کدام نوع دستگاه اسپرسو مناسب شماست؟

انواع مختلفی از دستگاه های قهوه در بازار وجود دارد. برای کسانی که هیچ تجربه استفاده از آنها را ندارند ، تصمیم گیری در مورد مناسب بودن اتومبیل برای شما بسیار دشوار است. ممکن است شما یک چیز آسان ، اتوماتیک ، با کیفیت یا بالعکس بخواهید ، چیزی که به شما امکان کنترل بیشتری دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف دستگاه های قهوه ساز و نحوه استفاده از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مختلف دستگاه های قهوه سازی و آنچه آنها را از یکدیگر متمایز می کند ، ادامه مطلب را بخوانید.

دستگاه های اسپرسو ساز خانگی

دستگاه های اسپرسو اولین بار در سال 1884 در ایتالیا اختراع شد. آنها کالای اصلی کافه ها در قرن های 20 و 21 بودند. با این وجود مدل های زیادی وجود دارد که برای مصارف خانگی نیز مناسب هستند.

باور اصلی]درباره دستگاه اسپرسو[ این است که ماشین اسپرسو، باعث می شود درباره قهوه بیشتر یاد بگیریم. به باریستا کمک می کند تا ]آنها مهارتهای خود را در خانه بهبود می بخشند[ توسعه و بهبود بخشند و تنوع نوشیدنی هایی که می توانند آماده کنند را افزایش دهند. شما می توانید به درستی آزمایش کنید و این کار به شما اجازه می دهد تا پارامتر های بسیار زیادی را وفق دهید و از هر نظر کنترل کنید.

ماشین های اسپرسو خانگی انواع مختلفی از لحاظ شکل و اندازه دارند، اما آن ها به طور کلی بسیار بزرگ هستند. بعضی از ماشین های اسپرسو خانگی که در بالاترین سطح هستند، ممکن است نیاز به لوله کشی داشته باشند که می تواند پر هزینه باشد.

دسته بندی دستگاه اسپرسو

ماشین های اسپرسو معمولا به سه دسته بندی متمایز تقسیم می شوند: دستی، نیمه اتوماتیک، اتوماتیک. ماشین های اسپرسو دستی، به یک اهرم یا پمپ دستی وابسته هستند که به آب نیرو وارد می کند که به سمت جای قهوه برود.

بیشتر ماشین های اسپرسو خانگی نیمه اتوماتیک هستند. وقتی از یک ماشین نیمه اتوماتیک استفاده می کنید، قهوه را خرد می کنید، پرتافیلتر را پر می کنید، دکمه را لمس می کنید و فشار می دهید که فرآیند را شروع کنید. این کار به شما قابلیت کنترل انواع پارامتر ها را می دهد.

ماشین های اسپرسو اتوماتیک تا حد زیادی شبیه بقیه هستند، اما یک تفاوت اساسی دارند. در حالی که شما مجبورید دوبار دکمه روشن را بزنید و جلوی جریان آب را در ماشین های اسپرسو نیمه اتوماتیک بگیرید، ماشین های تمام اتوماتیک خودشان متوقف می شوند. این به آن معنی است که شما فقط باید یک بار دکمه را فشار دهید.

هر کدام از چند دسته ای ها را انتخاب کنید، قادر خواهید بود که اسپرسو و نوشیدنی هایی که بر پایه آن درست می شوند، را تولید کنید (مانند کاپوچینو ها، لاته ها و امریکانو ها). هر چند، درست کردن اسپرسو با کیفیت بالا در خانه، نیاز به صرف زمان و تمرین دارد.

یکی از بهترین نکات برای استفاده کنندگان از ماشین اسپرسو خانگی، این است که مواظب باشند وقتی لمس می کنند. او می گوید: بیشتر مردم فهمیده اند که قهوه مورد علاقه شان می تواند به مقدار فشاری که دارد وقتی آن را لمس می کنند، بستگی داشته باشد.

دستگاه های قهوه ساز کپسولی

ماشین های کپسولی و پد خور

اگر شما دنبال قهوه کمتر اسپرسو مانند هستید ولی محصول نهایی می خواهید، شاید یک ماشین کپسولی یا پدخور را در نظر بگیرید.

آئوریماس می گوید:

“ماشین های کپسولی برای کسانی که همیشه عجله دارند و ترجیح می دهند مهیا سازی و پایداری بسیار سریعی داشته باشند، عالی است.”

بعضی از 59 میلیارد پد قهوه در بریتانیا تنها در سال 2018 فروخته شدند، و بازار جهانی، رشد فوق العاده ای در سال های اخیر تجربه کرده است.

آئوریماس اضافه می کند که این همچنین برای فروشندگانی که می خواهند چیزهایی را با هم مخلوط کنند، انتخاب خوبی است. “شما می توانید کپسول هایی با طعم های متفاوت را یکی بعد از دیگری اضافه کنید و از تفاوت بسیار عالی لذت ببرید. شما حتی می توانید از آن ها برای قهوه بی کافئین استفاده کنید، درست بعد از اینکه یک فنجان قهوه پر کافئین درست کردید.”

برای ماشین هایی که از محفظه های نسپرسو کلاسیک (که رایج ترین هستند) استفاده می کنند شما می توانید از بین چند صد کپسول های متفاوت مجاز یا سازگار با نسپرسو انتخاب کنید. بعضی از برشته کننده های قهوه خاص حتی شروع به فروش پد ها در سال های اخیر کرده اند.

استفاده از یکی از این ماشین ها ساده است. شما یک پد درون ماشین می گذارید، دکمه را فشار می دهید، و فقط در چند ثانیه، قهوه استخراج شده یکدست تحویل می گیرید.

بسیاری از ماشین های کپسولی، چند حالت از پیش تعیین شده دارند که از بین آن ها می توان انتخاب کرد، که تنظیم کردن را برای وقتی که ترجیح می دهید در نوشیدنی خود آب کمتر یا بیشتری داشته باشید، آسان می کند. به طور کلی، بهرحال، ماشین های پد خور، اجازه کنترل خیلی کمتری را نسبت به ماشین های دیگر می دهند.

آئوریماس اضافه می کند.“بسیاری از مردم هم این ماشین ها را برای سایز کوچک و حمل آسان، مناسب می دانند. این دستگاه همچنین انتخاب بسیار خوبی برای خانواده های کوچکتر است که فقط از نوشیدن چند فنجان قهوه ]بین آنها[ در روز لذت می برند.”

دستگاه های فیلتری و دم کننده های بچ

برای کسانی که دنبال یک قهوه با مزه تمیز تر و سنگینی کمتر از اسپرسو می گردید، ماشین های فیلتری یا دم آورهای بَچ انتخاب های فوق العاده ای هستند. استفاده از آن ها آسان است و نوع کاملا متفاوتی از قهوه را ارائه می دهند.

هر چند، دم آورهای بچ اغلب 5 دقیقه یا بیشتر برای آماده سازی یک فنجان قهوه وقت میگیرند. به این دلیل که دم آورهای بچ نیاز به یک آسیاب زبر تر دارند. استفاده از دم آورهای فیلتری نیاز به دانه های قهوه آسیاب شده بزرگتری دارد وقتی که آن را با اسپرسوی مقایسه کنیم، که با آب بیشتری دم شده است.

آئوریمواس به من می گوید.“ قهوه فیلتری برای خانواده هایی که قهوه زیادی می نوشند، عالی است. به این دلیل که شما می توانید دم آوری کل محفظه را یک باره انجام دهید. ]ماشین های زیادی[ همچنین آن را برای مدتی گرم نگه می دارند.”

هر چقدر زمان تخمیر بیشتر طول بکشد باعث به وجود آمدن مزه های پیچیده تر و دلچسب تری در قهوه می شود، در حالی که در مقایسه با اسپرسو، حس چشایی سبک تر و تمیز تری را به شما ارائه می دهد. این ویژگی آن را به انتخاب فوق العاده ای برای کسانی که ترجیح می دهند قهوه سیاه بنوشند، تبدیل کرده است.

استفاده از یک دم آور فیلتری ساده است. به مخزن آب اضافه کنید، قهوه خود را آسیاب کنید و آن را داخل یک صافی در محفظه دم آور قرار دهید. بعد از آن، شما به طور معمول یک دکمه را فشار می دهید تا دم آوری شروع شود.

هر چند، استفاده از یک نسبت از پیش تعیین شده قهوه و آب به شما کمک خواهد کرد بهترین خصوصیت را در قهوه ایجاد کنید. در حالی که نسبت ها از یک ماشین به ماشین دیگر متفاوت هستند، اما نسبت قهوه به آب یک به شانزده اغلب پیشنهاد شده است.

ماشین های دانه به فنجان Bean to cup

اگر شما یک راه نهایی آسان برای نوشیدن قهوه تازه آسیاب شده و دم شده می خواهید، پس ماشین های خانگی دانه به فنجان، انتخاب های ایده آلی هستند. اگر از آن ها اول برای درست کردن اسپرسو استفاده شد، آن ها را همچنین می توان به عنوان ماشین های اسپرسوی فوق اتوماتیک ارجاع داد.

با ماشین های دانه به فنجان، شما به سادگی می توانید دانه های قهوه خود را مستقیما به یک آسیاب توکار بفرستید. بسته به انتخاب شما و روش دم ، ماشین سپس تنظیمات آسیاب خود را به صورت اتوماتیک تطبیق خواهد داد، و سپس شروع به دم آوری خواهد کرد.

همانطور که آئوریماس توضیح می دهد، بعضی از ماشین های دانه به فنجان هم با قابلیت بخار دادن شیر به صورت اتوماتیک مجهز شده اند. “این قابلیت به شما اجازه می دهد نسبت های دلخواه خود را برنامه ریزی و از پیش تعیین کنید.

“با بعضی از ماشین ها ، شما حتی می توانید نمای کاربری متفاوتی را برای اعضای متفاوت خانواده ایجاد کنید، و نوشیدنی های مختلط و ]معمولاً مهارت بالایی دارد[ همراه با شیر، مانند لاته و ماکیاتو، در کمتر از یک دقیقه و بدون هیچ زحمتی، درست کنید.”

کل فرآیند آسیاب کردن دانه ها و عصاره گیری قهوه فقط چند دقیقه طول می کشد. یک ماشین دانه به فنجان یک انتخاب عالی برای هر کسی است که می خواهد مقداری از نوشیدنی هایی که سبک کافه را دارند بنوشند ولی زمان برای معاوضه بین روش های متفاوت ندارند.

“سیستم های اتوماتیک در این دستگاه های قهوه اغلب تمیز کردن را آسان می کنند ، در حالی که قدرت و قابلیت اطمینان آنها مهم نیست ، مهم نیست که کدام نوشیدنی را انتخاب کنید.”

با دست بپزید

با وجود انتخاب های خودکار زیاد در بازار ، برخی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند کنترل بیشتری بر نحوه استخراج قهوه خود داشته باشند. روش های دم کردن دستی ، مانند ریختن صافی قهوه و غوطه وری کامل ، به مهارت و مهارت بیشتری نیاز دارند ، اما می توانند ظاهر یک فنجان کاملا متفاوت را نشان دهند.

“روش ریختن به شما امکان می دهد یک بافت قهوه ای تازه ، تمیز و تمیز استخراج کنید که بیشتر شبیه بافت چای باشد و معمولاً ترش آن کمتر باشد.”

برای موفقیت در تهیه قهوه با دست ، احتمالاً به آماده سازی بیشتری احتیاج دارید که شامل مقیاس ، آسیاب خوب و احتمالاً کتری برای پر کردن است ، اما استفاده از روش های دستی مزایای زیادی دارد.

اوریماس می افزاید: “برخی از افراد ، به دلیل اینکه فن های دستی کوچک و حمل و نقل آنها آسان است ، ترجیح می دهند هنگام مسافرت فن با خود حمل کنند و آنها را با خود حمل کنند.

“بقیه می خواهند کل مراحل آماده سازی را از نزدیک ببینند ، پر کردن را کنترل کنند و از همه لحاظ دستی بودن آن را دوست داشته باشند.”

نکات مفیدی برای تهیه قهوه در خانه

مهم نیست که کدام دستگاه یا روشی را انتخاب کنید ، بهترین تمریناتی است که باید انجام دهید تا مطمئن شوید همیشه قهوه با کیفیت بالا می نوشید.

از ماشین خانه یا آبجو خود به خوبی مراقبت کنید و آنها را برای بهترین نتیجه تمیز کنید و قهوه بد تولید نکنید. قطعاتی که به طور منظم با پودر قهوه در تماس هستند ، مانند سبدهای فیلتر ، می توانند به سرعت تجمع مواد قهوه و روغن را ذخیره کنند.

فنجان یا بشقاب سرو را گرم کنید تا میزان استخراج شما بهتر شود و نوشیدنی هایتان را برای مدت بیشتری گرم نگه دارید.

فیلترهای کاغذ را از قبل مرطوب کنید تا طعم کاغذ از بین برود و از عصاره یکنواخت آن اطمینان حاصل شود.

در صورت لزوم برای مقایسه قهوه با آب از مقیاس استفاده کنید. این به شما کمک می کند تعادل کاملی از منابع را پیدا کنید و قهوه ای را که خیلی قوی یا خیلی ضعیف است استخراج نمی کنید.

در آخر از دانه های خوب استفاده کنید. خرید دقیق و درست شده قهوه بو داده با نمایی بر اساس طعمی که دوست دارید ، رمز توانایی تهیه نوشیدنی های خانگی خوشمزه است. قهوه برشته خوب بخرید و به اطلاعات روی بسته بندی ، مانند اصالت و یادداشت های طعم ، توجه کنید.

انتخاب روش پخت و پز می تواند دلهره آور باشد. تفاوت زیادی در انتخاب ارائه شده وجود دارد و همه آنها مزایای مختلفی را برای انواع مختلف نوشیدنی های قهوه ارائه می دهند.

اگر مطمئن نیستید که می خواهید کدام دستگاه قهوه را بخرید ، با راهنمای بالا مشورت کنید. آیا راحتی می خواهید؟ آیا کنترل می خواهید؟ یا آیا می خواهید انواع نوشیدنی ها را با یک دستگاه تهیه کنید؟ قبل از انتخاب دستگاه قهوه به آنچه می خواهید فکر کنید – و مطمئن شوید که خرید شما برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *