فرق نسکافه و کاپوچینو چیست ؟

فرق نسکافه و کاپوچینو چیست ؟

فرق نسکافه و کاپوچینو و تفاوت این دو نوع قهوه فوری که در ایران به عنوان بیشترین نوع قهوه فوری مورد استفاده قرار می گیرد مقدار کف شیری است که روی کاپوچینو تشکیل می شود.

تفاوت کاپوچینو و نسکافه سوالی است که اکثر نوشندگان قهوه دارند ، قهوه های فوری موجود در بازار بیشتر نسکافه ، کاپوچینو ، شکلات داغ هستند ، اگرچه اخیراً شرکت ها محصولات دیگری را نیز به محصولات خود اضافه کرده اند. و محصولات متنوع تری را روانه بازار کرد.

فرق نسکافه و کاپوچینو

به طور دقیق ، نسکافه نام شرکتی است که قهوه فوری تولید می کند ، اما کاپوچینو نوعی نوشیدنی است (بنابراین تفاوت اصلی را درک می کنید) ، با این حال ، قهوه فوری در ایران به نسکافه معروف است ، بنابراین تفاوت بین کاپوچینو و قهوه فوری. ما آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

کاپوچینو چیست ؟

کاپوچینو فوری که با نام های تجاری مختلف در بازار به فروش می رسد. کاپوچینو با اسپرسو دم کرده ساخته شده و از کف و خامه شیر استفاده می کند.

کاپوچینو یکی از نوشیدنی های قهوه است که با اسپرسو و کف شیر تهیه می شود. برای تهیه کاپوچینو ، به دستگاه اسپرسو نیاز دارید تا پس از تهیه و افزودن شیر داغ بتوانید آن را کف کرده و روی قهوه قرار دهید. کاپوچینو در اصل یک نوشیدنی ایتالیایی است و به طور کلی در یک فنجان چینی سرو می شود. می توانید به اندازه دلخواه شیر به کاپوچینو اضافه کنید و از خامه و پودر دارچین یا شکلات و پودر قهوه برای تزئین آن استفاده کنید.

ابتدا باید قهوه تهیه کنید و آن را با شیر و شکر مخلوط کنید. برای این کار می توانید قهوه را به مدت دو دقیقه در مایکروویو قرار دهید. سپس شیر و شکر را در مخلوط کن ریخته و یک دقیقه هم بزنید تا کف شود. بعد ، فنجان ها را برداشته و دو سوم قهوه را درون آنها بریزید و بقیه فنجان ها را با شیر کف آلود پر کنید. می توانید قسمت بالای فنجان را با پودر قهوه و شکلات یا دارچین تزئین کنید و از نوشیدن این نوشیدنی خوشمزه لذت ببرید.

نسکافه چیست ؟

نسکافه در واقع قهوه فوری است که با این نام در ایران وجود دارد. تهیه این نوع قهوه بسیار آسان است و فقط به آب گرم و پودر قهوه فوری نیاز دارد و به دستگاه خاصی احتیاج ندارد.
اگرچه بیشتر قهوه های مصرفی در دنیا فوری است ، اما فواید قهوه های آماده نشده مانند اسپرسو ، لاته و … را شامل نمی شود.

قهوه یکی از غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است و فواید زیادی برای بدن دارد. قهوه فوری یا نسکافه از همان خصوصیات و اثرات یکسانی برخوردار است و حتی گفته می شود نسکافه دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بیشتری نسبت به قهوه معمولی است. قهوه محلول کافئین کمتری دارد و برای افرادی که به کافئین موجود در قهوه حساسیت دارند بهتر است.

نسکافه را می توان به روش های مختلفی تهیه کرد. نسکافه را می توان در آب ، شیر یا خامه ریخت.

برای تهیه یک نسکافه ساده ، کافی است یک قاشق غذاخوری پودر را در یک لیوان آب یا شیر بریزید و یک قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید. مواد لازم برای تهیه نسکافه با خامه نیز شامل پنج قاشق غذاخوری شیر خشک ، شکر ، دو قاشق غذاخوری نسکافه ، و مقداری خامه ، شکلات و آبجو است.

تفاوت کافئین نسکافه و کاپوچینو

میزان اسیدیته و تلخی آن به نوع قهوه بستگی دارد. افزودن شیر طعم قهوه را کاهش می دهد. قهوه کاپوچینو عطر و طعم قوی دارد. نسبت قهوه به شیر در کاپوچینو حدود 1 به 1.5 است ، کمی متفاوت تر از موکا .

از آنجا که کف شیر حداقل دو برابر شیر جوشیده است. کاپوچینو مانند هر اسپرسو ، طعم غنی و پررنگی دارد ، اما با شیر می توان عطر و طعم آن را تغییر داد!

کافئین کاپوچینو کمتر از یک فنجان قهوه دم کرده معمولی است. بدیهی است زیرا کاپوچینو دارای یک اسپرسو است و بقیه آن شیر و کف شیر است اگرچه کاپوچینو را می توان با قهوه بدون کافئین نیز درست کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *