نکاتی در مورد مشخصات منطقه ای برای تولید قهوه در پرو

شمال پرو

از شمال ، پرو با اکوادور و کلمبیا هم مرز است و دارای جنگل ، کوه و مناطق ساحلی است. پرو همچنین دارای چهار منطقه پرورش قهوه است.

Piura piura در ساحل اقیانوس آرام واقع شده است. این منطقه با حجم کم نسبت به مناطق دیگر کمتر شناخته شده است. کشاورزی عمدتا در ایالت Juancabamba متمرکز شده است که حدود 900 تا 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و Tipica ، Katura و Katimur محصولات متنوعی هستند.

علی رغم تولید کم ، آنا به ما می گوید جایی است که باید به آن توجه کرد. او می گوید که در اینجا قهوه تمایل به تعادل اسیدی دارد ، بدن خوبی دارد و طعم شکلات ، کارامل و آجیل را دارد.

در کنار Pure می توانید کجامارکا را پیدا کنید. بزرگترین کشورهای تولید کننده قهوه آن خائنین و San Ignacio هستند که بین 900 تا 1950 متر از سطح دریا ارتفاع دارند و تیپیکا ، کاتورا و بوربن را تولید می کنند. این منطقه به دلیل قهوه شیرین شیرین با طعم میوه های قرمز و زرد مشهور است.

قهوه پرو در منطقه Cotrow

منطقه Cotrow نیز با پروازهایی تا 1600 تا 1600 فوت در اینجا واقع شده است. ارتفاع آن از سطح دریا 2100 متر است. منطقه در حال رشد به تازگی از چغندر قند به قهوه تبدیل شده است تا نیازهای متغیر را تأمین کند. در اینجا می توانید تنوع زیادی پیدا کنید ، از جمله Catimur ، Pacha ، Bourbon و Tipika. مقادیر کمی از پاکامارا را نیز می توانید در اینجا پیدا کنید. پروفیل های مرتبط با این قهوه ها شامل وانیل ، میوه سنگی و ملاس است. آنها دارای اسیدیته متوسط ​​و بدن متعادل هستند.

قهوه کوه های آمازون پرو

در حال حرکت به سمت شمال شرقی ، آمازون را پیدا می کنیم. آمازون علاوه بر اینکه خانه معروف ترین جنگل جهان است ، هفت کشور مختلف دارد که قهوه های مختلفی همچون عربیکا و روبوستا تولید می کنند. با وجود عبور کوههای آند از این منطقه ، ارتفاع آن از سطح دریا به حدود 900 تا 2100 متر می رسد.

آنا به من می گوید: “ویژگی های اینجا شامل بوی میوه خشک ، کارامل و آب نبات ، همراه با بدن متعادل و اسیدیته است.” مانند Piura ، Tipica ، Katura و Katimur نیز در اینجا رایج هستند.

با حرکت بیشتر به سمت شمال شرقی ، به سن مارتین می رسیم. آنا توضیح می دهد که این منطقه قهوه ای شبیه آمازون تولید می کند ، اما دارای بدن متوسط ​​و طعم شکلات ، آجیل و کارامل است.

او به من می گوید: “سن مارتین پایین تر است ، اما قهوه زیادی تولید می کند.” در دامنه شرقی آند واقع شده است که به ارتفاعی حدود 900 تا 1200 متر منتهی می شود و دارای آب و هوای گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

مزارع قهوه پرو
مزارع قهوه پرو

قهوه منطقه مرکزی پرو

هوانوکو در شمال شرقی لیما ، در غرب آند ، در ارتفاع حدود 900 تا 2000 متر واقع شده است. مناطق کاشت قهوه عربیکا توسط جنگل ها ، آبشارها ، غارها و گیاهان و حیوانات مختلف احاطه شده است.

تیپیکا ، کاتورا ، کاتیمور (همراه با کاکائو) اغلب در اینجا یافت می شوند. آنا می گوید که ویژگی های خاص قهوه های هوانوکو پرتقال ، نارنگی ، رایحه های کارامل ، اسیدیته و بدن صاف است.

در مرز هوانوکو ، پاسکو را می یابیم ، منطقه ای شامل جنگل های بارانی آمازون و آند. آنا می گوید تولید قهوه در اینجا کم است ، اما دلیل اصلی آن هوا است.

وی گفت: “این مناطقی است که قهوه به طور عمده تولید می شود.” [در پاسکو] این شامل ویلا ریکا و اوکاپامپا است که مناطق جنگلی در ارتفاع زیاد هستند … »» مشخصات ویلا ریکا شامل رایحه آجیل و شکلات شیرین است. “با این حال ، هنگامی که قهوه را می چشید ، بیشتر شبیه کشمش ، میوه ، مرکبات و گل ها ، همراه با اسیدیته قوی و بدن متعادل است.”

جنوب پاسکو منطقه نسبتاً وسیعی از جونیا است ، جایی که کاتورا ، کاتیمور و تیپیکا در استان های چانچامایو و ساتیپو تولید می شود. ارتفاع آن از این دریا در حدود 900 تا 1800 متر از سطح دریا متغیر است.

آنا می گوید: “در این مناطق ، به خصوص در ساتیپو ، آنها واقعاً قهوه خوبی دارند.” “آنها قهوه هایی هستند که طعم آنها میوه سیاه ، میوه زرد ، اسیدیته بالا ، بدن خامه ای و تعادل مناسب است. “آنها واقعاً قهوه های میوه ای هستند که حاوی مقادیر زیادی شکلات و کارامل نیز هستند.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *