شد: نوشیدنی ای که با قهوه ، شکلات و خامه شیر غلیظ تهیه می شود و به طور سنتی در شیشه های بزرگ و گرد شیشه سرو می شود.

در تورین در قرن نوزدهم ، نوشیدنی مشابهی به نام bicere ظاهر شد که با اسپرسو ، شیر و شکلات درست می شود.

قهوه ماروچینو بعداً پس از جنگ جهانی دوم اختراع شد. منشأ ماروچینو ، با الگوبرداری از ناحیه عضله دو سر ، از Bar Carpano در اسکندریه ، پیدمونت ، 90 کیلومتری جنوب شرقی تورین ، مرکز منطقه است.

Bar Carpano در نزدیکی کارخانه ای است که توسط طراح کلاه ایتالیایی Borsalino اداره می شود. این مارک امروزه همچنان محبوب است و کلاه های سفارشی بورسالینو یکی از پرطرفدارترین کلاه های جهان بود.

تاریخچه ماریچینو

ستارگان هالیوود در دهه های 1940 و 1950 مانند همفری بوگارت با پوشیدن یکی از این کلاه ها در فیلم 1942 این کلاه ها را مشهور کردند. کازابلانکا او کلاه های بورسالینو را جاودانه کرد.

کلمه “Maroccino” شکل ایتالیایی کلمه “Maroccan” است ، که نشان می دهد بورسالینو پوست خود را از کجا گرفته است. داخل هر کلاه یک بند چرمی قهوه ای رنگ بود که بند مراکشی نامیده می شد.

هنگامی که کارگران و خریداران به سمت Barcarpano سرازیر می شدند ، باریستاها ماروچینو را ایجاد کردند و نام آن را به نام میله چرمی روی کلاه گذاشتند که دقیقاً همان رنگ پودر کاکائو موجود در نوشیدنی بود. فرانچسکو ماسیو در سال 2017 قهرمان باریستا و در سال 2019 نایب قهرمان شد.

وی همچنین مدیر و رئیس باریستا در Ditta Artigianale ، یک کافه خصوصی در فلورانس بود. او به ما می گوید که قهوه ماروچینو را می توان در کافه های سراسر ایتالیا یافت. با این حال ، او می گوید بسته به منطقه ، ممکن است نام دیگری وجود داشته باشد و دانستن نام قبل از سفارش مهم است.

“به عنوان مثال ، در جنوب ایتالیا اغلب اسپرسو نامیده می شود. “اما اگر اسپرسو را در شمال سفارش دهید ، باریستاها نمی دانند شما چه می خواهید.”

چگونه ماریچینو درست کنیم ؟

ارائه دقیق ماروچینو همان چیزی است که آن را از سایر نوشیدنی های شکلات و قهوه متمایز می کند. به گفته فرانچسکو ، اندازه مهم است زیرا دستورالعمل توصیه می کند که یک لیوان 60 میلی لیتری مورد نیاز است ، که شبیه لیوان ساخته شده است.

اسپرسو در یک لیوان یا اسپرسو در لیوان استفاده می شود. او به ما می گوید که قهوه سنتی ماروچینو با یک قاشق اسپرسو به عنوان پایه شروع می شود. سپس لایه ای از پودر کاکائو و سپس شیر یا کف خامه ای و سپس لایه دیگری از پودر کاکائو وجود دارد.

به طور کلی مرزنجوش بدون شکر مصرف می شود اما به نوع و طعم پودر کاکائو مورد استفاده بستگی دارد. فرانچسکو می گوید مقدار پودر کاکائو و قوام شیر یا خامه به باریستا بستگی دارد ، به شرطی که نتیجه آن یک نوشیدنی نسبتاً متعادل باشد.

برخی دستورها همچنین توصیه می کنند که از ریزوم کوتاه تری برای طعم تلخ قهوه استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه ماریچینو

علاوه بر این ، آخرین لایه پودر کاکائو را می توان با خامه فندق ، شکلات ذوب شده ، خامه شکلات یا حتی نوتلا جایگزین کرد. همچنین آن را به جای لایه ای روی لبه شیشه پخش کنید.

اگرچه ممکن است مطالب مشابه باشد ، اما توجه به این نکته مهم است که ماروچینو و موکا نوشیدنی های مختلفی هستند. موکا قبل از ماروچینو اختراع و شناخته شده بود و اندازه آن بزرگتر است.

موکا معمولاً شامل دو عکس اسپرسو است و از شربت شکلات ، نوشیدنی های شکلات یا شکلات (به جای پودر کاکائو یا کرم فندقی / شکلات) استفاده می کند. همچنین از شیر بخار پز معمولاً به جای کف شیر یا خامه استفاده می شود.

بسیاری از موارد ماروچینو را از سایر نوشیدنی های ساخته شده با ترکیبی از قهوه و شکلات متمایز می کند.

حجم کم آن و استفاده از دو لایه پودر قهوه ، آن را متراکم و با طعمی منحصر به فرد ساخته است ، که با تلخی اسپرسو ترکیب شده و آن را برخلاف موکا یا سایر نوشیدنی های مشابه ساخته است.

طعم غنی و شیرین ماروچینو احتمالاً در میان افرادی که طعم های غلیظ ، خامه ای و شکلاتی را دوست دارند محبوب باشد.

برای این مصرف کنندگان ، مرزنجوش می تواند یک روش جدید برای ترکیب طعم های قدیمی باشد در حالی که با قهوه های مختلف اسپرسو آزمایش می کنید. دفعه بعد که در یک کافه بودید ، ممکن است متوجه شوید که یکی از آنها آن را به شما پیشنهاد می دهد ، چرا که نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *