طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش جذوه در خانه

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش جذوه در خانه

طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش جذوه در خانه را به صورت کامل برایتان آماده کرده ایم و می توانید با راهنمای گام به گام ما آن را تهیه نمایید اما پیش از آن بیایید با تاریخچه و ویژگی های قهوه ترک آشنا شویم.

قهوه ترک یکی از محبوب ترین انواع قهوه است. این نوع قهوه همانطور که از نامش پیداست متعلق به کشور ترکیه است و مردم ترکیه کافی قهوه را به نام خود ثبت کرده اند.قهوه برای اولین بار توسط 15 بازرگان سوری در سال 1555 به استانبول آورده شد و تا اواسط قرن 17 قسمت مهمی از مراسم دربار عثمانی شد.

از سلطان قهوه ای کاملاً تشریفاتی پذیرایی می کردند و زنان حرمسرا برای طبخ قهوه ترک آموزش دیده بودند.و مردان زنان را با توجه به مهارت های قهوه سازی قضاوت می کردند.این مسئله از گذشته تا به امروز در ترکیه تبدیل به یک فرهنگ شده است ، جایی که مراسم خواستگاری توسط خانواده شوهر آینده انجام می شود.این قهوه در کافی شاپ ها نیز سرو می شود و طرفداران زیادی دارد ، اما اخیراً موکا ، کاپوچینو و آفوگاتو محبوبیت بیشتری دارند.

طرز تهیه قهوه ترک

اگر تصمیم دارید طرز تهیه قهوه ترک را بیاموزید. باید بدانید که این نوشیدنی آداب خاص خود را دارد ، از طرز تهیه تا نحوه مصرف و سرو بسیار منحصر به فرد است.قهوه ترک رایحه ای مسحورکننده و هیجان انگیز دارد.تهیه چنین قهوه ای در خانه بسیار آسان است. فقط دستورالعمل های داده شده را دنبال کنید.ابتدا قهوه و آب را در یک ظرف مخصوص قهوه ترک (قهوه مسی) مخلوط کنید.قهوه ساییده شده را با استفاده از یک قاشق چای خوری با آب سرد مخلوط کنید. آب و قهوه را به آرامی هم بزنید تا مخلوط شوند.

قهوه ترک دومین نوشیدنی پس از اسپرسو می باشد که در ایران طرفدار دارد پس یادگرفتن طرز تهیه صحیح آن بسیار به کافی شاپ ها کمک می نماید.

راهنمای گام به گام

  1. یک فنجان کوچک انتخاب کنید ، مقدار لازم آب را با آن اندازه بگیرید ، قهوه جوشانده شده را بریزید ، سپس اگر می خواهید قهوه شما شیرین باشد ، به آن شکر اضافه کنید ، سپس دو قاشق غذاخوری پودر قهوه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
  2. اگر می خواهید قهوه ای با کیفیت بالا درست کنید ، بهتر است زیاد قند اضافه نکنید ، اگر قهوه شیرین را دوست دارید ، در آخرین مرحله قند را به قهوه اضافه کنید.
  3. با یک قاشق کوچک هم بزنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.
  4. نکته بسیار مهم در تهیه قهوه ترک ، برای دریافت قهوه خوشمزه و ایجاد کف بیشتر ، وقتی قهوه را روی آتش قرار می دهید ، هم نزنید ، زیرا هم زدن قهوه کف نمی کند.
  5. اطمینان حاصل کنید که قهوه را روی حرارت کم قرار دهید ، زیرا باعث می شود قهوه زمان کافی برای دم و آماده شدن داشته باشد.
  6. هنگامی که قهوه شروع به گرم شدن می کند ، حباب های کوچکی روی آن ایجاد می شود و کف کف مانند قهوه را می پوشاند.با استفاده از یک قاشق کف را روی فنجان قهوه ریخته و قهوه را دوباره روی آتش قرار دهید.
  7. وقتی قهوه نزدیک به جوش آمدن است ، قبل از شروع به جوش آمدن دوباره کف می کند. کف قهوه را با قاشق برداشته و سپس قهوه کف را دوباره روی آتش قرار دهید. خلاصه اینکه هر بار کف قهوه را پاک می کنید کف بیشتری بدست می آورید که کف قهوه است و کف بیشتری دریافت می کنید.
  8. قهوه را به مدت 15 تا 20 ثانیه روی آتش قرار دهید ، سپس بقیه قهوه را به فنجان ها اضافه کنید.
  9. قهوه به هیچ وجه نباید خرد شود. هم زدن طعم قهوه را تغییر می دهد.
  10. تهیه قهوه 5 تا 10 دقیقه طول می کشد ، اما این بار مراقب قهوه باشید و آن را تنها نگذارید ، در صورت دم کردن ، تلخ و بی مزه می شود.
  11. حتماً کمی قهوه درون فنجان بریزید تا کف قهوه روی سطح نوشیدنی باقی بماند.
  12. برای نوشیدن قهوه ، چند دقیقه صبر کنید تا پودر قهوه ته نشین شود و سپس آن را بنوشید.

طرز تهیه قهوه ترک , طرز تهیه قهوه ترک با قهوه جوش , تهیه قهوه ترک , طرز تهیه قهوه ترک با خامه , طرز تهیه قهوه ترک با شیر خشک , طرز تهیه قهوه ترک روی گاز , طرز تهیه قهوه با قهوه جوش مسی , طرز تهيه قهوه ترك , قهوه ترک طرز تهیه , طرز تهیه ی قهوه ترک , روش تهیه قهوه ترک , درست كردن قهوه با قهوه جوش مسی , طرزتهیه قهوه ترک , طرز تهيه قهوه ترك روي گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *