قهوه نوتروپیک و ویژگی های آن بشناسید

قهوه نوتروپیک

معرفی قهوه نوتروپیک و ویژگی های آن ( NooTropic ) در این مقاله به صورت کامل و جامع صورت گرفته و با مطالعه این مقاله می توانید ویژگی های قهوه نوتروپیک را بهتر بشناسید.

قهوه نوتروپیک یا Nootropics از کلمه یونانی “noos” به معنای “شیپور” به معنای پیچش یا چرخش است و با قهوه بدون کافئین متفاوت است.

به طور خلاصه ، nootropics داروها ، مکمل ها یا انواع دیگری از مواد است که می تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

این شامل بهبود حافظه ، افزایش خلاقیت ، واکنش و حتی انگیزه برای بسیاری از افراد سالم است.

به طور کلی ، استفاده و ساخت نوتروپیک هنوز در مراحل ابتدایی است. این بدان معنی است که تأثیر طولانی مدت آن بر نوتروپیک هنوز ناشناخته است.

با این حال ، برای بسیاری از افراد ، تأثیر کوتاه مدت مثبت و غیرقابل انکار است.

بنابراین ، صرف نظر از تأثیرات طولانی مدت آن بر روی انسان ، استفاده از این مواد ناگهان افزایش یافته و به صنعت قهوه نیز وارد شده است.

قهوه نوتروپیک چیست ؟

بیایید با یک تعریف بسیار ساده شروع کنیم: قهوه NooTropic در واقع اثر تحریک یک فنجان قهوه معمولی را دارد و می تواند آن را تقویت کند.

هنگامی که این ماده در ترکیب با سایر محرک ها نظیر قهوه روبوستا استفاده می شود ، می تواند باعث بهبود حافظه ، پاک سازی ذهن و تشویق عملکرد شناختی بالاتر شود.

مواد مخلوط شده در قهوه ممکن است شامل گیاهان طبیعی مانند یاربا بن ، جینکو بیلوبا ، چای سبز ، برخی از قارچ ها و جینسینگ باشد که برخی از آنها ممکن است مصنوعی یا مصنوعی باشند.

به همین دلیل است که ، از نظر فنی ، می توان قهوه را اساساً یک ماده نوتروپنیک در نظر گرفت ، که فقط مربوط به قهوه نیست ، بلکه به این دلیل است که محرک ها می توانند در واقع عملکرد مغز را بهبود بخشند ، یا حداقل نحوه عملکرد مغز را بهبود بخشند. در بالا ، هر ماده ای حاوی کافئین یا انسولین مانند چای و نوشیدنی های انرژی زا نیز در این گروه قرار می گیرد.

فواید و مزایای قهوه نوتروپیک

قهوه نوتروپیک هنگام مصرف طیف وسیعی از فواید را دارد ، اگرچه این فواید به انواع مواد نوتروپیک موجود در قهوه شما بستگی دارد ، با این حال ، در اینجا برخی از مزایای معروف نوشیدن قهوه نوتروپیک و علت مخلوط شدن با دانه قهوه ذکر شده است.

بهبود عملکرد مغز

یکی از مزایای اصلی این قهوه این است که به بهبود بسیاری از عملکردهای شناختی مغز شما کمک می کند.

برخی از مواد ، از جمله کافئین موجود در قهوه عربیکا ، می توانند به بهبود اتصال در مغز شما کمک کرده و آن را کارآمدتر کنند.

این باعث بهبود هوش عمومی ، حافظه ، زمان واکنش و حتی خلاقیت می شود ، قهوه نوتروپیک در بین دانشجویان و حتی افراد مسن که می خواهند مغز خود را حفظ کنند محبوبیت بیشتری پیدا می کند.

کاهش درد

افراد غالباً برای بیدار ماندن قهوه می نوشند ، اما حتی قهوه NooTropic فواید دیگری نیز دارد که به شما آرامش می دهد بدون اینکه به خواب بروید.

این باعث می شود که قهوه نوتروپیک یک ماده برای کاهش استرس خوب باشد ، اما شما را هوشیار و فعال نگه می دارد.

مضرات قهوه نوتروپیک

به طور طبیعی ، نوشیدن بیش از حد قهوه حتی می تواند به طور منظم به سلامتی شما آسیب برساند. برای این منظور می توانید فواید و مضرات قهوه را بخوانید.

این می تواند باعث مشکلات کلیوی شود ، و در حالی که بیش از حد می نوشید ، ممکن است دچار اختلالات خواب مانند بی خوابی و حتی توهم شوید.

از آنجا که قهوه نوتروپیک حاوی ترکیباتی غیر از کافئین است ، تأثیرات منفی آن می تواند بسته به مارک قهوه متفاوت باشد.

اگر قهوه نوتروپیک از مواد طبیعی مانند گیاهان تهیه شود ، خطر عوارض جانبی به حداقل می رسد.

اگر قهوه نوتروپیک از ترکیبات مصنوعی استفاده کند ، ممکن است عوارض جانبی کمی برجسته تر باشد.

اگر هر بار بیش از دو مارک مختلف قهوه نوتروپیک بنوشید ، ممکن است از پدیده ای به نام شمع های NooTropic رنج ببرید.

البته صرف نظر از نوع قهوه طبیعی که می نوشید ، بهتر است مصرف خود را حداکثر به 3-4 فنجان در روز محدود کنید و از مارکی استفاده کنید که هیچ عارضه ای ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *