موکاپات چیست و چگونه می توان با موکاپات یا قهوه ساز گازی قهوه درست کرد

توانا

دستگاه های اسپرسو امروزه یکی از محبوب ترین سازندگان قهوه در بین طرفداران قهوه هستند. اسپرسو سازهای مختلفی در بازار موجود است. از جمله خانگی ، صنعتی ، نیمه صنعتی ، سیار ، برقی ، موکاپات فرش یا موکاپات.

ایده ساخت موکاپ

درباره اینکه چه کسی برای اولین بار موکاپات را ساخت ، دو نظریه وجود دارد. نظریه اول مربوط به لوئیجی دو پونتی است که با الهام از فناوری دیگ بخار و خاصیت باورنکردنی آب که حجم آن به دلیل گرما افزایش می یابد ، موکاپات را اختراع کرد.

نظریه دوم در مورد آقای آلفونسو بیالتی است که ایده ساخت موکاپات را به تماشای لباسشویی همسرش نشان داد. یک سطل آب صابون در ماشین لباسشویی آنها بود که روی آتش می جوشید. اما آنچه ثابت شده این است که موکاپات در سال 1933 با نام شرکت ایتالیایی Alfanso Bialti به ثبت رسیده است.

موکاپات را بخرید

موکاپات چیست؟

موکاپوت یکی از قدیمی ترین دستگاه های قهوه سازی است و در دسته قابلمه های قهوه قرار دارد. نوشیدنی تهیه شده توسط این قهوه ساز اسپرسو نام دارد. نحوه کارکرد موکاپات ها مانند نحوه کار دستگاه اسپرسو است.

اسپرسو ساخته شده از موچاپات کمی متفاوت از دستگاه اسپرسو است. از این قهوه ساز نباید انتظار اسپرسو با خامه سفید و نارنجی داشته باشید ، زیرا موکاپات عملا کرم تولید نمی کند ، بنابراین اسپرسوی آن ضخیم تر از اسپرسو است.

موکاپات چیست؟

ساختار دستگاه قهوه موکاپات

این قهوه ساز فقط یک قهوه هشت ضلعی است که دارای یک خدمتکار ساخته شده از فولاد ، آلیاژ آلومینیوم و شیشه است.

موکاپات ها از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند: مخزن زیرین ، مخزن میانی و مخزن بالایی. از مخزن پایین به مخزن بالایی لوله ای وجود دارد که آب جوش را به محفظه قهوه زمین هدایت می کند و پس از عبور از مخزن قهوه ، عصاره قهوه . وارد مخزن بالایی می شود.

قهوه آسیاب شده در یک سبد مخصوص در وسط موکا قرار دارد و فیلتر خاصی روی آن قرار دارد.

نحوه کار موکاپات

نحوه کار موکاپات

ابتدا آب و قهوه آسیاب شده را در ظرف مخصوص مخزن زیرین بریزید. آب رو بزار جوش بیاد. به محض جوش آمدن آب ، هوای گرم داخل مخزن منبسط شده و فشار ایجاد می کند. این فشار باعث می شود که آب جوش وارد لوله شده و به سمت قهوه ساز حرکت کند.

بعد از بالا رفتن آب جوش ، پودر قهوه در محفظه فشرده شده و به فیلتر متراکم می شود.

قهوه آسیاب شده با جذب آب جوش منبسط می شود و فشار بیشتری بین دو محفظه ایجاد می کند. وقتی آب کاملاً مرطوب و اشباع شد ، از طریق فیلتر فلزی عبور می کند ، از طریق لوله حرکت می کند و در نهایت عصاره قهوه را در مخزن بالای موکاپات می ریزد.

قهوه اسپرسوی موکاپات شما در کمترین زمان آماده می شود.

ویژگی های موکاپات برقی

موکا های برقی یکی از انواع موکا ها است که به جای گاز گرفتن ، برای اتصال به برق کافی است. از ویژگی های این قهوه سازهای برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • در هنگام سرریز به طور خودکار خاموش می شود و می تواند اسپرسو را به مدت 30 دقیقه گرم نگه دارد.
  • این یک فیلتر تنظیم دارد که به شما امکان می دهد قهوه خود را تنظیم و آماده کنید.
  • مجهز به کولیس کوچکی است که قهوه ، کف و کف را دلپذیر و مناسب می کند.
موکاپات را بخرید

موکاپات ها در اندازه های 1 ، 2 ، 3 ، 4 ، 6 ، 9 ، 12 ، 14 و 18 فنجان تولید و موجود هستند.

موکاپات یک دستگاه اسپرسو کوچک و بسیار کاربردی است که به راحتی قابل حمل و حمل در هر مکانی است. مخصوصاً موکاسین های روگازی که یک قهوه ساز برای مسافرت و مسافرت هستند زیرا قهوه شما با روشن کردن آتش آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *