طرز تهیه قهوه فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرنچ پرس

طرز تهیه قهوه فرنچ پرس بسیار راحت بوده و هر شخصی می تواند با این دستگاه کار کرده و قهوه مناسبی برای خود و عزیزانش آماده نماید ، فقط باید به نکات ریز دستگاه توجه داشت.

اگرچه در دنیا قهوه ای به نام قهوه فرانسوی وجود ندارد ، اما قهوه تولید شده توسط دستگاه فرنچ پرس در ایران قهوه فرانسوی نامیده می شود.

شاید دلیل ما این باشد که چگونه ایرانی ها با فرنچ پرس قهوه درست می کنند ، اما فرانسوی ها با استفاده از فرنچ پرس قهوه ای تولید می کنند که برای همیشه در ذهن و قلب انسان مزه دارد.

قهوه ای که با فرنچ پرس درست می شود به اشتباه قهوه فرانسوی نامیده می شود. در واقع ، “قهوه فرانسوی” اصطلاحی رایج اما نادرست یا گمراه کننده در بین کاربران قهوه در ایران است.

حقیقت این است: قهوه جوشیده ، که معادل “قهوه دمی” است و عبارت دقیق آن را دارد ، می توان به جای قهوه فرانسوی استفاده کرد. اگر از قهوه درست استفاده کنید ، فرنچ پرس نیز روش خوبی است.

به این ترتیب ، وقتی قهوه خود را با فرنچ پرس دم می کنید ، یک فنجان قهوه دم کرده یا معمولاً قهوه فرانسوی اشتباه ، اما با خاصیت خاص خود خواهید داشت.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

روش های زیادی برای تهیه قهوه خوب در خانه وجود دارد. یکی از ساده ترین آنها تهیه قهوه با استفاده از دستگاه فرنچ پرس است. مطبوعات فرانسوی تولید کننده قهوه استوانه ای است که در سه نوع شیشه ای ، پلاستیکی و استیل موجود است و اشکال پلاستیکی و استیل آن رایج است.

این قهوه ساز دارای یک پیستون با فیلتر است که به آن اجازه ورود و خروج مایعات را می دهد. در مرحله بعدی ، نحوه تهیه قهوه با کیفیت در خانه با کمک فرنچ پرس را به شما آموزش می دهیم.

  1. فرنچ پرس 8 نفر
  2. 56 گرم قهوه رست شده
  3. آب جوشانده 92 درجه
  4. آسیاب قهوه
  5. قاشق چوبی
  6. ترازوی قهوه
  7. لیوان قهوه

طرز تهیه فرنچ پرس

  1. باید آب را بجوشانید. زیرا در تهیه قهوه فرانسوی نباید از آب سرد استفاده شود. البته در استفاده از این روش جوشاندن آب چندین نکته باید رعایت شود:
  2. آب باید تا دمای 92 درجه سانتیگراد جوشانده شود ؛ برای این کار ابتدا آب را در کتری ریخته و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند. پس از جوش آمدن ، آب را به مدت 30-40 ثانیه بجوشانید. اکنون آب به دمای نزدیک به 92 درجه رسیده و آماده استفاده است.
  3. مطمئناً اگر یک بار از دماسنج استفاده کنید ، می دانید دفعه بعد آب به 92 درجه می رسد.
  4. کاسه را در مقیاس خانگی قرار دهید و 56 گرم قهوه وزن کنید. اگر مقیاس ندارید ، 8-10 قاشق غذاخوری می تواند همان مقدار قهوه را تأمین کند.
  5. سپس قهوه را در چرخ آسیاب ریخته ، آسیاب را روی دانه درشت تنظیم کنید (مناسب برای قهوه فوری یا قهوه فرانسوی) و شروع به آسیاب کنید.
  6. آب جوش آماده شده را در فرنچ پرس بریزید و بگذارید ظرف به دمای آب برسد ، تا قهوه بهتر بتواند دم بکشد. پس از تعادل دما ، آب را تخلیه کنید.
  7. در این مرحله از روش تهیه قهوه فرانسوی ، قهوه آسیاب شده را در فرنچ پرس ریخته و سپس آب جوشیده را با حرکت دورانی ریخته و سپس به آرامی روی پودر قهوه می ریزند.
  8. اکنون حدود 30 ثانیه طول می کشد ، سپس صبر کنید و سپس با یک قاشق چوبی هم بزنید تا پودر قهوه و آب کاملا مخلوط شود.
  9. پس از هم زدن ، درب ظرف را ببندید و دسته فرنچ پرس را در بالاترین حالت نگه دارید. اکنون شروع به گذراندن مدتی با تلفن یا تماشا کرده و 4 دقیقه صبر کنید.
  10. بعد از 4 دقیقه ، فرنچ پرس را به سمت پایین فشار دهید. سپس درون لیوان ریخته و نوش جان کنید.

آشنایی با دستگاه فرنچ پرس

فرنچ پرس ماشینی است که فرانسوی ها برای تهیه قهوه از آن استفاده می کنند. قهوه فرانسوی را به فرنچ پرس نسبت می دهند. هنگام استفاده از این دستگاه برای تهیه قهوه ، دانه های قهوه چربی مفید را از دست نمی دهند بر خلاف اسپرسو .

با این حال ، روش های دیگر آماده سازی مقداری از این روغن را هدر می دهد. علاوه بر این ، هنگام استفاده از این تجهیزات برای تهیه قهوه ، می توانیم روند تهیه را بهتر کنترل کنیم.

وقتی قهوه درست می کنیم ، دمای آب و زمان آماده سازی قابل تنظیم است ، بنابراین می توانیم مطابق با سلیقه خود قهوه درست کنیم. در واقع ، در این روش ، ما از پارامترهای خود استفاده می کنیم.

یکی دیگر از کاربردهای فرنچ پرس در مسافرت یا طبیعت گردی است. از آنجا که دستگاه به برق نیازی ندارد ، فقط آب جوش کافی است ، بنابراین می توان به طور طبیعی از آن استفاده کرد.

همچنین می توانید از این دستگاه برای تهیه نوشیدنی های مختلف حتی قهوه سبز و کلد برو استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *