معرفی انواع گونه و دانه های قهوه

انواع دانه قهوه

قهوه هم مانند سایر نوشیدنی مانند چای و دمنوش ها ، گونه و نوع های مختلفی می باشد اما از این انواع دانه های قهوه دو گونه قهوه عربیکا و قهوه روبوستا گستردگی بیشتری دارد به طوری حدود 65 درصد قهوه های تولیدی عربیکا و 32 درصد وبوستا می باشد و سایر قهوه ها حدود 3 درصد زیر کشت قهوه جهان را تشکیل می دهند.

انواع دیگر قهوه های موجود به ترتیب شامل لیبریکا و اکسلسا می باشد با این حال چند نوع قهوه گران قیمت و تولید محدود هم مانند قهوه گیشا و … نیز وجود دارد که به طور مفصل آن را توضیح داده ایم.

گونه های قهوه

اگر نمی دانید ، باید بگویم که انواع مختلفی از دانه های قهوه وجود دارد که طعم های مختلفی دارند و هر کس می تواند با توجه به طعم و مزه خود یکی از این قهوه ها را انتخاب کند و از نوشیدن آن لذت ببرد. در اینجا انواع مختلفی از دانه های قهوه آورده شده است و ما در مورد مشخصات آن به شما خواهیم گفت. در قهوه خانه باشید.

با موج سوم قهوه در بازار امروز و ظهور صنعت جدید قهوه ، نوع دانه های قهوه اهمیت بیشتری پیدا کرده و هر شرکت طبق اصول خود از آنها به عنوان درصدی در محصولات خود استفاده می کند. دانه های قهوه فقط Arabica یا Robusta نیستند ، انواع دیگری نیز وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

انواع مختلفی از دانه های قهوه در جهان وجود دارد ، اما بیشتر دانه های تولید شده و مورد استفاده را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد: Arabica و Robusta. اما دو نوع دیگر کمتر رایج وجود دارد ، Liberica و Excelsa که بندرت در فیلیپین یافت می شوند و رشد می کنند. . اکسلسا از دانه های لیبریکا نیز ساخته می شود و حدود 7٪ از کل مصرف جهان را تشکیل می دهد.

  1. عربیکا
  2. روبوستا
  3. لیبریکا
  4. اکسلسا

دان قهوه روبوستا

به دنبال محبوبیت در بین دانه های قهوه ، قهوه Robusta وجود دارد ، که به دلیل سختی و کافئین زیاد مشهور است.در حالی که Robusta در آب و هوای گرم با بارندگی زیاد رشد بهتری دارد ، دانه های Robusta به دلیل سختی بیشتر در محدوده وسیعی از آب و هوا و ارتفاعات تولید می شوند. علاوه بر این ، این دانه ها در برابر آفات مقاومت بیشتری دارند و به راحتی آلوده نمی شوند.

کیفیت بالاتر با قدرت بیشتر و تمایل به اسیدیته پایین باعث می شود این قهوه در برابر چیزهایی مانند خامه و شکر مقاومت کمتری داشته باشد و برای دم کشیدن قهوه مانند قهوه ویتنامی بسیار مناسب است. و کافئین آن دو برابر بیشتر از سایر قهوه ها است.

دانه قهوه عربیکا

قهوه عربیکا بیشتر قهوه های تولید شده و فروخته شده در جهان را تشکیل می دهند و حدود 65٪ از نوشیدنی های مبتنی بر قهوه در جهان را تشکیل می دهند و از کیفیت بالاتری نسبت به سایر دانه های قهوه برخوردار هستند. و بیشتر در آمریکای لاتین کاشته می شود.

کشت این محصول بسیار وابسته به محیط زیست است و نوع ضعیفی از قهوه در نظر گرفته می شود ، به طوری که شرایط رشد و نامساعد محیط تأثیر منفی بر روی محصول خواهد گذاشت. همچنین در برابر سقوط آسیب پذیرتر خواهند بود.

اگرچه واضح است که دانه های قهوه عربیکا در مناطق مختلف متفاوت خواهند بود ، اما به طور کلی از دانه های قهوه دیگر روشن تر هستند و به طور کلی طعم ها و رایحه های جذاب تری دارند ، بنابراین طرفداران بیشتری دارند.

انواع دیگر قهوه

excelsa در واقع زیرگونه قهوه Liberica است. با این حال ، این دو نوع خواص بسیار متفاوتی دارند ، بنابراین بسیاری از مردم آنها را دو نوع قهوه کاملا متفاوت می دانند.

در دهه 1890 ، دانه های قهوه لیبریکا به اوج محبوبیت خود رسیدند و فیلیپین یکی از اولین کشورهایی بود که تولید جدی این محصول را آغاز کرد و به یک تولید کننده جدی قهوه در سراسر جهان تبدیل شد.

این قهوه طعم و رایحه خاصی شبیه چوب دارد ، با قهوه های دیگر متفاوت است ، در نور کم (روشن) و تیره است ، در عین حال طعم های جذابی را برای دوستداران قهوه ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *