طرز تهیه کلد برو با دستگاه فرنچ پرس

طرز تهیه کلد برو با دستگاه فرنچ پرس

طرز تهیه کلد برو با دستگاه فرنچ پرس یکی از قدیمی ترین روش های تهیه کلد برو می باشد و طرفداران زیادی دارد ، این طرز تهیه بسیار راحت است اما زمان زیادی نیاز دارد و ممکن است اگر فرنچ پرس خوبی نداشته باشید طعم اصلی کلد برو را برای شما فراهم نکند.

کلد برو که در ایران به قهوه سرد معروف است به دلیل سرد دم بودن دارای ویژگی های منحصر به فردی است که می تواند انتخاب خوبی برای ما ایرانی ها باشد.

کلد برو برای ما ایرانیانی که معده حساس داریم بسیار خوب است و به هیچ وجه ما را آزار نمی دهد.

اگر فرنچ پرس دارید و همیشه قهوه داغ درست می کنید ، پس باید به شما بگویم که مسیر اشتباهی را در پیش گرفته اید و با خواندن این آموزش می توانید طرز تهیه قهوه کلد برو را با فرچ‌پرس یاد بگیرید.

برای تهیه کلد برو ، شما به مواد اولیه و ملزوماتی مناسب نیاز دارید که در زیر به شما می گوییم

گام به گام تهیه کلد برو

  1. 50 گرم قهوه را وزن کرده و به اندازه بزرگتر آسیاب کنید.
  2. 350 سی سی آب مناسب با دمای حدود 25 درجه سانتی گراد
  3. قهوه را در فرنچ پرس قرار دهید
  4. به آهستگی به قهوه آب اضافه کنید
  5. بگذارید یک شب بماند یا بین 12 تا 24 ساعت بماند
  6. سپس پیستون فرنچ پرس را فشار دهید
  7. درون یک ظرف شیشه ای در بسته ریخته و در یخچال قرار دهید.

آموزش تهیه کلدبرو با دستگاه فرنچ‌پرس

فرنچ پرس کلد برو آماده سازی قهوه را تسریع می کند زیرا می تواند قهوه آسیاب شده را به راحتی فیلتر کرده و تزریق خوبی ایجاد کند. با این حال ، اگر به فکر راه حل بهتری برای فیلتر کردن قهوه آسیاب شده هستید ، می توانید از آن استفاده کنید.

خوب ، اگر دستگاه دارید ، در نیمه راه هستید ، اما اگر آن را ندارید ، می توانید آن را از سایت های معتبر تهیه کنید یا از نزدیکترین لوازم جانبی قهوه دریافت کنید. اکنون که این آموزش را برای شما می نویسم ، قیمت فرنچ پرس از 120 تومان شروع می شود و بالا می رود.

برای تهیه این نوع قهوه به غیر از فرنچ پرس به ماده دیگری نیاز ندارید ، اما من مواد اولیه ای را که در تهیه کلد برو استفاده می کنم در زیر یادداشت می کنم.

  1. دانه های قهوه تازه بو داده (از نسبت 1 به 7 قهوه در آب استفاده کنید) – من از قهوه کنیا برای کلد برو استفاده می کنم (Arabica قهوه آفریقا طعم خوبی به شما می دهد)
  2. آب – اگر آب خوبی در منطقه شما وجود ندارد ، از آب خالص استفاده کنید.
  3. نسبت یک به هفت آب
  4. آسیاب قهوه – توانایی سنگ زنی برای فرنچ پرس
  5. دستگاه فرچ پرس ساده

این کار بسیار آسان است ، اما من مراحل را برای اطمینان از آمادگی برای کلد برو به شما ارائه می دهم.

50 گرم قهوه را وزن کنید ، آن را در آسیاب ریخته و درشت چرخ کنید.

سپس قهوه خرد شده را در ظرف فرنچ پرس بریزید.

350 گرم آب در دمای اتاق در فرنچ پرس بریزید و به آرامی با قهوه مخلوط کنید. اگر فرنچ پرسE کم باشد ، می توان مقدار قهوه و آب را به 1-7 کاهش داد.

بدون فشار دادن پیستون به مدت 12-24 ساعت در دمای اتاق دم کنید.

بعد از مدتی فرنچ پرس را برداشته و پیستون را فشار دهید تا باقیمانده قهوه پایین بیاید.

سپس درون یک ظرف شیشه ای ریخته و بگذارید تا خنک شود. و آن طعم خاص را مصرف و استفاده می کند.

تفاوت آیس کافی و کلد برو

کلد برو گرچه با نام قهوه سرد نیز شناخته می شود ، اما کاملاً متفاوت از آیس کافی است ، اما این نوع قهوه برای دم کشیدن به گرما و درجه حرارت زیادی احتیاج ندارد ، در حالی که قهوه آیس کافی ابتدا به عنوان اسپرسو تهیه می شود. تمام شده و سپس خنک می شود.

آیس کافی همانطور که گفتم و همانطور که از نامش پیداست ، با افزودن یخ به قهوه درست می شود. و کمی با آمریکانو سرد تفاوت دارد.

برای تهیه آیس کافی ، قهوه به صورت اسپرسو تهیه می شود و سپس روی یخ ریخته می شود.

در مقابل ، قهوه کلد برو (دم سرد) با خیساندن دانه های قهوه آسیاب شده در آب در دمای زیر 25 درجه سانتی گراد تهیه می شود و سپس قهوه آسیاب شده جدا می شود.

به همین دلیل ، پخت قهوه دم کرده حدود 12 تا 24 ساعت زمان می برد ، اگرچه با دستگاه های مخصوص ، حداقل زمان دم کشیدن به 8 ساعت کاهش یافته است.

اگرچه طعم و مزه این دو نوشیدنی تا حدودی مشابه است ، اما برای تهیه آنها از دو فرآیند مختلف استفاده می شود که باعث ایجاد تفاوت در طعم و رایحه می شود که با نوشیدن یک جرعه خواهید دید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *