قهوه کرما: چگونه شکل می گیرد ، به ما چه می گوید و چگونه از آن یاد می گیریم؟

وی خاطرنشان کرد: به محض مشاهده عصاره یا سطح کافئین ، به احتمال زیاد حجم بیشتری از اسپرسو که کف سبک تری دارد ، قویتر خواهد شد. با این حال ، او اشاره می کند که روند استخراج نیاز به مراقبت دارد. جعبه اسپرسو؛ عناصر استخراج شده بالاتری دارد ، اما همچنان طعم قویتری می بخشد. با این حال ، اگر اندازه آسیاب درشت باشد ، این می تواند ضعیف تر باشد. دلایل زیادی برای شکل ظاهری کارما وجود دارد. این ماده م effectiveثر است و همیشه با آنچه از طعم یا عصاره فنجان انتظار دارید مطابقت ندارد.

شناختن ترجیحات مشتری مهم است تا بفهمید کارما چیست. سیریان معتقد است که این تنها بخشی از درک مشتری شماست و هنگامی که می توانید چیزی را که او به آن عادت نکرده است ارائه دهید یا نشان می دهد که یک اسپرسوی متفاوت به نظر می رسد با آنچه در شرکت است و مشتری متفاوت است.

بهم زدن کارما در برابر کارما که تقسیم می شود

کرم اسپرسو معمولاً طعم تلخی دارد و حتی می تواند تلخ تر از خود اسپرسو باشد. Cormatts استاتیک[11] آیا این یونانی است که سه بار قهرمانی ماشین قهوه را کسب کرده و دو بار به فینال جام جهانی رسیده است؟ او اشاره می کند: اگر کارما را از قهوه جدا کنید و قهوه بنوشید ، شیرین تر خواهد شد. به دلیل طعم قوی کارما ، نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارد. برخی پیشنهاد می کنند کارما اسپرسو مصرف شود ، در حالی که دیگران پیشنهاد می کنند آن را مخلوط کنند.

نظر سیریان این است که کارما باید در اسپرسو مخلوط شود. اگر فقط کارما بنوشید ، کاملاً تلخ است. بنابراین همیشه مهم است که وقتی اسپرسو می نوشید کارما را در آن مخلوط کنید ، زیرا این ماده همیشه به صورت لایه لایه از دستگاه خارج می شود و می خواهید این لایه ها را با هم ترکیب کنید ، مطمئن باشید. بخاطر داشته باشید که فقط کارما را نمی چشید.

نظر تیم نیز همین است. من اسپرسو را نیز مخلوط می کنم زیرا می خواهم محلول ها را حل کنم. شما در فضای کمی انباشته زیادی از این مواد محلول دارید. جداسازی آنها برای آنها بسیار آسان است ، بنابراین مخلوط کردن آنها همه سلیقه ها را ترکیب می کند و این شامل رایحه های کارما است. من فکر می کنم تلخی معمولاً بخشی از طعم کلی اسپرسو و قهوه است. ما این تلخی را می خواهیم ، اما به تنهایی نمی خواهیم.

همه این احساس را ندارند. یا یک آقا[12] وی که سابقاً قهوه خور بوده و نویسنده کتاب قهوه نیویورک در مورد تاریخچه کافئین است ، در مقاله ای با این موضوع گفت که از نظر تئوری ، دمیدن اسپرسو می تواند تلخی خاکستر و کف در دهان داشته باشد. از دستمال مرطوب نوشیدنی با این حال ، او اشاره می کند که نتیجه نهایی قهوه منهای کارما اغلب طعم شیرین قابل توجهی دارد و طعم سبک تری دارد. اما اگر چیزی می خواهید که نوشیدن آن آسان باشد ، باید مرتباً قهوه بنوشید.

مخلوط کردن کارما یا تقسیم کارما کدام یک درست است؟
مخلوط کردن کارما یا تقسیم کارما کدام یک درست است؟

این تلخی می تواند به تعادل سایر طعم ها در اسپرسو کمک کند. برای این تیم Holy Grail بدنبال تعادل اسیدیته ، شیرینی و تلخی است که در یک کافی شاپ با هم کار می کنند. اگر تعداد زیادی از این عناصر را داشته باشید ، اسپرسو تعادل خود را از دست می دهد. وی افزود اسپرسو تا زمانی که تلخی با اسیدیته و شیرینی متعادل شود می تواند تلخ باشد. ما این تلخی را دوست داریم زیرا بین شیرینی و تلخی تضادی وجود دارد. ما نمی خواهیم تلخی غالب شود.

کنترل ایجاد کارما

ترجیحات برای کارما فردی است ، بنابراین مهم است که درک کنیم متغیرهای مختلف چگونه تا چه اندازه کارما تأثیر می گذارد. برای ایجاد نوعی کرم که مشتریان شما به آن پاسخ می دهند. متغیرها شامل زمان ، دما و انواع قهوه هایی هستند که می توانند کارما را ضخیم تر یا نازک تر ، سبک تر یا تیره تر و خامه ای تر یا حباب دار کنند.

قهوه های عسلی یا فرآوری شده طبیعی معمولاً خامه بیشتری تولید می کنند (زیرا لیپیدها ، چربی ها ، مواد جامد ، پروتئین ها ، قندها و مواد معدنی بیشتری دارند) در حالی که قهوه های فرآوری شده تصفیه شده خامه کمتری تولید می کنند. از نظر تنوع ، قهوه های Robusta معمولاً خامه بیشتری تولید می کنند ، اما این کرم در مقایسه با کرم قهوه Arabica است. کمتر جمع و جور و معطر است.

هنگام استخراج اسپرسو ، دما و فشار موجود می تواند بر نوع کرم تولیدی شما تأثیر بگذارد. دمای بالا باعث افزایش استخراج و فشار می شود ، در حالی که دمای پایین هر دو را کاهش می دهد. این بدان معنی است که اگر کرم شما سبک و نازک باشد و به سرعت از بین برود ، ممکن است اسپرسوی شما کمتر استخراج شود. این کار معمولاً با کمک قهوه ای که خیلی درشت یا خیلی ریز خرد یا استخراج شده باشد انجام می شود. دلایل کمتر شایع کرم نازک ممکن است در صورت کم بودن فشار در دستگاه ، سرد بودن قهوه یا سرد بودن آب باشد.

قهوه های روبوستا معمولاً خامه بیشتری تولید می کنند
قهوه های روبوستا معمولاً خامه بیشتری تولید می کنند

کرم صاف ، ناهموار و تیره می تواند ناشی از اسپرسوی بیش از حد استخراج شده باشد. این کار را می توان با آسیاب کردن بیش از حد قهوه یا استفاده زیاد از آن انجام داد. این ممکن است به این معنی باشد که قهوه به شدت فشرده شده یا آب استفاده شده بسیار گرم است.

اگر از طرفداران اسپرسو هستید ، از اهمیت کارما تصوری دارید. آیا شما کرم تیره یا روشن ، یا ضخیم یا نازک دوست دارید ، در نقشی که ؛ بدون شک در عصاره اسپرسو بازی می کند.

درک نحوه شکل گیری کارما و شکل ظاهری آن به شما کمک می کند بهترین اسپرسو را بسازید و اسپرسوی کاملی را برای هر مشتری که خدمت می کنید ایجاد کنید.

[1] روند استخراج

[2] کتاب جیمز هافمن ، اطلس قهوه جهانی

[3] پخت

[4] بریتا فولمر

[5] کاردستی و علم قهوه

[6] به صورت دوره ای ریخته یا آماده می شود

[7] قهوه چی

[8] تیم استورک

[9] استیون مولونی

[10] Serian Bury

[11] Statis Coremtas

[12] یک بار استاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *