تفاوت قهوه سازهای برقی و قهوه سازهای دستی چیست؟

انواع دستگاه های قهوه ساز

دنیای خرید و تهیه قهوه به قدری بزرگ است که هر روز به دستگاه های قهوه ساز اضافه می شود. این قهوه سازها تنوع زیادی دارند. و نکته جالب این است که تهیه قهوه با هرکدام طعم جدیدی از قهوه ایجاد می کند.

اگرچه این دستگاه های قهوه ساز روش خاص خود را در تهیه قهوه دارند ، اما به طور کلی دستگاه های قهوه ساز به دو دسته تقسیم می شوند.

  • قهوه سازهای دست ساز
  • قهوه سازهای برقی

وجه اشتراک این سازندگان قهوه این است که محصول نهایی که به ما می دهند قهوه است. اما طعم این قهوه ها متفاوت است. چرا ؟! زیرا هر یک از این قهوه سازها ویژگی های متفاوتی دارند. مانند:

انواع دستگاه های قهوه ساز دستی

قهوه سازهای دست ساز

دستگاه های قهوه در این گروه بسیار بسیار متنوع هستند. از دستگاه های قهوه ساز نسل سوم گرفته تا کتاب قهوه ترک ، قهوه ساز عربی ، موکاپات ، …. قهوه در این قهوه سازها یا با مخلوط کردن قهوه با آب جوش و یا با دم کشیدن قهوه در آب جوش تهیه می شود.

این قهوه سازها ویژگی های مثبتی دارند که بسیاری از مردم تمایلی به خرید آنها ندارند و آنها را نادیده می گیرند. این ویژگی ها شامل موارد زیر است.

  • نظارت کامل و دقیق بر روند تهیه قهوه
  • فضا را با رایحه قهوه پر کنید
  • قیمت آنها در مقایسه با قهوه سازهای برقی کمتر است.
  • آنها قابل حمل هستند و می توان آنها را به محل کار ، مسافرت ، مسافرت ، ..

از طرف دیگر ، در مقایسه با سازندگان قهوه برقی ، تهیه قهوه زمان بیشتری می برد. همچنین برخی از دستگاه های قهوه دستی به فیلتر نیاز دارند. فیلترهای کاغذی آنها یکبار مصرف است.

انواع قهوه سازهای برقی

قهوه سازهای برقی

اما دستگاه های قهوه برقی که گل سرسبد آنها دستگاه های اسپرسو هستند. اسپرسو محبوب ترین نوع قهوه در جهان است. علاوه بر این ، اسپرسو برای تهیه بسیاری از قهوه های دیگر مورد نیاز است. مانند: لته ، کاپوچینو ، آمریکانو ، موکا ، ….

تهیه قهوه با این قهوه سازها بسیار آسان است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قهوه را با آسیاب قهوه آسیاب کنید ، آن را در یک مخزن مخصوص قهوه ریخته و دستگاه را روشن کنید. قهوه در مدت زمان کوتاهی (حدود 30-20 ثانیه) آماده می شود.

قیمت این قهوه سازها از بسیار گران تا ارزان متفاوت است و ما می توانیم بر اساس ویژگی های مورد نظر من یک قهوه ساز خریداری کنیم.

همچنین تهیه قهوه با این قهوه ساز باعث ایجاد کارما روی قهوه می شود. کارما یک لایه نازک از رنگ نارنجی تا قهوه ای است که روی قهوه ایجاد می شود و کیفیت قهوه را تعیین می کند.

در آخر اینکه ، شما یک قهوه ساز برقی خریداری می کنید یا دستی ، به سلیقه شما بستگی دارد. اما قبل از خرید ، مشخص کنید کدام ویژگی برای شما مهمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *