منبع قهوه: راهنمای قهوه مکزیکی

  1. مکزیک چه مقدار قهوه تولید می کند؟
  2. قهوه کل مکزیکی
  3. سه منطقه اصلی برای تولید قهوه در مکزیک
  4. واراکراس
  5. چیاپاس ، مکزیک
  6. مبارزات و راه حل ها برای صنعت قهوه مکزیک
  7. منابع

مکزیک چه مقدار قهوه تولید می کند؟

در مزارع کوهستانی کوچک که عمدتا توسط تولید کنندگان محلی اداره می شوند ، می توانید جواهری را پیدا کنید که اغلب از آن غافل می شود: قهوه مکزیکی.

وقتی مردم کشورهای مشهور را با قهوه لیست می کنند ، مکزیک اغلب نادیده گرفته می شود. با این وجود ، قهوه مکزیکی چیزهای زیادی برای ارائه دارد: یک عطر و طعم خاص و عطر و طعم میوه ، تأثیر مثبت اجتماعی و زیست محیطی و میراث غنی از تولید قهوه.

محصولات قهوه در 16 ایالت مکزیک تولید می شود ، اما بیشتر مزارع قهوه مکزیکی را می توان در مساحت 711000 هکتار (آمار سال 2018) در جنوب مکزیک یافت.

قهوه برای اولین بار در اواخر دهه 1700 هنگامی که در مزارع اداره شده توسط اروپایی ها ، اغلب با کارگران محلی تولید می شد ، به مکزیک آمد. انقلابی در اوایل قرن بیستم روند تغییر وضع موجود از طریق اصلاح زمین های کشاورزی را آغاز کرد.

امروزه زمین های کشاورزی در مکزیک با مزارع بزرگ سال گذشته بسیار متفاوت است. در سرشماری اخیر کشاورزی 515000 تولیدکننده قهوه به ثبت رسیده است که اکثر آنها بومی مکزیک هستند و 95٪ آنها کمتر از سه هکتار برای کشت دارند. در صنعت قهوه ، تولید کنندگان محلی و کشاورزان کوچک بیشتر در معرض خطر هستند. اگرچه دولت مکزیک با سازمان ملی مردم بومی همکاری می کند[1] برای حمایت از آنها است.

بیشترین تولید قهوه در مکزیک از طریق تعاونی ها انجام می شود. یک واقعیت کمتر شناخته شده این است که طبق گفته وزارت کشاورزی و توسعه روستایی ، مکزیک یکی از بزرگترین صادر کنندگان قهوه ارگانیک مجاز است.[2] حدود 8٪ از تولید کنندگان آن را تولید می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر ، باید به حدود 40 سال پیش برگردید.

قهوه کل مکزیکی

در سال 1973 ، دولت مکزیک با ایجاد یک موسسه ملی قهوه به نام INMECAFE به توانایی قهوه برای کمک به توسعه روستایی پی برد. یک دهه بعد ، قهوه با ارزش حدود 35٪ از تولیدات کشاورزی در اواسط دهه 1980 با ارزش ترین صادرات مکزیک شد. تولید قهوه در سال 1990 به اوج خود رسید – حدود 440،000 تن قهوه سبز.

با این حال ، با لغو توافق نامه بین المللی قهوه ، قیمت پایه قهوه لغو شد و INMECAFE به تدریج بسته شد. در عوض ، شرکت های گل سرخ ، که نه تنها از تولید کنندگان محلی مکزیکی حمایت می کردند ، بلکه تولید قهوه ارگانیک را نیز ارتقا می دادند.

مکزیک اخیراً در سال 2018/2019 حدود 2.6 میلیون و 60 کیلوگرم بسته بندی قهوه صادر کرده است. اگرچه کمتر از 1٪ از کل صادرات قهوه در سراسر جهان را تشکیل می دهد ، اما همچنان در تولید قهوه در رتبه نهم جهان قرار دارد.

قهوه های مکزیکی معمولاً بدنی شفاف و نرم تر و طعم نرم تری دارند. این امکان وجود دارد که آنها برجسته شوند. جام برندگان جام 2019 با 6 قهوه تا 90 امتیاز روبرو شد. Cruise Geisha از خوزه آرگلولو میچلی با 93.07 امتیاز قابل توجه (که به ازای هر بشکه 35.40 دلار فروخته شد) جایزه را از آن خود کرد. قضات متوجه شدند این قهوه در Chiapas است[3] این گیاه در مکزیک رشد کرده و بوی یاسمن ، ترنج ، برگ لیمو و وانیل می دهد و معمولاً بسیار شیرین است و طعم کره را دارد.

سه منطقه اصلی برای تولید قهوه در مکزیک

مکزیک بیشتر قهوه سایه دار عربیکا تولید می کند که در آن روبوستا تولید می شود[4] فقط این حدود 3-4٪ محصول کشور را تولید می کند. 35٪ قهوه مکزیکی در ارتفاع 900 متری تولید می شود. شرایطی که در مکزیک نسبتاً سردتر است برای تولید قهوه با کیفیت بالاتر مطلوب تر است.

ادی هیدالگو اسپینوزا[5] PECA و هماهنگ کننده پایداری دانه های قهوه Caravola در مکزیک گفت: “پردازش قهوه به همان روش در سراسر کشور انجام می شود.” “در مکزیک ، 90٪ قهوه فرآوری شده شسته شده و سپس با 10٪ باقیمانده فرآیندهایی مانند عسل و طبیعی پیدا خواهید کرد.”

با این حال ، اگرچه تغییرات کمی در روش های پردازش قهوه بر اساس مناطق وجود دارد ، شما می توانید تفاوت قابل توجهی در مشخصات حسی قهوه های مختلف و روش های مختلف کشاورزی سازنده پیدا کنید.

Chiapas ، Oaxaca[6] و وراکروز[7]هر منطقه قهوه ویژگی های متمایز قهوه خود را دارد – با این حال ، این فقط به آنچه در فنجان می چشید نیست. ادی می گوید: “آنچه این سه کشور تولید کننده قهوه را منحصر به فرد می کند ، آنچه کشاورزان از نظر فنی متمرکز شده اند ، است.”

واراکراس

خلیج مکزیک ، ایالت طولانی و نازک واراکروس ، مکزیک است. این ممکن است اولین ایالت مکزیک باشد که شاهد کاشت درخت قهوه در خاک در قرن 18 است.

ادی قهوه های خوب Varacrus را که در ارتفاع حدود 1100-1600 متری از سطح دریا و در کوهستان های آن رشد می کنند ، به عنوان طعم دهنده های میوه های قرمز کم رنگ ، زغال اخته ، کارامل و پنل توصیف می کند.[8] خوشمزه با کمی اسیدیته و بسیار آبدار همراه با ترش و شیرین تر.

وی می گوید واراکروس کشوری است که بیشترین پیشرفت فنی را در بین سه کشور دارد ، با مقاومت در برابر بیماری های مختلف و کشت بالاتر. او به من می گوید که تولیدکنندگانی وجود دارند که توزیع یکنواخت درختان و مسافت آنها را کنترل می کنند تا بیش از 5000 درخت در هکتار وجود نداشته باشد.

چیاپاس ، مکزیک

Chiapas در مرز گواتمالا واقع شده است ، شما می توانید بهترین قهوه این ایالت را در ارتفاع 1300 تا 1700 متری از سطح دریا پیدا کنید. Chiapas همچنین با تولید حدود 40 درصد از کل قهوه کشور ، جایزه بهترین تولید قهوه در مکزیک را دارد.

بسیاری از مردم مکزیک محلی Chiapas را خانه خود می دانند اما در عین حال فقیرترین استان کشور است. سرانه تولید ناخالص داخلی آن در سال 2016 حدود 7249 دلار بود.

موقعیت مکانی و شرایط اقلیمی[10] این Chiapas است که آن را از Varacros متمایز می کند. ادی می گوید: “بین مزارع قهوه بین Chiyas و Varacruz از نظر تکنیک های کشاورزی و تنوع آنها شباهت هایی وجود دارد.” با این حال ، او به من می گوید که شما می توانید طعم های شکلات ، آجیل ، مرکبات و لیمو را به همراه بدن جامع و پایدار پیدا کنید.

مکزیک ، اواخاکا

مرزهای اوخاکا در پایین واراکروس و بالاتر از چیاپاس است. در حالی که اقیانوس آرام در ضلع غربی قرار دارد. مزارع قهوه آن معمولاً در ارتفاعی حدود 900 تا 1650 متری از سطح دریا قرار دارند.

اگرچه این شرایطی است که از نظر فنی در بین سه کشور عمده تولیدکننده قهوه مکزیک توسعه نیافته است ، ادی به من می گوید که قهوه های اواکساکا هم متمایز هستند و هم تقاضای زیادی دارند. آنها تمایل به شیرینی و طعم کارامل و همچنین میوه ای زرد و اسیدیته پرتقال ، بدن خامه ای و رایحه گل دارند.

بسیاری از تولیدکنندگان در اینجا از حمایت از روشهای سنتی کشاورزی از مدرن سازی خودداری می کنند. شما می توانید یک کشاورز 80 ساله را پیدا کنید که هنوز مانند دهه 1940 کار می کند. از طرف دیگر ، ادی تخمین می زند که حدود 70 درصد گونه های منطقه سنتی هستند.

یکی از اصلی ترین چالش های تأثیرگذار بر این کشور قیمت پایین قهوه در حال حاضر است. یک کشاورز متوسط ​​می تواند با وجود این که قیمت آن به طور متوسط ​​حدود 140 دلار است ، برای یک بسته قهوه 45 پوندی عربیکا ، حدود 98 دلار درآمد کسب کند.

در حالی که تولیدکنندگان سعی در سودآوری صنعت دارند ، تجهیزات آنها برای سرمایه گذاری در مزارع خود برای مدیریت رویدادهایی مانند آب و هوای بد و بیماری بسیار ضعیف است. در سال 2018 ، بحران قیمت های قهوه منجر به افت قیمت شد – که هنوز بهبود نیافته است. با این نگرانی ، تأثیر قیمت های پایین ؛ مدت ها قبل از فروپاشی بازار مشخص بود.

در سال 2012 ، شیوع زنگ زدگی برگ قهوه به سرعت به مزارع قهوه در مکزیک گسترش یافت. قارچ ها به درختان قهوه حمله کرده و از اندازه و کیفیت برداشت می کاهند و این در طولانی مدت تأثیر داشت: تولید از 4.5 میلیون بسته در سال 2012 به 2.2 میلیون بسته در سال 2015/2016 افزایش یافت.

ادی می گوید تولیدکنندگان در تلاشند تا با جایگزینی درختان مسن با ارقام با بازده بالاتر ، با قیمت های پایین مبارزه کنند. اما آنها همچنین به نور خورشید و مواد مغذی بیشتری نیاز داشتند. این امر ، همراه با ورود علف کش ها به حومه مکزیک ، منجر به فرسایش خاک شده است ، به ویژه از آنجا که شیب مزارع قهوه مکزیکی در محدوده 10-80 است.

صنعت قهوه مکزیک

دولت مداخله کرد و به کشاورزان قهوه مقاوم در برابر آفات ، از جمله Aura Azteca ، ارائه داد.[12]مارسلا[13] و کاستاریکا 95[14] نشان داد. در همین حال ، از گروه های تولیدی در دریافت گواهینامه هایی مانند تجارت منصفانه و اتحادیه جنگل های گرمسیری.[15] پشتیبانی می شود

با این حال ، این ابتکار عمل به تنهایی کافی نیست. ادی بر اهمیت پرداخت کیفیت کیفیت قهوه تأکید می کند. وی می گوید: “این بدان معناست كه تولیدكنندگان می توانند قیمت های بسیار بهتری را مشاهده كنند.”

کمک فنی نیز مهم است ، به ویژه هنگامی که با فرسایش خاک در مکزیک و تاریخ تولید ارگانیک و بهره وری پایین در هکتار روبرو هستید. توجه به محيط زيست نه تنها مشتريان قهوه پايدار را راضي مي کند و هزينه پرداخت هزينه را توجيه نمي کند: همچنين به مزرعه کمک مي کند تا شوک هاي محيطي و بيماري هاي آتي را تحمل کند.

ادی ابتکار PECA را برای قهوه Caravala اجرا می کند ، که سمینارها را سازماندهی می کند و از تولیدکنندگان در اتخاذ “رویکردهای مختلف برای بهبود ، تقویت و محافظت از محیط زیست و خاک” حمایت می کند. این کار را با تأکید بر توجه زیست محیطی و کاهش خطرات اثرات زیست محیطی انجام می دهد ، در حالی که به تولیدکنندگان آموزش می دهد که چگونه تولید خود را افزایش دهند تا بتوانند درآمد خود را افزایش دهند.

وی بر اهمیت کار با قهوه های محلی کاملاً پذیرفته تأکید می کند. قهوه های محلی معمولاً به مداخله کمتری احتیاج دارند که به معنای کار کمتر برای تولید کننده و تأثیر کمتری بر محیط است.

خبر خوب این است که صنعت قهوه مکزیک با افزایش حدود 57 درصدی از سال 2015 تا 2018 در حال بهبود است. در این مرحله ، تولید دوباره حدود 4 میلیون بسته است.

مکزیک منطقه ای با قهوه های متنوع و مهیج است. به Varacrus یا Chiapas بروید و پرورش دهندگانی را مشاهده خواهید کرد که از روش های مدرن کشاورزی استفاده می کنند و طعم های جالب توجهی را برای افراد باهوشی که قهوه می نوشند ارائه می دهند. حتی می توانید کشاورزانی را پیدا کنید که به میراث و تنوع بی نظیر و باستانی خود افتخار می کنند. و به هر کجا که بروید ، تولیدکنندگانی وجود دارند که مشتاق یادگیری نحوه بهبود دوام و کیفیت قهوه خود هستند.

خواه به قهوه میراثی ، مزه ای یا دوستدار محیط زیست علاقه مند باشید ، مکزیک در تمام این مناطق غنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *