مضرات و عوارض جانبی قهوه برای زنان

مضرات قهوه برای زنان

عوارض قهوه برای زنان نسبت به مردان بیشتر است که ریشه در ژنتیک و تغییرات هورمونی یک زن در دوران مختلف زندگی اش می باشد. به همین دلیل مصرف قهوه تاثیرات متفاوتی بر روی بدن خانم ها می گذارد

مضرات قهوه برای خانم ها به خودی خود با مصرف معقول قهوه ایجاد نمی شود ، اما مصرف بیش از حد قهوه می تواند مشکلات و عوارز جانبی را برای سلامت جسمی بانوان به همراه بیاورد. با ادامه سایت کافیست همراه باشید تا این عوارض را با هم بررسی کنیم.

عوارض کافئین موجود در قهوه بر زنان

حتماً اسم کافئین را شنیده اید ، اما احتمالاً درباره عوارض جانبی آن بسیار کم می دانید! همه ما حداقل یک بار قهوه نوشیده ایم. این ماده به عنوان یک نوشیدنی بی خطر و پر انرژی و متداول ترین داروی تحریک کننده شناخته می شود.

این باعث شده است که برخی از افراد بدون دانستن عوارض جانبی آن را بیش از حد مصرف کنند. در مورد عوارض جانبی مصرف بیش از حد کافئین در این بخش از “بهداشت مرطوب” بیشتر بدانید.

مطالعات نشان داده است زنانی که بیش از چهار فنجان قهوه ( اسپرسو ) می نوشند 21٪ احتمال مرگ بیشتری دارند. علاوه بر این ، افرادی که مقادیر زیادی کافئین مصرف می کنند و بیشتر سیگار می کشند دارای شرایط جسمی نامناسبی در آینده خواهد بود ، به همین دلیل باید مصرف کافئین را کنترل کرد.

مضرات مصرف قهوه در دوران بارداری

زنان بارداری که هر روز به نوشیدن قهوه عادت دارند ممکن است نگران تأثیر کافئین در قهوه و اثرات مضر قهوه بر روی زنان و جنین باشند.

این یک نگرانی کاملا منطقی است. متأسفانه ، هرکسی می تواند بدون علم و دانش پاسخ غیرمنطقی بدهد ، اما فقط با شما همدردی می کند یا استرس را کاهش می دهد.
واقعیت این است که کافئین بر وزن نوزادان تأثیر می گذارد. همچنین می تواند از جفت عبور کرده و به جنین برسد. بنابراین ، طبق سازمان بهداشت کانادا ، زنان باردار نباید بیش از 300 میلی گرم کافئین در روز مصرف کنند. البته باید بگویم که بسیاری از زنان باردار مبتلا به بیماری صبحگاهی نمی خواهند به تنهایی قهوه بنوشند.

باید بدانید که همه قهوه ها به یک میزان کافئین ندارند. هدر لاولاس ، متخصص تغذیه در بیمارستان زنان و کودکان کانادا گفت: “محتوای کافئین مربوط به نوع قهوه و نحوه تهیه قهوه است. قهوه قطره ای یا قهوه فوری بالاترین میزان کافئین را دارد. “این تقریباً 140 تا 240 میلی گرم کافئین در 240 میلی لیتر دارد. سپس قهوه دم کنید ، سپس قهوه فوری.

معمولاً زنان باردار می توانند هر روز دو فنجان کوچک قهوه دم کرده بنوشند. اگر آنها کافئین دیگری مصرف نمی کنند. (لطفا توجه داشته باشید که نوشیدنی های گازدار و حتی شکلات نیز ممکن است حاوی کافئین و چای باشند که قطعاً حاوی مقداری کافئین است.

رابطه سقط جنین با مصرف بیش از حد قهوه و کافئین

تعداد زیادی از مطالعات حیوانی نشان داده است که کافئین می تواند باعث نقص مادرزادی ، زایمان زودرس ، کاهش قدرت باروری و افزایش خطر نوزادان کم وزن و سایر مشکلات تولید مثل شود. البته در این زمینه تحقیقات روشنی روی انسان انجام نشده است ، اما این ممکن است هشداری باشد برای مضر بودن قهوه برای زنان.

در سال 2008 ، مقاله ای که در یک ژورنال آمریکایی منتشر شد ، این را نشان داد. زنانی که 200 میلی گرم یا بیشتر کافئین در روز مصرف می کنند ، دو برابر بیشتر از زنانی که هیچ کافئین مصرف نمی کنند ، سقط می کنند. در همان سال ، محققان دیگر به این نتیجه رسیدند که حد مجاز مصرف کافئین روزانه زنان باردار 200 تا 350 میلی گرم است. اگر از این دوز بیشتر نشود ، هیچ خطری وجود ندارد.

با توجه به نتیجه گیری متناقض و اهمیت سلامت زنان باردار ، معمولاً توصیه می شود مصرف کافئین روزانه را به کمتر از 200 میلی گرم کاهش دهید یا اگر علاقه به قهوه دارید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید.

عوارض جانبی مصرف بیش از حد کافئین

  1. کافئین بیش از حد روی معده تاثیر میگذارد و باعث افزایش اسید معده و در نتیجه رفلاکس معده می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم از قهوه های کم کافئین مانند عربیکا استفاده کنید.
  2. کافئین باعث افزایش علائم یائسگی می شود.
  3. کاهش تولید کلاژن در بدن یکی از عوارض کافئین می باشد.
  4. کافئین یک ماده محرک و ادرار آور است. از آنجایی که کافئین یک ماده محرک است ، فشار خون و ضربان قلب را افزایش می دهد و توصیه نمی شود در دوران بارداری به طور همزمان از آن استفاده کنید.
  5. کافئین همچنین دفعات ادرار را افزایش می دهد. ادرار زیاد میزان مایعات بدن را کاهش می دهد و ممکن است باعث کمبود آب بدن شود.
  6. کافئین از طریق جفت به نوزادان منتقل می شود. هیچ متابولیسم در رحم کودک اتفاق نمی افتد و جنین نمی تواند کافئین را متابولیزه کند.
  7. کافئین می تواند الگوی حرکتی طبیعی کودک را تغییر داده یا الگوی خواب کودک را در اواخر بارداری تغییر دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *