میزان مجاز مصرف قهوه روزانه چقدر است

میزان مجاز مصرف قهوه روزانه چقدر است

میزان مجاز مصرف قهوه در روز به عوامل زیادی بستگی دارد که سن ، جنسیت و وزن در مقدار آن تاثیر گذار می باشد و با دانستن این مسائل می توان مقدار مناسب مصرف قهوه در روز را بدست آورد.قهوه یکی از بهترین منابع کافئین برای بدن است که فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما مصرف مقدار کافی قهوه می تواند مفید باشد و مصرف زیاد آن در طول روز ممکن است مشکلات سلامتی را برای افراد ایجاد کند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

قهوه نوشیدنی خوبی برای سلامت روحی و جسمی ماست. مانند تمام نوشیدنی ها ، میزان قهوه مصرفی روزانه باید با توجه به وضعیت سلامتی هر فرد تعیین شود. در این حالت می توان قهوه را دارویی برای جلوگیری از انواع تهدیدهای جسمی و روحی نامید.

میزان مجاز مصرف قهوه

طبق تحقیقات علمی و نظر پزشکان متخصص ، مصرف قهوه برای یک فرد سالم و طبیعی در روز می تواند از 5-4 فنجان باشد. این امر خطر مرگ زودرس را کاهش می دهد و خطر بسیاری از بیماری های رایج را که صدها میلیون انسان را رنج می دهد کاهش می دهد.البته این بدان معنا نیست که مردم نیاز به نوشیدن قهوه دارند. افرادی که به کافئین حساس هستند ، شرایط پزشکی خاصی دارند یا به راحتی قهوه را دوست ندارند ، قطعاً باید از مصرف آن خودداری کنند.

لازم به یادآوری است که افزودن شکر یا سایر مواد ناسالم فواید قهوه را نفی می کند. همچنین ، افرادی که در بدن خود تومور تشخیص داده شده است ، بهتر است از قهوه خودداری کنند.محققان در کلینیک مایو در ایالات متحده توصیه می کنند که بزرگسالان بیش از چهار فنجان قهوه در روز ، معادل 10 قوطی نوشابه یا دو قوطی نوشیدنی انرژی زا بنوشند.عوارض جانبی سو of مصرف بیش از حد کافئین می تواند شامل بی خوابی ، نوسانات خلقی ، درد معده ، تپش قلب ، تحریک پذیری ، کم خونی و لرزش عضلات باشد. اتساع و انقباض ناگهانی چشم نیز به عنوان عارضه جانبی مصرف بیش از حد کافئین گزارش شده است.

روزانه چند فنجان قهوه بنوشیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، حد مجاز روزانه نوشیدن قهوه 300 گرم است ، اما هر فرد دارای شرایط باید بهترین مقدار را برای خود انتخاب کند تا بتواند فواید قهوه را برای سلامتی بدون آسیب ببیند.

به گفته محققان و براساس تحقیق در مورد تأثیرات قهوه بر سلامت قلب. افرادی که بیش از شش فنجان قهوه در روز می نوشند ، بیشتر به بیماری قلبی مبتلا می شوند. (این مطالعه بیش از 350،000 نفر را مورد بررسی قرار داده است)

به همین دلیل ، پزشکان توصیه می کنند برای جلوگیری از بیماری قلبی ناشی از مصرف بیش از حد قهوه و کافئین ، بیش از 6 فنجان قهوه در روز ننوشیم. اما این مقدار برای قهوه بدون کافئین هنوز مشخص نشده و مقدار خاصی برای آن توصیه نشده است.

عوارض مصرف بیش از حد قهوه

طبق برخی مطالعات ، قهوه با افزایش قند خون ممکن است مدیریت انسولین را در افراد دیابتی نوع 2 کمی دشوار کند.محققان تغذیه معتقدند که کافئین به خصوص در زنان یائسه منجر به آسیب نخاع می شود و مضرات قهوه برای زنان به این ختم نمی شود و می توانید باقی این عوارض را در مطلب مربوط به آن بخوانید.. اگر به طور معمول بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشید اما کلسیم کافی در رژیم روزانه ندارید ، در سنین جوانی می توانید به پوکی استخوان مبتلا شوید. برای جلوگیری از این مشکل ، باید حداقل 800 میلی گرم کلسیم در روز از طریق رژیم غذایی یا مکمل دریافت کنید.

قهوه بسیار اسیدی است و سیستم هضم را تحریک می کند. اگر به بیماری ریفلاکس معده یا مری یا سوزش معده مبتلا هستید ، زیاد قهوه نخورید. همچنین بهتر است قهوه را کنار بگذارید.اگر کلسترول بالایی دارید و می خواهید قهوه بنوشید ، هنگام تهیه قهوه حتما از فیلتر کاغذ استفاده کنید تا چربی قهوه (کافئین) را از بین ببرد.

مقدار مصرف قهوه در روز , چند گرم قهوه در روز , اگر هر روز قهوه بخوریم , مصرف قهوه در روز , ایا خوردن یک فنجان قهوه در روز ضرر دارد , مصرف روزانه قهوه اسپرسو , در روز چقدر قهوه بخوریم , مقدار کافئین مجاز در روز , اگه هر روز قهوه بخوریم چه میشود , ایا خوردن یک فنجان قهوه در روز ضرر دارد , مصرف روزانه قهوه چقدر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *