تفاوت قهوه اسپرسو با قهوه دم کرده یا فیلتر شده چیست؟

تفاوت قهوه دم کرده و اسپرسو

نحوه تهیه قهوه اگر می خواهید خودتان درست کنید ، دو روش برای تهیه قهوه وجود دارد. از این دو روش بیشتر از سایر روشها استفاده می شود. عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده یک روش است. روش دیگر این است که قهوه را با آب تقریباً جوش دم کنید.

هر دو روش قهوه خاص خود را دارند که به قهوه اسپرسو و فیلتر قهوه معروف هستند. این قهوه ها طرفداران زیادی دارند و اگرچه از لحاظ ظاهری به هم شبیه هستند اما تفاوت های زیادی با هم دارند.

برای آگاهی بیشتر از این تفاوت ها ، هر یک را جداگانه توضیح داده ایم.

قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو رایج ترین و محبوب ترین نوع قهوه در جهان است. زیرا علاوه بر اینکه خود قهوه است ، اساس بسیاری از قهوه های دیگر نیز محسوب می شود. قهوه هایی مانند: لاته ، کاپوچینو ، آمریکانو ، فلت وایت ،. در واقع ، اسپرسو تنها قهوه ای است که این عملکرد را دارد.

اسپرسو با عبور آب جوش از قهوه آسیاب شده برای مدت زمان بسیار کوتاهی تهیه می شود. (زمان تقریبی تهیه اسپرسو 30 ثانیه است). به همین دلیل ، قهوه ای قوی ، متراکم و متراکم با طعم جذاب ساخته می شود.

همچنین ، یک لایه خامه ای تا قهوه ای روی اسپرسو ایجاد می شود که به آن لایه خامه ای می گویند. هرچه رنگ کارما روشن تر و دیرتر از بین برود ، قهوه اسپرسو بهتر می شود.

با خرید دستگاه اسپرسو می توانید به راحتی این قهوه خوشمزه را درست کنید. دستگاه های اسپرسو انواع مختلفی دارند و باید مراقب باشید که کدام یک برای شما بهترین است.

قهوه فیلتر شده

قهوه فیلتر شده

در مورد روش دوم تهیه قهوه ، که روش فیلتر یا روش ریختن و چکیدن است. و در این روش ، قهوه تقریبا از طریق آب جوش از طریق قهوه آسیاب شده عبور می کند. اما با این تفاوت که آب به اندازه کافی برای اسپرسو نمی جوشد ، این روش است.

این آب برای قهوه های صافی با دمای 93-96 درجه سانتیگراد مناسب است. یعنی آب در حال جوش ، که حدود 1 دقیقه از روی حرارت برداشته می شود. همچنین برخلاف قهوه اسپرسو که آب خیلی زود از پودر قهوه عبور می کند ، آب به آرامی به قهوه اضافه می شود.

برای تهیه قهوه فیلتر ، باید آرام و در چند مرحله آب را به قهوه اضافه کنید. این باعث می شود که عصاره قهوه بیشتر بیرون بیاید. در نتیجه ، شما قهوه ای با طعم های پیچیده خواهید داشت. در مقابل ، دمش قهوه فیلتر مدت زمان بیشتری نسبت به اسپرسو دارد.

علاوه بر آب ، عصاره قهوه از فیلتر عبور می کند ، روغن قهوه را جذب می کند و قهوه ای آن را شفاف و یکدست می کند. با خرید دستگاه های قهوه Comx، V60، Aeropress می توانید این قهوه خوشمزه را تهیه کنید. این دستگاه های قهوه ارزان تر از دستگاه های اسپرسو هستند اما باید فیلترهای آنها را نیز خریداری کنید. این فیلترها خیلی گران نیستند.

اما مهمترین نکته ای که در پایان باید گفت این است که میزان آسیاب قهوه برای اسپرسو و فیلتر قهوه متفاوت است. مقدار قهوه آسیاب شده برای اسپرسو بسیار کم و برای قهوه فیلتر شده متوسط ​​تا زیاد است. این تفاوت در درجه آسیاب نیز به روشهای مختلف دم این قهوه ها برمی گردد.

برای خرید دستگاه های اسپرسو ، دستگاه های قهوه فوری و لوازم جانبی آنها با هم به homecoffee.ir مراجعه کنید.

سوالات متداول

مواد فیلتر دستگاه های قهوه فوری چیست؟

کاغذ ، پارچه و فلز. اما آنها بیشتر کاغذی هستند و در فیلترهای کاغذ و پارچه است که قهوه استخراج می شود.

کدام قهوه بیشترین میزان اسیدیته را دارد؟

قهوه های فیلتر شده اسیدیته کمتری دارند و این به این دلیل است که آب آرام اضافه می کنید.

قهوه های فیلتر کارما ندارند؟

نه کرم قهوه به دلیل عبور آب از قهوه ها ایجاد می شود.

قهوه سازهای فیلتر قابل حمل هستند ، در حالی که دستگاه های اسپرسو این عملکرد را ندارند.

این درست است اما مینی پرسونا و نانو پرسونا این مشکل را حل کرده اند. در واقع ، این دو قهوه ساز دستگاه های اسپرسو را همراهی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *