طرز تهیه قهوه بدون دستگاه قهوه ساز

طرز تهیه قهوه بدون دستگاه قهوه ساز

طرز تهیه قهوه بدون دستگاه قهوه ساز روش های مختلفی دارد که ما در این مطلب 6 مدل مختلف را به صورت آموزش گام به گام توضیح می دهیم تا بتوانید بهترین قهوه را بدون نیاز به قهوه جوش تهیه نمایید.

چگونه قهوه خوشمزه و بدون دستگاه قهوه ساز درست کنیم؟ این سوالی است که پاسخ های بسیاری دارد.بعضی اوقات مشتاق قهوه هستید اما دستگاه قهوه در دسترس نیست ، به عنوان مثال هنگام پیاده روی. در قلب طبیعت ، قهوه از جای دیگری می چسبد. اما چگونه می توان بدون امکانات قهوه درست کرد؟

معمولا با این روش ها می تواند کلد برو درست کرد که بهترین روش آن تهیه کلد برو با فرنچ پرس می باشد.

روش اول : تهیه قهوه با استفاده از ماکروفر

مواقعی وجود دارد که مشتاق قهوه هستیم و حتی زحمت رفتن به کافه را نداریم تا قهوه ترک تهیه کنیم. بهترین راه حل این است که از خانه شروع کنید و قهوه خود را درست کنید. با هر نوع افزونه ای که می خواهیم ؛ با شیر ، بدون شیر ، تلخ ، شیرین و …

مواد لازم

  • آب گرم: یک فنجان
  • قهوه: 1 تا 2 قاشق غذاخوری
  • شکر: در صورت لزوم
  • شیر یا خامه: در صورت لزوم
  1. برای گرم کردن خیلی سریع و راحت یک فنجان آب ، آن را به مدت 1 دقیقه در مایکروویو نگه دارید. علاوه بر این ، می توانید آب را در یک کتری ساده روی گاز یا در یک کتری برقی بجوشانید. یادتان باشد که آب را روی شعله متوسط ​​بجوشانید و قبل از جوشیدن آن را از گاز خارج کنید.
  2. اگر قصد دارید فقط برای یک نفر قهوه درست کنید ، 1 فنجان آب گرم را گرم کنید. اما اگر تعداد افراد بیشتری وجود دارد ، باید برای هر یک از آنها 1 فنجان آب گرم کنید. همچنین اگر آب را در کتری بجوشانید ، ریختن آب گرم در لیوان برای شما راحت تر خواهد بود.
  3. در این مرحله 1 تا 2 قاشق چای خوری قهوه فوری به لیوان خود اضافه کنید. بهتر است ابتدا دستورالعمل های پشت جعبه قهوه فوری خود را بخوانید و ببینید چه مقدار قهوه را برای بهترین طعم آن باید در هر فنجان قرار دهید. بسیاری از شرکت های تولید قهوه توصیه می کنند که 1 تا 2 قاشق چای خوری قهوه فوری در هر فنجان (معادل 240 میلی لیتر) آب جوش اضافه کنید.
  4. اگر می خواهید قهوه شما غلیظ باشد ، کمی قهوه بیشتر به 1 فنجان آب جوش اضافه کنید. اگر قهوه نرم دوست دارید بهتر است کمتر از آنچه در پشت شیشه قهوه نوشته شده است استفاده کنید.
  5. در مرحله بعد ، قهوه فوری را با یک قاشق چای خوری آب سرد مخلوط کنید. با مخلوط کردن قهوه با مقداری آب سرد به آرامی حل می شود. اگر ابتدا قهوه را فوراً در آب سرد حل کنید قبل از آنکه بلافاصله آن را در یک لیوان بریزید ، طعم آن بسیار بهتر می شود تا زمانی که آن را در آب داغ حل کرده و منفجر کنید.
  6. در این مرحله از مراحل آماده سازی قهوه ، به آرامی و با احتیاط آب جوش را در یک لیوان بریزید ، مخصوصاً اگر آب را با کتری جوش نیاورده اید. به یاد داشته باشید که اگر قهوه خود را تلخ و سیاه دوست ندارید ، آن را در یک لیوان برای شیر یا خامه بگذارید.
  7. پس از افزودن آب جوش به قهوه ، اگر می خواهید طعم قهوه بهتر شود ، می توانید طعم دیگری را که دوست دارید اضافه کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک قاشق شکر سفید یا قهوه ای ، پودر کاکائو ، دارچین یا همه اینها را به قهوه خود اضافه کنید. علاوه بر این ، می توانید کمی خامه طعم دار به قهوه خود اضافه کنید. اما به خاطر داشته باشید که خامه های طعم دار معمولاً بسیار شیرین هستند ، بنابراین بهتر است از قند در کنار این خامه استفاده نکنید.

روش دوم : تهیه قهوه با ماهی تابه

اگر منابع محدودی داشته باشید این روش برای شما مناسب است. فقط با وسایل آشپزخانه و اجاق گاز می توانید یک فنجان قهوه درست کنید. با این روش نمی توانید موکاچینو تهیه کنید.

مواد لازم

  • قهوه ی آسیاب شده
  • ماهی تابه
  • آب
  • لیوان
  • قاشق
  • ملاقه

به ماهی تابه خود آب اضافه کنید. به دلخواه کمی بیشتر آب استفاده کنید ، زیرا مقداری از این زمین در اثر جوش آمدن و خیساندن قهوه از بین می رود.

قهوه را به آب اضافه کرده و تکان دهید. از همان مقدار قهوه در دستگاه قهوه ساز استفاده کنید.

شعله گاز را روی محیط قرار دهید و قهوه خود را بجوشانید. گاهی اوقات هم بزنید تا از سوختن قهوه در کف قابلمه جلوگیری شود. اجازه دهید قهوه به مدت دو دقیقه بجوشد.

قابلمه یا ماهی تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید 4 دقیقه بماند تا قهوه جا بیفتد.

با استفاده از ملاقه قهوه پودر شده را داخل لیوان بریزید. فراموش نکنید که اجاق گاز را خاموش کنید.

اگر قاشق ندارید ، می توانید خیلی آرام قهوه را از خود درون لیوان بریزید. قهوه ساییده سنگین است و بیشتر در کف قابلمه باقی خواهد ماند.

روش سوم : استفاده از کافی بگ

مقدار دلخواه قهوه یکبار مصرف را در فیلتر بریزید. فیلتر را محکم ببندید تا کیسه ای پر از قهوه آسیاب شده داشته باشید.درب نخ را به نخ ببندید و نخ را مانند کیسه چای بیشتر برش نزنید. به طوری که از لبه شیشه آویزان می شود.

با استفاده از کتری یا فنجان آب گرم شده در مایکروویو ، آب گرم را روی کیسه قهوه بریزید.اجازه دهید قهوه حدود 4 دقیقه بپزد. البته می توانید این زمان را به دلخواه تغییر دهید.کیسه قهوه را از لیوان بیرون آورده و قهوه را میل کنید. به همین راحتی …

روش چهارم : قهوه جنگلی

این یک روش ساده برای گذراندن وقت در طبیعت است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک کتری یا قوری ساده است.

  • قهوه خود را زیر کتری بریزید.
  • هرچه می خواهید آب اضافه کنید.
  • کتری را روی منبع گرما قرار دهید. اگر اهل طبیعت هستید از آتش استفاده کنید. و اگر در خانه هستید ، می تواند ناشی از گاز باشد.
  • قبل از اینکه خیلی داغ شود آب و قهوه را هم بزنید.
  • آب باید شروع به جوشیدن کند و سپس آن را به مدت دو دقیقه در همان حالت بگذارید.
  • کتری را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا دانه های قهوه به ته دیگ بروند.
  • آن را درون لیوان بریزید و لذت ببرید.

روش پنجم : روش کابویی

برای هر وعده قهوه یک قاشق غذاخوری قهوه در کتری بریزید.به ازای هر قاشق غذاخوری قهوه حدود 8 اونس آب اضافه کنید.

کتری را روی آتش یا اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد. پس از جوش آمدن ، کتری را حدود 2 دقیقه از روی حرارت برداشته و اجازه دهید حدود 4 دقیقه جا بیفتد.قهوه را درون لیوان بریزید و میل کنید.

روش ششم : تخم مرغ سوئدی

اگر فکر می کنید تهیه قهوه بدون دستگاه قهوه ساز توضیح داده شده در بالا دشوار است ، می توانید از روش سوئدی استفاده کنید که ساده ترین روش است. قهوه یکی از منحصر به فردترین و محبوب ترین روش های نوشیدن است که به تجهیزات خاصی به جز تخم مرغ احتیاج ندارد.

یک فنجان آب را در کتری یا قابلمه بجوشانید.یک تخم مرغ را در فنجان ریخته و آن را با قهوه آسیاب شده مخلوط کنید.اکنون آب جوش را اضافه کرده و مخلوط را برای حدود 3 تا 5 دقیقه بجوشانید. شما باید مراقب و مراقب باشید زیرا امکان مخلوط کردن جوش وجود دارد.

وقتی بتن در یک قطعه بالای شیشه شناور می شود. شما به یک فنجان آب یخ نیاز دارید.در آخر ، قهوه را از فیلتر رد کنید و آن را در یک لیوان بریزید.این روش ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ، اما نرمی مخملی و عدم اسیدیته این قهوه بسیار دلپذیر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *