هر شات قهوه چند گرم است

هر شات قهوه چند گرم است

می خواهیم به سوال هر شات قهوه چند گرم است ؟ پاسخ دهیم با ادامه مقاله با کافیست همراه باشید تا مقدار هر شات را با دقت بالا بشناسید.

به طور سنتی ، یک اسپرسو تک شات از یک پایه اسپرسو 7 گرمی استفاده می کند و حدود 30 میلی لیتر اسپرسو می دهد (حدود 1 اونس مایع). توزین شلیک یک عمل نسبتاً جدید است ، بنابراین اکثر باریستاها در 80 سال گذشته یا حداقل از بینایی خود برای قضاوت در مورد اتمام شلیک استفاده کرده اند.

در حالی که بسیاری از فروشگاه های تخصصی در سراسر جهان بین 16 تا 19 گرم قهوه اسپرسو استفاده می کنند (32-38 گرم مایع تولید می کنند) ، کافه های سنتی ایتالیا حدود 7 گرم قهوه استفاده می کنند ، در نتیجه یک اسپرسو 21 گرم تولید می شود

دبل شات اسپرسو چند گرم است ؟

برای دو شات اسپرسو ، بین 18-21 گرم قهوه را در سبد خود خرد کنید. آسیاب مناسب برای عکسبرداری متعادل و خوشمزه اسپرسو بسیار مهم است. شاید لازم باشد ظرافت آن را کمی تنظیم کنید. به طور کلی ، سنگ زنی باید کاملا خوب باشد.

حجم آب برای هر شات باید 1 اونس باشد. – بنابراین هنگامی که ضربه دوتایی شما به 2 اونس رسید ، ضربه را متوقف کنید و تایمر خود را بررسی کنید. زمان پخت ایده آل که به دنبال آن هستید بین 20 تا 30 ثانیه است – اگر خیلی طولانی یا خیلی کوتاه کار می کنید ، آسیاب ، دوز و فشردگی را بررسی کنید ، سپس آن را متناسب تنظیم کنید

بنابراین ، بله ، اسپرسو از نظر فنی حاوی کافئین بیشتری است. اما هیچ کس فقط 1 اونس قهوه نمی نوشد. احتمالاً حداقل 8 اونس خواهید داشت و این معمولاً 95 تا 128 میلی گرم کافئین است. … به عنوان مثال ، در استارباکس ، یک اسپرسو حاوی 75 میلی گرم کافئین است و یک فنجان 8 اونسی قهوه Pike Place آن که متوسط ​​برشته شده ، 155 میلی گرم دارد.

مقدار قهوه برای یک شات اسپرسو

به طور سنتی ، عملکرد بود و این مقدار در میلی لیتر (میلی لیتر) اندازه گیری می شود ، اما همچنین در 10 سال گذشته بیشتر و بیشتر باریستاها شروع به استفاده از مقیاس ها و اندازه گیری عملکرد در گرم می کنند. مزیت اندازه گیری بر حسب گرم دقت است ، زیرا حجم شما به تازه بودن رست بستگی ندارد ، مانند اندازه گیری در میلی لیتر.

عملکرد اغلب در رابطه با دوز گزارش می شود به عنوان مثال 1: 2 ، به این معنی که با دوز 20 گرم عملکرد شما 40 گرم خواهد بود. مثالهای بیشتر
دوز 15 گرم ، عملکرد 37 گرم = 1: 2.5
دوز 17.5 گرم ، عملکرد 47.5 گرم = 1: 2.7
دوز 22 گرم ، عملکرد 44 گرم = 1: 2

استفاده از آب بیشتر در هر دوز باعث اسپیر شدن اسپرسو می شود (ضعیف تر می شود). استفاده از آب کمتر از دوز باعث تقویت قهوه اسپرسو می شود.

من پیشنهاد می کنم دستورالعمل های تهیه را با نسبت 1: 2 شروع کنید. متوجه شدم که اسپرسو با نسبت 1: 2 هنوز هم به طرز دلپذیری قوی است ، اما نه خیلی قوی برای طعم تمام تفاوت های ظریف. نسبت 1: 1.5 می تواند اسپرسو را بسیار قوی و محکم کند ، که تمام طعم دهنده های خوبی را که قهوه می دهد پنهان می کند. با برخی از قهوه ها ، ممکن است عاقلانه باشد که 1: 2.5 بروید تا کمی قدرت کاهش یابد و قهوه بیشتر باز شود.
من پیشنهاد می کنم هنگام تهیه دستورالعمل های اسپرسو ، قبل از آزمایش حداقل چند زمان مختلف پخت ، نباید نسبت 1: 2 را تغییر دهید. اگر فکر می کنید با زمان های مختلف پخت و پز نمی توانید با نسبت 1: 2 به نتایج دلپذیری برسید ، باید تغییر نسبت را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *