طرز تهیه فلت وایت به روش جدید

طرز تهیه فلت وایت به روش جدید

فلت وایت از یک فنجان اسپرسو و دو فنجان شیر حاصل می شود. اگرچه مجموعه ساده ای دارد اما ترفندهای خاص خود را نیز دارد که می دانیم.

تهیه این نوشیدنی همانند موکا برای اولین بار ممکن است کمی دشوار باشد ، اما اگر چندین بار آن را امتحان کنید ، با هر مرحله تجربه بیشتری کسب خواهید کرد و تهیه آن برای شما آسان تر خواهد بود.

نسبت اجزا یکبار در این دستور العمل ارائه شده است. اگر می توانید مقدار مواد مصرفی را برای بیشتر دو برابر کنید.

فلت وایت چیست ؟

فلت وایت یک نوشیدنی اسپرسو و شیر است ، و کاملاً واضح است ، این نوشیدنی یک توصیه عالی برای کسانی است که می خواهند یک نوشیدنی با طعم تر و شیر همراه با میکرو کف را بخورند.

اگر طعم شیر قوی اما شیر گرم با کرم دهان می خواهید ، فلت وایت گزینه خوبی برای شما خواهد بود ، اما این نوشیدنی از کجا آمده است؟

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این نوشیدنی از استرالیا یا نیوزیلند است و این نوشیدنی از حدود سال 1980 وارد منوی کافه های آمریکا و انگلیس شد و این روزها به عنوان نوشیدنی استاندارد SCA شناخته می شود.

بن بکنل ، مدیر استراتژیک کافه Five Sense در ملبورن ، گفت: “من فکر نمی کنم فلت وایت در هر دو کشور ، بدون بررسی عمیق تاریخ استرالیا و نیوزیلند ، هیچ معایبی داشته باشد.”

پس از خوردن قهوه آماده نوشیدن با شیر ، مشتریان اغلب نوشیدنی ای را ترجیح می دادند كه به همان طعم نزدیكتر از كاپوچینو یا لاته یا کارامل ماکیاتو باشد.

طرز تهیه فلت وایت

اول از همه ، شما باید دستگاه اسپرسوساز خود را آماده به کار کرده و از قهوه خوب برای تهیه اسپرسو استفاده نمایید.

نوشیدنی را داخل یک فنجان (140 میلی لیتر) بریزید ، مطمئن شوید که به اندازه کافی کارما (کف برنزه) روی آن باشد ، به خصوص هنگام استفاده از اسپرسوی Restort یا Double Shot.

حدود 56 گرم شیر را وزن کرده و در یک فنجان به اندازه کافی بزرگ قرار دهید. برای اینکه میکرو حباب های مناسبی داشته باشید ، حتماً از دستگاه اسپرسو استفاده کنید تا نتایج صحیحی را برای شما فراهم کند.

برای به دست آوردن حباب های واقعی ، مطمئن شوید که نازل گره را زیر شیر دستگاه نگه دارید و آن را کمی بالا و پایین ببرید ، اما باید تقریباً به پایین جام و از یک زاویه خاص باشد.

همیشه به یاد داشته باشید که شیر را به آرامی با دستگاه هم بزنید تا حباب های بزرگ از بین برود. به یاد داشته باشید ، شیر شما تقریباً دو برابر خواهد شد ، بنابراین در پایان حدود 100 گرم شیر دریافت خواهید کرد ، اما حباب های کوچک آن باعث بزرگتر به نظر رسیدن و فضای بیشتری را اشغال می کنند ، در حالی که در واقع شیر زیادی وجود دارد که نیست.

به دلیل وجود میکرو کف ، میکرو کف را به آرامی داخل اسپرسو بریزید بدون اینکه متوجه شوید قسمت بالای اسپرسو (اسپرسوی علی شما) قهوه ای روشن می شود.

ابتدا اسپرسوی غلیظی تهیه کنید. در صورت استفاده از رستو (اسپرسو با همان مقدار قهوه اما آب کمتر) طعم آن بهتر می شود.

اگر می خواهید از شکر استفاده کنید ، اسپرسو را روی شکر قرار دهید.

سپس شیر جوشانده را تهیه کنید. این فقط برای بخار دادن شیر کافی است و نیازی به کف زدن شیر نیست. کلید اصلی این نوشیدنی تهیه شیر مناسب بخارپز است. نباید هیچ گونه نور خورشید در شیر وجود داشته باشد یا اینکه حباب ها باید بسیار ریز باشند.

در آخر ، شیر را روی اسپرسو بریزید و استراحت کنید و لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *